اوژن روچکو یکی از کاربران توییتر بود. توییتر مجموعه‌ای از تغییرات را در این شبکه اجتماعی اعمال کرد تا به نظر خود ارزش این سرویس را افزاش دهد؛ برای مثال توییتر تلاش کرد جلوی رشد اپ‌های بزرگ متفاوتی که در این شبکه فعال بودند را بگیرد، الگوریتم‌های جدید به این شبکه اجتماعی افزوده شد و از نظر بعضی کاربران بخشی از مشکلات فیسبوک از طریق این تغییرات دامن توییتر را گرفت. اغلب کاربرانی که مثل روچکو چنین دیدگاهی نسبت به توییتر و تغییراتش داشتند این خشم را با چند توییت تخلیه کردند یا نهایتا این شبکه را ترک کردند، اما روچکو به فکر ساخت یک توییتر جدید افتاد.

شبکه جدیدی که توسط روچکو ساخته شده در حقیقت همان توییتر است با برخی تغییرات. این شبکه که Mastodon نام دارد، یک نسخه متن باز از توییتر است که چند ویژگی خاص و کلیدی‌اش، آن را با توییتر متفاوت می‌کند. برای مثال در این شبکه هر پست می‌تواند تا ۵۰۰۰ کاراکتر باشد و قادرید پست‌های خاص را هم به صورت پرایوت نمایش دهید. این شبکه تقریبا در سکوت شش ماه پیش معرفی شد و آغاز به کار کرد. هفته گذشته توییتر تغییر جدیدی در شیوه نمایش پاسخ‌ها اعمال کرد که انتقادات بسیاری از کاربران قدیمی را برانگیخت. همین اتفاق کافی بود که چندین هزار عضو جدید به شبکه Mastodon افزوده شوند.

فقط در ۴۸ ساعت گذشته این شبکه اجتماعی رشدی ۷۳ درصدی را تجربه کرده و تعداد کاربرانش به ۴۱ هزار و ۷۰۳ نفر رسیده است. این اتفاقات باعث شد در روز سه‌شنبه، روچکو ثبت‌نام کاربران جدید در سایت را تا حصول اطمینان از حفظ کیفیت سایت برای کاربران فعلی، متوقف کند. باید دید رشد قابل‌توجه این رقیب جدید توییتر تا کی و تا چه اندازه ادامه خواهد داشت.

دیجی‌کالامگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *