اواخر سال 2016 شایعاتی به گوش می‌رسید که احتمالا خودروی فوق‌العاده زیبای “پورشه پانامرا اسپرت توریسمو” در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی و بعد از آن راهی آمریکا می‌شود. ظاهرا این اخبار درست بوده است. با جدیدترین خودروی پورشه که مدل واگن مانند پانامرا سدان است آشنا شوید.

بر کسی پوشیده نیست که کراس‌اورها طرفداران زیادی دارند و واگن‌ها یا همان استیشن‌ها با این‌که مورد توجه قرار می‌گیرند ولی کمتر با استقبال عمومی روبرو می‌شوند. اما به هر حال؛ خودروی جدید پورشه طراحی منحصر به‌فرد و خاصی دارد و اتاق آن با مدل سدان متفاوت است.

قرار است این خودرو در چهار مدل مختلف عرضه شود ولی همه آن‌ها آل‌ویل درایو هستند. مدل اصلی با موتور توربوی V6 و 330 اسب بخار 97 هزار و 250 دلار قیمت دارد. بعد از آن؛ شاهد مدل هیبریدی الکتریکی با موتور 2.9 لیتری تویین توربوی V6 هستیم که 105 هزار و 50 دلار قیمت دارد. با درنظر گرفتن موتور الکتریکی؛ قدرت آن در مجموع به 462 اسب بخار می‌رسد.

مدل S با موتور 2.9 لیتری تویین توربوی V6 و قدرت 440 اسب بخار 110 هزار و 250 دلار قیمت دارد. اما بالاتر از همه این‌ها مدل “توربو” با موتور 4 لیتری تویین توربوی V8 با قدرت 550 اسب بخار و قیمت پایه 155 هزار و 50 دلار قرار دارد.

قدرت و شتاب این خودرو عالی است. طبق ادعای سازندگان؛ مدل اصلی اسپرت توریسمو صفر تا 100 کیلومتر را در 5 ثانیه طی می‌کند؛ در حالی‌که این عدد برای مدل 4S یک ثانیه کمتر یعنی 4 ثانیه و برای مدل هیبریدی حدود 4.4 ثانیه است. اما مدل Turbo با 3.4 ثانیه سریع‌ترین است.

برای دیدن عکس‌های این خودروی زیبا گالری زیر را مشاهده کنید.

اتوبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *