راه رفتن یا پیاده روی یکی از بخش های اصلی موجودات زنده به شمار می آید.با اینکه  پیاده روی ورزش خوبی برای کم کردن وزن است اما مسلماٌ کالری کمتری نسبت به دویدن یا شنا کردن می سوزاند.

۱- پیاده روی سریع به کاهش چربی بدن و کاهش فشار خون کمک میکند.

۲- طولانی ترین پیاده روی دور دنیا توسط مردی به نام JEAN BELIVEAU انجام شد.او 46600 مایل به دور 64 کشور پیاده روی کرد.این سفر او 11 سال طول کشید.

۳- RACE WALKING یا پیاده روی حدود 90 سال است که به ورزش رسمی برای المپیک تبدیل شده. مسافت های این مسابقه از 1 مایل تا 95 مایل متفاوت هستند.این ورزش اصولاٌ محبوب ترین ورزش المپیک نیست.

۴- آمریکا در میان کشورهای صنعتی شده کمترین میزان پیاده روی را انجام می دهد. استرالیایی‌ها به طور متوسط روزانه 9695 قدم پیاده روی می کنند(فقط کمی کمتر از 10000 قدم ایده آل). ژاپنی ها به طور میانگین 7168 قدم، سوئیسی ها 9650 قدم، و آمریکایی ها فقط 5117 قدم پیاده روی می کنند.

۵- با توجه به این که محیط دنیا حدود 25000 مایل است، میانگین سرعت پیاده روی 3 مایل بر ساعت می باشد. اگر یک شخص بخواهد بدون توقف دنیا را پیاده روی کند حدود 347 روز طول خواهد کشید.

۶- راه رفتن روی آتش یا سنگ های داغ با پای برهنه، مراسم مذهبی‌ای است که در بخش‌هایی از جهان از جمله هند، چین، جزایر فیجی و نیوزلند انجام می شود. این عمل در هند و یونان باستان هم مرسوم بوده است. اعتقاد بر این  است که این عمل باعث خلوص شخص می شود.

۷- حدود 225 میلیون سال طول می کشد تا با سرعت 4 مایل در ساعت یک سال نوری پیاده روی کنید.

۸- انسان ها حدود ۲تا۳ میلیون سال پیش شروع به راه رفتن بر روی دو پای خود کردند. دانشمندان بر این باور هستند که انسان ها به دلیل حمل بهتر کالاها و استفاده مؤثر تر از انرژی شروع به راه رفتن بر روی هر دو پای خود کردند.

۹- به طور میانگین برای سوزاندن کالری یک نوشابه، سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر به 7 ساعت پیاده روی نیاز است.

۱۰- دانشمندان 6هزار قدم پیاده روی در روز برای سلامتی و 10000 قدم پیاده روی را برای کاهش وزن توصیه می کنند.

۱۱- مطالعات نشان می دهند که نحوه ی راه رفتن می تواند نشان دهنده گرایش جنسی فرد باشد.

۱۲- اولین رباتی که توانست با موفقیت راه برود6 پا داشت.با پیشرفت تکنولوژی ربات‌ها توانستند روی 2 پا راه بروند اما هنوز هم نمی توانند به ظرافت انسان ها راه بروند.

۱۳- مطالعه ای که سال 2000 انجام شد نشان داد که پیاده روی منظم(2تا3 بار در هفته یا بیشتر به مدت نیم ساعت یا بیشتر) می تواند 330 دلار در هزینه های پزشکی صرفه جویی کند.

۱۴- یک مایل برابر است با 20 دقیقه پیاده روی یا 2هزار قدم.

۱۵- یک تفاوت فاحش بین قدم زدن و دویدن مدت زمانی است که هرپا در تماس با رمین است. در حین راه رفتن یا قدم زدن در هر بازه ی زمانی حداقل یکی از پاها در تماس با زمین است و تایمی که پا در تماس با زمین است بیشتر است.در حالی که در دویدن میزان تماس پا با زمین کمتر است و بازه های زمانی ای وجود دارند که در آن ها هیچ کدام از پاها در تماس با زمین نیستند.

۱۶- جوجه ها، کبوترها، مرغ ماهی خوار، بلدرچین و حداقل 27 خانواده ی دیگر از پرنده ها هنگام راه رفتن سر خود را هم تکان میدهند.محققین بر این باور هستند که این کار به تعادل آن ها کمک می کند، می توانند عمق را درک کنند و دید خود راتیز کنند.

۱۷- حدود 18% از دنیا از راه رفتن در خواب رنج می برند.

۱۸- راه رفتن می تواند به کاهش ریسک حمله قلبی و کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کرده و حتی می تواند خطر شکستگی استخوان را نیز کاهش دهد. به علاوه راه رفتن سریع می تواند سطوح استرس و افسردگی را پایین بیاورد و نرخ بهبود سرطان را افزایش بدهد.

۱۹- احتمال مرگ انسان در حال قدم زدن 36 برابر بیشتر از رانندگی کردن است. احتمال مرگ انسان در حال قدم زدن 300 برابر بیشتر از پرواز با هواپیما است.

۲۰- یک جفت کفش معمولی تنیس فقط برای 500 مایل پیاده روی دوام خواهد داشت.

۲۱- در سال 1970، 66% از دانش آموزان پیاده به مدرسه می رفتند، امروزه این میزان به 13% رسیده است.

۲۲- میزان مرگ و میر در میان مردان بازنشسته ای که کمتر از 1 مایل در روز پیاده روی می کنند، 2 برابر بیشتر از مردانی است که بیش از 2 مایل در روز پیاده روی می کنند.

۲۳- پیاده روی به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند.تحقیقات نشان داده اند که زنان یائسه که روزانه حدود 1 مایل پیاده روی می کرده اند از زنانی که کمتر از این میزان پیاده روی می کردند تراکم استخوان بیشتری داشتند.

۲۴- پیاده روی خطر ابتلا به سرطان ریه و روده را کاهش می دهد.

۲۵- متوسط سرعت قدم زدن یک فرد حدود نیم کیلومتر در ساعت است.

۲۶- محققان خاطرنشان کرده اند که ستون فقرات انسان برای کار کردن در حالت عمودی یا روی 2 پا راه رفتن طراحی نشده است. به همین دلیل است که انسان های مدرن از دیسک کمر، آرتروز و مسائل این چنینی رنج می برند.

۲۷- کارشناسان خاطر نشان کرده اند که در هنگام خرید کفش پیاده روی، کفش باید همان موقع انداره شما باشد. بعداٌ هیچ تغییری نخواهد کرد.

دیجی رو

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *