چه دوست داشته باشیم و چه نه، مسلما بزرگتری چالشی که تکنولوژی اسمارت فون های آینده با آن مواجه هستند، بکاربردن نمایشگرهای اج (نمایشگرهایی با لبه های منحنی و گرد شده) در گوشی های پرچمدار است. در بین کمپانی های گوشی سازی، سامسونگ با معرفی گلکسی نوت اج خود در سال ۲۰۱۴، اولین تولید کننده این دسته اسمارت فون ها محسوب می شود، اما با توجه به گزارش اخیری که در مورد احتمال جهت گیری جدید گوگل برای استفاده از چنین نمایشگرهایی در نسل بعدی گوشی های پیکسل خود منتشر شده، به نظر می رسد که رقابت در این حوزه در حال شکل گیری است.

خبر اصلی منتشر شده در این خصوص، مربوط به احتمال سرمایه گذاری ۸۸۰ میلیون دلاری گوگل بر بخش Display کمپانی ال جی است که قرار است تامین کننده پنل های OLED پیکسل های آینده باشد. در حقیقت پنل های درخواستی گوگل از نوع انعطاف پذیر بوده، به این معنی که به احتمال زیاد با پیکسلی با نمایشگر منحنی مواجه خواهیم بود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که تصمیم نهایی با ال جی بوده و ممکن است پیشنهاد سرمایه گذاری گوگل بر LG Display از طرف ال جی پذیرفته نشود. بنابراین بهتر است شرایط را اینگونه تفسیر کرد که هم اکنون گوگل درحال بررسی پروتوتایپ های بالقوه ای است که برای پیکسل خود می تواند متصور باشد. به بیان دیگر، حتی اگر نمایشگرهای منحنی نیز وارد خط تولید گوشی های پیکسل شود، باز هم احتمال اینکه در زمان عرضه Pixel 2 با یک گوشی با لبه های نمایشگر منحنی مواجه باشیم، کمی دور از ذهن است.

ضمن اینکه شایعات بسیاری مبنی بر تصمیم اپل بر عرضه آیفون ۸ های خود با نمایشگری منحنی نیز منتشر شده و بنابراین خبر روی آوردن گوگل بر استفاده از چنین پنل هایی در پیکسل و وارد شدن این کمپانی به بازار این چنین اسمارت فون هایی قبل از اینکه سایر گوشی سازهای چینی وارد آن شوند، تعجب آور نخواهد بود.

بسیاری از کاربران به دلیل مقاوم بودن این نوع نمایشگرها در قبال شکستگی به هنگام افتادن، علاقه زیادی به آنها دارند. در بهترین حالت ممکن، گوگل احتمالا دو نسخه برای پیکسل آینده خود در نظر گرفته که شامل نسخه ای با نمایشگر منحنی و نسخه ای با نمایشگر معمولی می شود؛ مشابه سری گوشی های اس ۷ سامسونگ. مهم ترین چالشی که در حال حاضر گوگل با آن مواجه است، این است که در صورت عدم موافقت ال جی با سرمایه گذاری گوگل، آیا این شرکت قادر به پیدا کردن تولید کننده دیگری برای پنل های OLED خود خواهد بود یا خیر؟

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *