سه گوشی معرفی شده ی برند نوکیا در سال جاری توسط HMD که جزو اولین اسمارت فون های اندرویدی نوکیا محسوب می شوند، به زودی به صورت رسمی و سراسری به بازار عرضه خواهند شد. به غیر از نوکیا ۶ که در حال حاضر در چین قابل خریداری است دو مدل گوشی دیگر یعنی نوکیا ۳ و نوکیا ۵ احتمالا در ماه های آوریل تا ژوئن (فروردین تا اوایل خرداد) روانه بازار خواهند شد.

همانطور که طبق برنامه ریزی های HMD در دو ماه آینده باید منتظر عرضه رسمی این دو گوشی باشیم، دو اسمارت فون اندرویدی دیگر نوکیا با نام های نوکیا ۶ و نوکیا ۷ نیز در سال جاری به بازار راه پیدا خواهند کرد.

تاپ ترین اسمارت فون برند نوکیایی که هنوز توسط HMD معرفی نشده، نوکیا ۹ است که انتظار می رود به یکی از قدرتمندترین چیپست های حال حاضر یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ شرکت کوالکوم تجهیز شده باشد. همچنین به ادعای یک منبع خبری تایید نشده، نوکیا ۹ اولین اسمارت فونی خواهد بود که از تکنولوژی جدید تقویت صدای  Nokia OZO Audio در آن استفاده شده است.

در تکنولوژی OZO Audio، تجربه صدای سه بعدی برای هدفون و سیستم های پخش صدای spatial  در نظر گرفته شده است. با کمک این فناوری می توان در دیوایس های واقعیت مجازی ای که از ردیابی های صورت گرفته با سر پشتیبانی می کنند شاهد پخش صدای ۳D  با تاخیر پایین بود و همچنین در دیوایس هایی که از OZO Audio پشتیبانی نمی کنند نیز شاهد پخش صدایی استریو با کیفیتی بالا خواهیم بود.

به گفته نوکیا، تقویت و برجسته سازی صداها در یک جهت خاص در حالی که از نویز پس زمینه و صداهای محیطی، با استفاده از تکنولوژی audio focus امکان پذیر خواهد بود و در تکنولوژی OZO Audio علاوه بر موارد بالا، پخش صدای سه بعدی با تعداد ۴ میکروفون یا بیشتر (در صورت موجود بودن در اسمارت فون) نیز وجود خواهد داشت.

البته در اسمارت فون هایی که با ۳ میکروفون تولید می شوند نیز می توان صدای ۳۶۰ درجه فراگیر را تجربه کرد اما در دستگاه های دو میکروفونه تنها می توان صدای فراگیر داشت.

علاوه بر احتمال استفاده از این تکنولوژی در نوکیا ۹، شایعات منتشر شده در خصوص مشخصات احتمالی این گوشی شامل حافظه رَم ۶ گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی، دوربین دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی Zeiss و دوربین سلفی ۱۲۲ مگاپیکسلی است.

همچنین احتمال دارد که از اسکنر عنبیه چشم نیز درکنار حسگر اثر انگشت در این گوشی بهره گرفته شود. نمایشگر ۵٫۵ اینچی این گوشی پرچمدار نیز Quad HD OLED خواهد بود که از یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری نیز در آن استفاده شده است. نوکیا ۹ دارای رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 خواهد بود و اندروید ۷٫۱ نوقا بر روی آن اجرا خواهد شد.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *