آینده واقعیت مجازی بسیار مهیج و پر از رخدادهای پیش‌بینی نشده خواهد بود! تا آنجا که به خاطر داریم، اولین بار که هدست واقعیت مجازی Oculus DK 1 را دیدیم، اواخر سال 2013 بود.

با وجود ظهور تکنولوژی پوشیدنی، بودن این وسیله مهیج برروی سر، تجربه‎ای عجیب و غریب به نظر می‌رسید. این وسیله یادآور عینک ناموفق گوگل بود، که به خوبی بازاریابی نشد و بی‎نهایت هم قیمت زیادی داشت.

آینده واقعیت مجازی

آیا آینده واقعیت مجازی می‌تواند پُررونق باشد؟

علایم اولیه به نظر خوب می رسند؛ پس از کمپین بسیار موفق Kickstarter در سال 2012، Palmer Luckey، تصویر فردی که پشت این کمپین بود، بر روی پوسترهای کمپین چاپ شد و تصویر او با واقعیت مجازی گره خورد.

Oculus DK 2 هدست بهبود یافته‌ای است که فیس‌‌بوک در سال 2014، با صرف هزینه 2 بیلیون دلاری ‌ آن ‌را بدست آورد! شرکت‌های بیشتری نیز برای گسترش و به‌کارگیری واقعیت مجازی در کسب‌وکارشان از بازی‌ها گرفته تا اخبار، آستین بالا زدند.

پس آن‌طور که از داستان می‌توان فهمید، آینده واقعیت مجازی، ختم به خیر خواهد شد!

آینده واقعیت مجازی

هم‌اکنون در کجای داستان هستیم؟

بیایید به جذاب‌ترین داستان‌ها که آینده واقعیت مجازی ما را شکل خواهند داد نگاهی بیندازیم:

شاید هتل Marriott در نیویورک، اولین بار با طراحی غرفه‌هایی مخصوص زوج‌های جوان از واقعیت مجازی استفاده کرد تا آنها ماه عسل متفاوتی را با لمس احساس چهاربعدی مانند حس صدای باد، غبار و حتی حرکت در حالت نشسته را تجربه کنند! این ابداع در سپتامبر 2014 رخ داد.

مشتریان و فروشندگان بسیاری به این فکر افتادند که بازار کارشان تا چه میزانی می‌تواند با استفاده از واقعیت مجازی بهبود یابد.

آینده واقعیت مجازی
سه ماه بعد از اینکه فیس‌بوک، Oculus را در سال 2014 بدست آورد، گوگل برای رونمایی نسخه دوم واقعیت مجازی تا یک سال آینده خیز برداشت.

این محصول نیازی به دسکتاپ کامپیوتر نداشت و مانند Oculus با یک هدست کار می‌کرد. تمام افرادی که تلفن هوشمند دارند، توانستند با استفاده از اپلیکیشن واقعیت مجازی، آن را تجربه کنند.

آینده واقعیت مجازی
در کنار واقعیت مجازی سامسونگ که پیش از این جایگاه خود را در بازار یافته بود، گوگل نیز واقعیت مجازی جدید را با عنوان Daydream ارائه داد که به شکل یک هدست مُدروز فابریک بود.

این هدست جدید به کاربران اجازه می‌دهد بیش از پیش با محتویات واقعیت مجازی در بازی‌ها یا اپلیکیشن‌ها، ارتباط برقرار کنند. بطور حتم Daydream آینده واقعیت مجازی را روسفید کرد!

آینده واقعیت مجازیکاربردهای واقعیت مجازی

کاربرد واقعیت مجازی در اپلیکیشن‌ها و ابداعات منحصربه‌فردی که با خود همراه دارد، از این هم جذاب‌تر است!

در رویداد برگزار شده اخیر در ماکائو در سال 2016، برای اولین بار از یک واقعیت مجازی بین‌المللی رونمایی شد. در این رویداد، موسسات آکادمیک فراوانی، برندهای جدیدی معرفی کردند و مرزهای کاربرد واقعیت مجازی جابه‌جا شد.

این پیشرفت‌ها برای ما این پیام را دارد که گسترش واقعیت مجازی می‌تواند هر روز بیشتر و بیشتر شود تا حدی که با حرکت چشم، بتوان از صحنه‌های جذاب دیدن کرد، داده جمع‌آوری نمود، پرداخت‌‌ها را انجام داد و …

با اینکه که هنوز کاملا وارد سال 2017 نشده‌ایم، راه برای کشف تجربیات جدید در سال جدید باز است و چشم‌انداز روشنی برای آینده واقعیت مجازی آنلاین در پیش‌رو دارد.

آینده واقعیت مجازی

با پایان بردن سالی که پر از اولین‌ها برای واقعیت مجازی بود، فوروم تلویزیونی سالانه آسیا (AFT) هم واقعیت مجازی جدید خود را در سنگاپور افتتاح نمود.

همگام با معرفی محصولات برای اولین‌بار، برخی افراد نیز به صورت مستقل کار را آغاز نمودند، مانند Warrior 9 که اولین Sci-Fi را ارائه داد، سری واقعیت مجازی انیمیشن شده با نام PhoenIX.

می توان با اطمینان خاطر برای سال 2017 این پیش‌بینی را داشته باشیم که واقعیت مجازی در تولید و گسترش سریال‌های مختلف برای رسانه‌ها پیشرو باشد.

شما آینده واقعیت مجازی را در سال 2017 را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

منبع HotAppNews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *