سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد امسال در کنگره جهانی موبایل 2017 چهار پروژه واقعیت مجازی را رونمایی کند. پروژه‌های واقعیت مجازی سامسونگ بسیار هیجان‌انگیز هستند!

این پروژه‌ها شامل یک ابزار مجازی سازی برای دسکتاپ و اسمارتفون به نام Monitorless، پلتفرم ویدئویی 360 درجه سفرمحور به نام traVRer، اپلیکیشن فضای داخلی خانه VuildUs و اپلیکیشن Relúmĭno برای کمک به کم‎بینایان برای تماشا کردن تلویزیون و خواندن کتاب است.

همه این پروژه‌ها توسط آزمایشگاه Creative Lab سامسونگ طراحی و ساخته شده‌اند و همه آنها در MWC 2017 که از تاریخ 27 تا 2 مارس برگزار خواهد شد رونمایی می‌شوند.

پروژه‌های واقعیت مجازی سامسونگ

Monitorless

پروژه‌های واقعیت مجازی سامسونگ

علاقه‎مندان به واقعیت مجازی با دسکتاپ مجازی چندان بیگانه نیستند اما عینک Monitorless بدون نیاز به مانیتور برای دیدن محتوای اسمارتفون یا رایانه به صورت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قابل استفاده خواهد بود.

این عینک دارای شیشه‌های الکتروکرومیک است و از طریق وای‌فای به اسمارتفون متصل می‌شود، سپس از طریق شبکه سلولی به رایانه نیز متصل می‌گردد.

ترکیب این دو دسترسی آسان به نرم افزارهای پی‌سی را بدون نیاز به حرکت کردن با گجت‌های سنگین، فراهم خواهد کرد.

traVRer

پروژه‌های واقعیت مجازی سامسونگ

این پلتفرم ویدئویی 360 درجه به گفته سامسونگ؛ امکان سفر به نقاط مختلف دنیا به همراه حس حالت‌ها، صداها و رویدادهای مختلف را فراهم خواهد کرد.

یک دید شکوهمند از نقاط مشهور دنیا به همراه اطلاعات آب و هوایی، آدرس و هر چه مربوط به آن مکان است در انتظار کاربر خواهد بود.

VuildUs

پروژه‌های واقعیت مجازی سامسونگ

اپلیکیشن VuildUs با اسکن کردن خانه کاربران با عمق 360 درجه امکان از نو خلق کردن فضای زندگی را به آنها خواهد داد. مردم با ورود به خانه و با استفاده از یک هدست، فضای خانه را با امتحان کردن وسایل و مبلمان مختلف تغییر خواهند داد.

در صورت یافتن مبلمان یا وسایل مورد نیاز؛ امکان خرید آن از داخل خود اپلیکیشن وجود خواهد داشت.

Relúmĭno

پروژه‌های واقعیت مجازی سامسونگ

در مورد نحوه تلفظ این کلمه هیچ ایده خاصی نداریم اما شاید یکی از مهمترین پروژه‌های این لیست همین اپلیکیشن باشد که به جای تمرکز بر بهره‎وری و سرگرمی؛ با نصب شدن بر روی  Gear VR، متن و تصویر را تقویت می‌کند و امکان لذت بردن از آنها را به افراد کم‎بینا می‌دهد.

این تکنولوژی با پیش تقویت نقاط کور و با استفاده از یک شبکه چارت Amlser برای اصلاح تصاویر ناشی از متامورفوپسی، افراد کم‎بینا را قادر به تماشای تلویزیون بدون نیاز به وسایل کمک بینایی موجود در بازار خواهد کرد.

اپلیکیشن Relúmĭno یک اپلیکیشن گوشی است که بعد از اتصال به Gear VR همه این قابلیت‌ها را فراهم می‌کند!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *