اپل امسال طناب گیوتین iOS را کمی زودتر از همیشه کشیده است. آپدیت بعدی سیستم عامل iOS فقط برای آیفون 5S و دیوایس‌های جدیدتر در دسترس خواهد بود؛ این یعنی آیفون 5 یا آیفون 5C این اسباب بازی‌های گرانقیمت آلومینیومی و شیشه‌ای به زودی منسوخ خواهند شد.

علت مرگ زودرس آیفون 5 و آیفون 5C چیست؟

این نخستین بار است که اپل آپدیت‌های مربوط به یک دیوایس را در اوسط چرخه قطع کرده است. هنوز مشخص نیست چرا تیم کوک و همدستان او به جای انتظار برای مرگ تدریجی آیفون 5 تصمیم به قطع یکباره رگ حیات این دیوایس گرفته‌اند.

آیفون 5

محدودیت‌های سخت افزاری نیز دامنگیر آیفون 5 و آیفون 5c خواهد شد، نسخه بتای iOS 10.3.2 یک آپدیت جزئی محسوب می‌شود که همچنان در مرحله بتا قرار دارد و دارای ویژگی‌های از جمله رفع بعضی از باگ‌ها و دستورات جدید برای سیری است که فقط از گوشی‌هایی با پردازنده‌های 64 بیت پشتیبانی خواهد کرد این در حالی است که آیفون 5 و 5C دارای پردازنده 32 بیتی هستند.

بنابراین این دیوایس‌ها، واجد شرایط لازم برای دریافت آپدیت بعدی اپل که احتمالا در هفته‌های منتشر خواهد شد نخواهند بود و دیگر آپدیت iOS را نخواهند دید.

آیفون 5

وفاداران به آیفون 5 حالا وقت خداحافظی با این گوشی فرا رسیده است و احتمالا باید به فکر خرید یک آیفون جدید باشید!

آپدیت iOS 11 قرار است در فصل پاییز رونمایی شود و احتمالا از دیوایس‌های 64 بیت پشتیبانی خواهد کرد این یعنی آیفون 5 یا 5C باید بیخیال دریافت این آپدیت رویایی شوند.

هنوز علت تصمیم اپل برای ارجحیت دادن به پردازنده 64 بیتی مشخص نیست و احتمالا بالا بردن فروش آیفون 7s پیش از مراسم رونمایی آیفون Edition یا آیفون 8 علت این اقدام شتابزده است.

شاید دلایل تکنیکی خاصی برای قتل آیفون‌های قدیمی‌تر وجود داشته باشد و شاید واقعا وقت حرکت به سمت آیفون‌های جدید است پیش از آنکه یکی از آیفون‌های 5 در هواپیما منفجر شوند. اما مطمئنا این موارد دلایل قانع کننده‌ای نیستند چرا که آیفون 6s و 7s نیز منفجر شده بودند.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *