بدون شک هر یک از افراد به نوعی به مرتبه ای از موفقیت دست یافته اند. حال این موفقیت ممکن است ازدواج با همسر رویایی، فارغ التحصیل شدن، یک معامله پرسود و یا دست یابی به حقوقی بالا باشد. راه های مختلفی برای دسته بندی موفقیت وجود دارد و این عامل است که در میان افراد تفاوت ایجاد می کند. در اینجا ۷ مورد آورده شده که تفاوت میان افراد موفق و خیلی موفق را نشان می دهد:

تمرکز

افراد موفق در بسیاری از مواقع با یک پیشنهاد پر زرق و برق از اهداف مالی خود منحرف می شوند. اما در مقابل افراد بسیار موفق مواردی که موجب فاصله گرفتن از هدف اصلی شان می شود را نادیده می گیرند و به خوبی می دانند که این موارد و حواس پرتی ها تنها آنها را از هدف دور کرده و میزان بهره وری شان را کاهش می دهد.

اولویت بندی

در حقیقت افراد موفق به فرصت ها نه نمی گویند و هیچ کدام از آنها را نادیده نمیگیرند. درحالیکه افراد بسیار موفق تمام فرصت های پیش رویشان را ارزیابی نموده و اگر همراستا با اهدافشان نباشد از آن چشم پوشی می کنند. آنها برای تمام آینده پیش رو اولویت بندی دارند، به همین دلیل است که بر طبق این اولویت بندی حرکت می کنند و ممکن است بسیاری از فرصت ها را نادیده بگیرند.

تعادل میان کار و زندگی

اگرچه افراد موفق زمان و انرژی زیادی را برای کسب و کار خود صرف می کنند اما بهره وری آنها در موارد زیادی پایین است. درحالیکه افراد بسیار موفق محدودیت هایی را برای کار و حرفه خود در نظر می گیرند و یک تعادل خوب میان کار و زندگی برقرار می کنند. به طور مثال آنها به هیچ وجه از خواب شان کم نمی کنند زیرا می دانند که مغز آنها به استراحت نیاز دارد تا برای روز بعد نیز آمادگی داشته باشد. آنها به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهند و بسیار هوشمندانه کار می کنند.

کمک

بسیاری از افراد موفق برای اینکه از کار و رقیبان خود عقب نمانند از کمک کردن به دیگران دریغ می کنند. درحالیکه افراد بسیار موفق علم و تجربه خود را در اختیار دیگران می گذارند تا با این کار و قدرشناسی دیگران به مقام های بالاتری دست یابند. اپرا وینفری و پل آلن نمونه های مشهوری در این زمینه هستند.

یادگیری

افراد موفق مسیرهایی را بر می گزینند که بسیار همگانی است و قبلا نتیجه داده است. آنها قدرت ریسک نداشته و انگیزه ای برای دنبال کردن مسیرهای سخت ندارند. در حالیکه افراد بسیار موفق شیوه های گوناگونی را محاسبه و اتخاذ می کنند. آنها از شکست هراسی ندارند بلکه آن را عاملی برای رشد بیشتر خود می دانند.

شنونده خوب بودن

افراد موفق تصور می کنند برای اینکه بیشتر دیده شوند باید بیشتر صحبت کنند. درحالیکه افراد بسیار موفق سعی می کنند بیشتر شنونده ی خوبی باشند و با این کار در پی یافتن راه هایی برای حل مشکلات مردم هستند. در نهایت نیز به موفقیت چشمگیری دست پیدا خواهند کرد.

خودسازی

افراد موفق برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می زنند آنها خود را با رقبا مقایسه می کنند و می خواهند همه چیز به نفع آنها تمام شود. درحالیکه افراد بسیار موفق تلاش شان بر این است که تنها کارشان را بهبود دهند و در این راه متکی بر توانایی های شان هستند.

Vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *