امسال دهمین سال تولد آیفون است؛ بدون شک سال ۲۰۱۷ یکی از مهمترین سال های فعالیت اپل در زمینه تولید گوشی ها آیفون است. آیفون طی این ۱۰ سال گذشته توانست شرکت اپل را به معدود شرکت های پولدار و عمده صنعت تکنولوژی در سرتاسر دنیا بدل کند و اکنون طبق پیشبینی ها قرار است در سالگرد دهمین تولد آیفون شاهد رونمایی از  iPhone 8 باشیم. گویا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است iPhone 8 تا اکتبر (مهر ماه) امسال به صورت رسمی روانه بازار شود.

طبق شایعات موجود حین رونمایی آیفون ۸، اپل از ۳ نسخه متفاوت از آیفون هایش پرده بر خواهد داشت که احتمالا دو نسخه iPhone 7s و ۷s Plus حتما در این لیست هستند. گفتنی است که این رونمایی قرار است در ماه سپتامبر انجام شده و دستگاه ها در اکتبر در اختیار کابران قرار بگیرند.

گویا آیفون ۸ با تمامی آیفون هایی که تاکنون از اپل دیده ایم تفاوت هایی بنیادی دارد. اپل با همکاری سامسونگ در این نسخه از آیفون از نمایشگر edge-to-edge OLED استفاده کرده است و احتمالا با صفحه ای خمیده روبرو خواهیم بود. بدنه iPhone 8 از جنس شیشه بوده و سنسور اثر انگشت در  پشت صفحه نمایش تعبیه خواهد شد و در ضمن احتمالا شارژ بیسیم نیز به توانایی های آیفون افزوده خواهد شد.

پیش بینی ها صورت گرفته از تعویق ورود به بازار این آیفون با توجه به تغییرات زیاد دستگاه نسبت به نسخه های پیشین خبر میداد، اما گویا همه چیز به خوبی پیش رفته و آیفون ۸ به موقع به دست کاربران خواهد رسید. حذف دکمه Home و صفحه نمایش لب به لب و تمام صفحه در این نسخه یک چالش سخت برای اپل و هیجان انگیز برای کاربران به حساب می آید.

باید کمی صبر کرد و دید که آیا بعد از سالها آیفون با تغییرات اساسی و قابل اعتنا خواهد توانست کابران را مشتاق به تعویض تلفن های همراهشان کند یا خیر !!!

نت نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *