با وجود اینکه به نظر می رسد مشکلات و حواشی مربوط به انفجارها و آتش گرفتن های نوت ۷ سامسونگ تمامی ندارند، دو پرچمدار جدید این کمپانی – Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus  – که به تازگی معرفی شده اند نیز نگرانی هایی را با خود به همراه دارد.

ویدیو جدیدی در اینترنت منتشر شده که در آن حسگر تشخیص چهره گلکسی اس ۸، توسط عکسی با رزولوشن بالا فریب خورده و با تشخیص اشتباه عکس به جای چهره واقعی کاربر، قفل گوشی باز می شود. این عکس بر روی یک گلکسی اس ۸ دیگر قرار داشته و در ویدیو نشان داده شده که پس از چند بار امتحان، قفل اس ۸ با تشخیص اشتباه عکس، باز می شود.

باید یادآور شد که سامسونگ در گلکسی اس ۸ از ویژگی امنیتی تشخیص چهره جدیدی استفاده کرده که در آن از دوربین سلفی گوشی برای باز کردن قفل بهره گرفته شده است. طبق گزارشات منتشر شده، پیاده سازی چنین حسگری از طرف سامسونگ به دلیل عملکرد نسبتا کُند حسگر عنبیه چشم برای باز کردن قفل دستگاه بوده است.

گرچه باید گفت که نباید استفاده از تشخیصگر چهره را در مقایسه با اسکنر عنبیه چشم، ایمن تر و با امنیتی بیشتر تلقی کرد. از هر دوی این حسگرها در اس ۸ و اس ۸ پلاس استفاده شده و همانطور که در ویدیو مذکور مشاهده می کنید، امنیت و ایمنی حسگر تشخیص چهره خیلی هم قابل اطمینان نبوده و حتی از حسگر اثر انگشت نیز آسیب پذیرتر است.

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که شاید دو گوشی موجود در ویدیو، نسخه های پیش از تولید این گوشی بوده باشند و احتمالا قبل از عرضه رسمی اس ۸ در تاریخ ۲۱ آوریل، این دستگاه ها برخی آپدیت های hotfix را به منظور برطرف شدن این مشکل دریافت کنند.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *