به عنوان کسی که می خواهد زبان انگلیسی بیاموزد چگونه به خود انگیزه بدهیم؟ شاید این سوال به نظر کمی احمقانه بیاید.
اما طبق تجربیات من تعهداتی که خودِ شخص یادگیرنده، مدرسه و یا محل کار برای فرد ایجاد می کنند باعث می شود نوعی بی انگیزگی ایجاد شود.
بنابراین اگر زیاد آموختن زبان انگلیسی را دوست ندارید اما مجبور به این کار هستید این مقاله کوتاه کمکتان می کند از این وضعیت خارج شوید و انگیزه سازی کنید.

همانطور که می دانید انگلیسی یکی از شایع ترین زبان های دنیاست و در حال حاضر برای ارتباط برقرار کردن با دنیا دانستن این زبان الزامی است.
زبان های شایع دیگری هم وجود دارد که توسط میلیون ها نفر صحبت می شود اما زبان انگلیسی تبدیل شده است به پلی بین فرهنگ ها و در سطح بین المللی این زبان شاخص است.

ایا انگیزه ای از این بیشتر وجود دارد که با دانستن زبان انگلیسی در محل کار خود تبدیل به نیرویی با ارزش بالا شوید؟
زبان انگلیسی به روی کسی که آن را می آموزد درهای جدید را باز می کند. او می تواند با یادگیری این زبان در همه جای دنیا با افراد دیگر ارتباط برقرار کند کسانی را بشناسد که بدون این زبان قادر به فهمیدن حرف هایشان نبود. علاوه بر ارتباط های تازه زبان انگلیسی می تواند شما را از موقعیت های سخت یا غیر قابل انتظار نجات دهد ( فرض کنید یک خارجی در خیابان از شما آدرسی بپرسد و واکنشتان تنها هاج و واج نگاه کردنش باشد! ).

همین حالا هم آموختن زبان را شروع کرده اید اما نمی توانید انگیزه ای برای کار با تکست ها و کتاب های گرامر پیدا کنید؟
باید این را در نظر بگیرید که همیشه راهی ساده تر برای آموختن وجود دارد، راهی که برای شما جالب است و با آموختن زبان برای خود فرصتی مناسب را فراهم می آورید.

منظورم این است که می توانید درباره هر موضوعی که به آن علاقه دارید انگلیسی جستجو کنید. بنابراین با استفاده از اینترنت یا دیگر منابع انگلیسی می توانید دایره شناخت خود راجع به هر موضوع را افزایش دهید.
شاید در ابتدا اعصاب خورد کن باشد اما دیر یا زود متوجه می شوید با همین روش ساده کلی واژگان و عبارات جدید آموخته اید.

کسب تجربه موفق در مکالمه انگلیسی یکی از بخش های ضروری انگیزه دادن به خود است. اگر حس میکنید در طول کلاس های زبان به اندازه کافی صحبت نمی کنید می توانید از معلم خود بخواهید شما را در موقعیت هایی شبیه به زندگی واقعی قرار دهد تا مجبور به پیشرفت شوید.

می توانید از انواع اپلیکیشن های شبکه اجتماعی نیز استفاده کنید و با دوستان یا دیگران به زبان انگلیسی صحبت نمایید. اینها روش های یادگیری جدید زبان انگلیسی است و می توانید از شبکه های اجتماعی به شیوه ای موثر و کاربردی بهره ببرید.

یکی دیگر از راه های مناسب یادگیری زبان گوش دادن به کتاب های صوتی به زبان انگلیسی است. چون معمولا این کتاب ها توسط کسانی خوانده می شوند که قدرت بالایی در درست ادا کردن کلمات دارند. گوش دادن به کتاب های صوتی مورد علاقه خود به زبان انگلیسی نه تنها دایره واژگانتان را بهبود می دهد بلکه روی سطح درکتان از زبان انگلیسی نیز تاثیر دارد.

از برتری های کتاب صوتی به فیلم های زبان اصلی این است که تمرکزتان فقط روی زبان است و تصویر حواستان را پرت نمی کند.
در پایان امیدوارم به اندازه کافی الهام بخش شروع یادگیری زبان شده باشم. انگیزه برای شروع بسیار مهم است اما فراموش نکنید هر روز باید در خود انگیزه ایجاد کنید وگرنه در میان راه پنچر می شوید.

بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *