گزارش بیلزارد از سه ماه دوم سال مالی 2017 حاکی اطلاعات جالبی در مورد این استودیو باسابقه است که نزد پی‌‌سی‌بازان محبوبیت بالایی دارد.

بنابر این گزارش بازیکنان فعال این استودیو 38% افزایش یافته‌اند و در مجموعه به رکورد 46 میلیون کاربر فعال در ماه دست یافته است. دو عنوان Overwatch و Hearthstone در این موفقیت نقش بسیار مهمی داشته‌اند. بازی Overwatch با اینکه یک سال پیش عرضه شده است ولی اخیرا به بیشترین تعداد بازیکن فعال در یک ماه رسیده است.

بسته الحاقی the Journey to Un’Goro برای بازی Hearthstone که 17 فروردین منتشر شده است نیز به شکل گیری این رکورد کمک بسیاری کرده است. این بسته علاوه‌بر اضافه کردن 135 کارت جدید، مکانیزم‌های جدیدی نیز به بازی افزوده است.

چند ماه پیش بسته الحاقی Legion هم برای بازی World of Warcraft منتشر شده است که در 24 ساعت اول عرضه‌اش بیش از 3.3 میلیون نسخه فروش داشت. البته به تعداد دقیق بازیکنان World of Warcraft اشاره نشد ولی نسبت به بسته‌های الحاقی قبلی، بازیکنان زمان بیشتری را صرف بازی کردن Legion کرده‌اند.

تعداد بازیکنان فعال اکتیویژن در ماه به 47 میلیون رسیده که نسبت به سال پیش کاهش یافته است. درآمد اکتیویژن-بیلزارد در این سه ماه 1.63 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با 1.57 میلیلارد دلارِ سال گذشته با افزایش روبه رو شده است. 1.31 میلیارد دلار از درآمد این دو شرکت از طریق فروش دیجیتالی بازی‌ها کسب شده است که نبست به سال گذشته با افزایش 15% همراه بوده است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *