اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آن‌چنان محبوب شده‌اند که تقریبا هیچ گوشی هوشمندی را بدون آن‌ها نمی‌توان پیدا کرد. این امر باعث شده تا اپ‌های متفاوتی با هدف پیام‌رسانی توسط کمپانی‌های مختلف ایجاد گردد و هرکدام با قابلیت‌های خاص خودشان، تعداد زیادی از کاربران را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

در هر کشور معمولا یک اپلیکیشن پیام‌رسان وجود داشته که از همه محبوب‌تر بوده و اکثریت کاربران از آن استفاده می‌کنند. دلیل این محبوبیت می‌تواند مربوط به خدماتی باشد که آن اپ در آن کشور ارایه می‌دهد. گاهی اوقات هم تبلیغات زیاد یک برنامه باعث همه‌گیر شدن آن در میان مردم می‌شود.

همان طور که می‌دانید در ایران تلگرام به‌عنوان محبوب‌ترین اپ پیام‌رسان توسط مردم انتخاب شده است و تقریبا همه ایرانیان با آن آشنایی دارند. اما موضوعی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که محبوبیت این اپ در سایر کشور‌ها به چه صورت است؟

جالب است بدانید براساس بررسی similarweb در تاریخ 27 فوریه 2017، تلگرام با این همه امکانات جالب و کاربردی، تنها در دو کشور ایران و ازبکستان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و کاربران سایر کشورها از اپ‌های دیگر در این زمینه استفاده می‌کنند. در تصویر زیر می‌توانید محوبیت اپ‌های پیام‌رسان را در کشور‌های مختلف مشاهده کنید.

همان‌طور که تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دو اپلیکیشن واتس‌اپ و فیس‌بوک مسنجر، محبوب‌ترین اپ‌های پیام‌رسان در جهان هستند و کاربران زیادی از این دو سرویس بهره می‌برند.

با توجه به نقشه محبوبیت پیام‌رسان‌ها، تقریبا تمامی کاربران آمریکای شمالی، مرکزی و استرالیا از فیس‌بوک مسنجر به‌عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض استفاده می‌کنند. نکته جالب توجه دیگر، محبوبیت پایین اپ اسکایپ در مقابل دیگر اپلیکیشن‌های موجود بوده است. نبود ایمو هم در این بخش کمی شوک برانگیز است. جالب است بدانید ایمو تا سال 20166 در کشور کوبا محبوبیت بالایی داشته است.

نظر شما در رابطه با محبوبیت اپ‌های پیام‌رسان در کشور‌های مختلف چیست؟ آیا انتظارش را داشتید که تلگرام تنها در یک کشور دیگر به جز ایران به این میزان محبوب باشد؟

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *