از دستیار هوشمند سامسونگ به نام بیکسبی (Bixby) برای اولین بار در گوشی‌های گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و اس 8 پلاس (S8 Plus) استفاده خواهد شد. یک دکمه مخصوص در کناره‌ی این گوشی‌ها تعبیه شده که با فشردن آن بیکسبی فعال شده و همانند سیری شرکت اپل، کورتانای مایکروسافت یا دستیار گوگل به سوالات و درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهد. البته سامسونگ اظهار داشته که این دستیار علاوه بر پاسخ به سوالات معمول مثل پرسیدن ارتفاع ساختمان امپایر استیت یا پیدا کردن نزدیکترین رستوران، این قابلیت را دارد تا با دسترسی به اطلاعات شخصی افراد مثل برنامه روزانه، تقویم و بلیت‌های خریداری شده به کاربران در انجام کارهای روزمره نیز کمک کند. همچنین بیکسبی به پیام‌ها و اخبار نیز دسترسی داشته و در صورت لزوم از اپلیکیشن‌های دیگر نیز استفاده می‌کند.

همانند دستیار هوشمند فایرفلی (Firefly) شرکت آمازون که در گوشی‌های فایر این شرکت وجود دارد، بیکسبی نیز با دریافت تصاویر مختلف، اطلاعاتی از قبیل فروشگاه‌ها و قیمت اشیاء موجود در تصویر را پیدا می‌کند. همچنین بیکسبی قادر است تا پس از گرفتن یک عکس و پردازش آن، اطلاعات بیشتری از آن محل را به کاربر نمایش دهد.

این دستیار هوشمند قابلیت‌های بسیاری دارد که پیش از این به آنها پرداخته‌ایم. اما سامسونگ تصمیم گرفته تا این دستیار را تنها در گوشی‌های اس 8 و اس 8 پلاس تعبیه کند، به این دلیل اپلیکیشن بیسکبی برای دانلود در مارکت اندروید موجود نیست و برنامه‌ای برای عرضه آن در گوشی‌ها قدیمی تر وجود ندارد. با اینحال یکی از کاربران سایت XDA این دستیار هوشمند را روی گوشی گلکسی اس 7 خود نصب کرده و روش آن را توضیح داده است.

Bixby

این کاربر که takerhbk نام دارد اظهار داشته که بیکسبی روی تمام گوشی‌های سامسونگی که دارای اندروید 7 نوقا هستند قابل راه اندازی است. برای این کار کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا لانچر گوشی اس 8 را از اینجا دریافت کنید
  2. اپلیکیشن بیکسبی را از اینجا دریافت کرده و روی گوشی خود نصب کنید. همچنین بیکسبی را می توانید از این لینک نیز دریافت کنید.
  3.  دکمه خانه یا هوم را نگه داشته و وارد لانچر اس 8 شوید.
  4. بیکسبی را فعال کنید.
  5. گوشی را روشن خاموش کنید.
  6. برای دسترسی به بیکسبی انگشت خود را به سمت چپ صفحه بکشید.

برای دریافت آموزش کاملتر و بحث در مورد این روش می‌توانید از اینجا وارد موضوع ایجاد شده توسط takerhbk در سایت XDA شوید.

Digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *