خانه دسته بندی نشده شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی به خاطر پخش آنلاین فیلم Black Widow

شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی به خاطر پخش آنلاین فیلم Black Widow

0

شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی به خاطر پخش آنلاین فیلم Black Widow

اسکارلت جوهانسون، بازیگر نقش بلک ویدو به‌خاطر پخش فیلم Black Widow در شبکه آنلاین دیزنی پلاس همزمان با آغاز اکران سینمایی آن از دیزنی شکایت کرد.

دیگر اکثر مخاطب‌ها می‌دانند که پخش آنلاین و اکران سینمایی همزمان برخی از فیلم‌های متعلق به استودیوهای مختلف ابدا بدون حاشیه نبوده است. چند روز پس از‌ آن که اتحادیه‌ی سینمادارها در بیانیه‌ای رسمی به دیزنی بابت پخش آنلاین فیلم Black Widow همزمان با آغاز اکران آن در سینماها حمله کرد، اسکارلت جوهانسون نیز سراغ شکایت از شرکت چند ۱۰ میلیارد دلاری رفت. او قرارگیری بلک ویدو در شبکه‌ی آنلاین دیزنی پلاس را به‌خاطر عدم اکران سینمایی اختصاصی فیلم، نقض قرارداد رسمی خود می‌داند.

وکیل جوهانسون می‌گوید که او آخرین فردی نیست که برای پخش همزمان یک فیلم سینمایی در شبکه آنلاین، مقابل دیزنی می‌ایستد

در هالیوود بسیار مرسوم است که بازیگرها و حتی سازندگان دیگر آثار سینمایی در قرارداد خود می‌نویسند که بخش قابل توجهی از حقوق آن‌ها گره‌خورده به عملکرد مالی فیلم در باکس‌آفیس خواهد بود. به این معنی که مثلا اگر فیلم به N میلیون دلار فروش سینمایی برسد، کارگردان پنج میلیون دلار پاداش می‌گیرد یا بازیگر ۵ درصد از سود کلی استودیو را دریافت می‌کند.

این‌گونه به‌نوعی سازندگان معروف و گران‌قیمت آثار سینمایی، مقداری ریسک ساخت محصول را به جان می‌خرند و فقط در صورتی به موفقیت مالی بسیار بزرگ می‌رسند که فیلم در سینماها شدیدا موفق ظاهر شود.

حالا اسکارلت جوهانسون می‌گوید که با مارول برای اکران اختصاصی فیلم Black Widow در سینماها قرارداد داشت و بخش عظیمی از حقوق او قرار بود براساس عملکرد مالی فیلم در گیشه‌ها پرداخت شود. یک فرد آگاه از جزئیات قرارداد به رسانه‌ی معتبر وال استریت ژورنال گزارش داد که اگر فیلم Black Widow همزمان با اکران سینمایی به دیزنی پلاس نمی‌رفت و فروش سینمایی بسیار بیشتری داشت، جوهانسون می‌توانست ۵۰ میلیون دلار حقوق بالاتر از وضع فعلی را دریافت کند.

سرویس دیزنی پلاس

نمایندگان قانونی جوهانسون ایمیلی را دارند که به‌صورت رسمی نشان می‌دهد دیزنی قول داد اگر بخواهد فیلم را به شیوه‌ای غیر از پخش اختصاصی سینمایی اکران کند، حتما قبل از انجام این کار به توافق کامل با این بازیگر می‌رسد. فیلم Black Widow با بودجه‌ی حدودا ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن در سینماها به‌تازگی از ۳۱۸ میلیون دلار فراتر رفت.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *