در سال 2006 میلادی مدیرعامل کمپانی برکشایر هاتاوی «وارن بافت» 31 میلیارد دلار از سهام این کمپانی را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. هدف‌های اصلی این بنیاد خیریه افزایش تندرستی و کم کردن فقر در جهان است. 17 سال از شروع کار این بنیاد می‌گذرد.

به تازگی این زوج موفق در مصاحبه‌ای با وب‌سایت engadget گفتند:

دسترسی و توانمندسازی زنان برای کنترل کردن تمایلات جنسی خود از طریق قرص‌های ضدبارداری و گروه‌های پشتیبان، یکی از کلید‌های اساسی مبارزه با فقر است و به بهبود جهان امروزی ما کمک می‌کند. محدود کردن زنان به منظور کنترل کردن بهتر آن‌ها در واقع جهان را ضعیف‌تر می‌کند.

بیل گیتس و همسرش بسیار علاقه‌مند به پایین آوردن نرخ مرگ و میر کودکان در دنیا هستند. ملیندا گیتس معتقد است که نرخ مرگ و میر کودکان رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی هر کشور، برابری جنسیتی و دسترسی همگانی به قرص‌های ضد بارداری دارد.

ملیندا گیتس می‌گوید: اگر زوجی بدانند که فرزند آن‌ها زنده می‌ماند — و اگر آن‌ها قدرت کافی برای در اختیار قرار دادن وقت و مکان مناسب برای فرزند داشته باشند– در این هنگام است که آن‌ها تصمیم می‌گیرند که تعداد کمی فرزند داشته باشند. در حال حاضر حدود 300 میلیون زن در کشورهای در حال توسعه از وسایل ضد بارداری استفاده می‌کنند، در حالیکه 13 سال پیش حدود 200 میلیون زن در این کشورها از وسایل و قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کردند.به تعویق انداختن و انتخاب کردن زمان مناسب برای بارداری بیشتر توسط زنان درس خوانده اتفاق می‌افتد و اکثر این مادران فرزندانی سالم‌تر خواهند داشت. ساخت وسایل و قرص‌های ضد بارداری یکی از انقلاب‌های بزرگ برای مبارزه با فقر در تاریخ است. زنان کشورهای درحال توسعه که قادر هستند به مدت سه سال بین بارداری‌های خود فاصله بیاندازند، به طور حتم فرزندان اول خود را هم بعد از مدت زمانی مشخص بدنیا آورده‌اند. هنگامی که مردم تعداد کمتری فرزند داشته باشند می‌توانند نیازهای مادی و معنوی فرزندانشان را بهتر تامین کنند.

ملیندا گیتس معتقد است که زمان زیادی برای مبارزه با فقر احتیاج است و در طی مدتی کوتاه نمی‌توان با این پدیده مبارزه کرد. به علاوه آمارها نشان داده‌اند زنان تحصیل کرده در کشورهای مختلف جهان تمایل به داشتن تعداد کم فرزندان دارند. در نتیجه یکی از راه‌های پایین آوردن نرخ مرگ و میر کودکان، در اختیار قرار دادن ابزار مناسب و دادن آموزش‌های لازم به زنان است.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *