گاهی یک شکلک بیانگر هزاران حرف خواهد بود، اما آیا شکلک‌ها می‌توانند انعکاس احساس و زبان بدن به هنگام برقراری ارتباط در دنیای مجازی باشند؟ آیا شکلک‌ها نشانگر شخصیت افراد هستند؟

محققان معتقدند امکان بررسی شخصیت افراد و واکنش‌های آنها در دنیای واقعی با بررسی شکلک‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهند وجود دارد.

با توجه به این موضوع که بیش از 90 درصد کاربران اینترنت در حال حاضر از شکلک در پیام‌ها یا ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند، دانشمندان تصمیم به تحقیق در این مورد گرفته‌اند که آیا شکلک‌ها همچون زبان بدن بر رفتارهای انسانی تاثیر می‌گذارند؟

شکلک‌ها نشانگر شخصیت افراد و پیش‌بینی کننده رفتار آنها در دنیای واقعی هستند

شکلک‌ها نشانگر شخصیت افراد

تحقیقات در مورد تفسیر و کاربردهای شکلک‌ها در مراحل ابتدایی خود قرار دارند با این وجود به گفته‌ Linda Kaye روانشناس دانشگاه Edge Hill: این موضوع اثبات شده است که شکلک‌ها نیز به صورت عوامل غیرکلامی در ارتباطات تاثیرگذار هستند و حتی شکلک‌ها نشانگر شخصیت افراد هستند.

تحقیقات گذشته تغییرات پردازش‌های عصبی مغز را برای جملاتی که دارای شکلک هستند و جملات بدون شکلک را مورد بررسی قرار داده بودند.

نکته جالب اینجا بود که جملاتی که دارای شکلک بودند هم بخش چپ و هم بخش راست مغز را فعال می‌کردند.

بخش راست مغز که کنترل احساسات را بر عهده دارد وقتی در یک ارتباط با شکلک‌ها مواجه می‌شود، واکنش‌‌های روانی مختلفی از خود نشان می‌دهد؛ در حالی که در ارتباطات کلامی، بخش چپ مغز غالب است.

شکلک‌ها نشانگر شخصیت افراد

در این تحقیقات مشخص شد ارتباطات عاطفی منحصر به برخوردهای چهره به چهره نیست و استفاده از شکلک نیز خود به نوع دیگری از ارتباط چهره به چهره در دنیای مجازی تبدیل شده است.

Kaye در تحقیقی که سال گذشته منتشر شد دریافت که برخی از صفات شخصی در استفاده از شکلک‌ها تاثیرگذار است. افرادی که از شکلک‌ها استفاده می‌کنند دلپذیرتر، همدل‌تر، قابل پذیرش‌تر و اجتماعی‌تر هستند.

Linda Kaye معتقد است با توجه به اینکه در یک جامعه دیجیتال زندگی می‌کنیم و تعاملات مجازی ما هر روز در حال گسترش هستند و با توجه به کاربرد زیاد شکلک‌ها در ارتباطات، فرصت هیجان‌انگیزی برای روانشناسان فراهم شده تا با بررسی این رفتارهای آنلاینِ پُرکاربرد، امکان پیش‌بینی رفتارهای انسان معاصر در دنیای واقعی را هم داشته باشند.

شکلک‌ها نشانگر شخصیت افراد

درک رفتارهای انحرافی آنلاین و جمع ‌آوری داده‌های آنلاین می‌توانند به ابزار قدرتمندی برای پیش‌بینی یا مقابله با رفتارهای مجرمانه تبدیل شوند.

 

منبع هات اب نیوز

insta-tanikal
  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *