بالاخره زمان آغاز پیش فروش ماشین پرنده فرارسید. پس از گذشت سال های طراحی و توسعه ماشینی مجهز به تکنولوژی پرواز، کمپانی هلندی PAL-V مدل های Liberty Sport و Liberty Pioneer ماشین های پرنده خود را به بازار عرضه کرد. هر دو مدل یاد شده قابلیت استفاده بر روی سطح زمین و آسمان (در حالت پرواز) را دارا بوده و البته به هیچ عنوان ارزان نیست؛ قیمت پایه مدل Sport از ۳۹۹ هزار دلار شروع می شود.

طبق گزارش وبسایت  Flying Magazine، شرکت PAL-V از ۱۵ سال پیش در حال کار و پژوهش بر روی ماشین های Liberty خود بوده و اولین تست پرواز مربوطه نیز در سال ۲۰۱۵ انجام شده است. این ماشین سه چرخه دارای یک موتور منحصر به فرد Rotax بوده که مسئولیت تامین نیروی پیشرانه لازم برای حرکت وسیله در هر دو حالت را بر عهده دارد. وقتی که از وسیله در حالت رانندگی بر روی سطح زمین استفاده می شود، پروانه یا ملخ پرواز آن به راحتی در جایگاه طراحی شده برای آن برروی سقف خودرو قرار می گیرد. بنا به گفته کمپانی سازنده، ماشین  Liberty دارای سرعتی معادل ۱۶۰ کیلومتر در ساعت بوده و تبدیل حالت ماشین به حالت پرنده تنها در عرض ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد.

قبل از اینکه تصمیم به پرداخت ۱۰ هزار دلار پیش قسط برای داشتن یکی از این ماشین های پرنده بگیرید، به این نکته توجه کنید که در آیین نامه مربوط به خلبانی کردن Liberty به لزوم استفاده از باند فرودگاه – و نه استفاده از حیاط و پشت بام منزلتان یا حتی جاده های شهری – اشاره شده است. بلند شدن این وسیله نقلیه از زمین به حداقل ۱۸۰ متر فضا احتیاج داشته و می تواند تا حداکثر ارتفاع ۳۵۰۰ متر به پرواز درآید.

همانطور که اشاره شد برای مدل Sport قیمت ۳۹۹ هزار دلار و برای مدل Pioneer قیمت ۵۹۹ هزار دلار در نظر گرفته شده است. فروش این ماشین های همراه با آموزش های مورد نیاز خواهد بود اما برای خلبانی کردن آنها حتما لازم به داشتن گواهی نامه خلبانی است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *