ما می‌دانستیم که فیلم Get Out یکی از موفق‌ترین آثار سال است اما آیا می‌دانستید که این فیلم در واقع سودآورترین فیلم سال 2017 محسوب می‌شود؟

این فیلم ساخته «جوردن پیل» (Jordan Peele) یک نقد اجتماعی بر نژادپرستی مدرن بود که در یک قالب ترسناک عرضه می‌شد و این فرمت متفاوت، نظر طرفداران را به شدت جلب کرد، نتیجه این بود که این فیلم 630 درصد بازگشت سرمایه داشته باشد!

طبق اخبار منتشر شده از سوی «د رپ» (The Wrap)، فیلم Get Out با بودجه 4.5 میلیون دلاری، به‌علاوه 30 میلیون دلار تبلیغ، 252 میلیون دلار در جهان فروخته است. این فروش البته نتیجه تبلیغات نیست بلکه حاصل صبحت‌های فراوانی است که در فضای مجازی پیرامون آن صورت گرفت. تبلیغات دهان به دهان باعث شد تا این فیلم بتواند عملکرد کم نظیری در گیشه داشته باشد.

Get Out داستان یک مرد آفریقایی آمریکایی را روایت می‌کند که به ملاقات خانواده نامزدش می‌رود و می‌فهمد که در آنجا، اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است. این فیلم یک افتتاحیه موفق در فستیوال «ساندنس» (Sundance) داشت و در ادامه توانست نظر اکثریت منتقدان را جلب کند. این فیلم در حاضر امتیاز 99 را در سایت «راتن تومیتوز» برای خود ثبت کرده است که کمتر پیش می‌آید فیلم‌های جدید بتوانند به چنین امتیازی دست پیدا کنند.

اما در جایگاه دوم، به فیلم «اسپلیت» (Split) اثر «ام. نایت شیامالان» (M. Night Shyamalan) می‌رسیم که با بودجه 9 میلیون دلاری، 277 میلیون دلار در جهان فروخت. جالب است بدانید که شرکت سازنده هر دو فیلم، «بلوم‌هاوس» (Blumhouse) است که کم کم دارد به برجسته‌ترین شرکت‌ حوزه ترسناک تبدیل می‌‎شود.

پرفروش‌ترین فیلم سال در حال حاضر، «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) است که 1.26 میلیارد دلار فروخته و بودجه 160 میلیون دلاری دارد. از نظر سودآوری، با توجه به تبلیغات گسترده پیرامون این فیلم، سودآوری آن از فیلم Get Out و اسپلیت کمتر بوده است.

اثر ترسناک بعدی شرکت بلوم‌هاوس، فیلم «روز مرگ مبارک» (Happy Death Day) است که بودجه 5 میلیون دلاری دارد و در تاریخ «13 اکتبر» (21 مهر) اکران خواهد شد. از هم‌اکنون باید منتظر فروش فوق العاده این فیلم باشیم.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *