با وجود پیشرفت‌های اخیر همچنان تحقیقات برای یافتن شیوه‌های منحصربه‌فرد و پیچیده برای ورود به سیستم‌های مختلف وجود دارد. گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی بیرمنگام در نیویورک در حال تحقیق بر روی استفاده از ضربان قلب برای ورود به گوشی و دستگاه‌های مختلف هستند!

دلایل استفاده از ضربان قلب برای ورود به گوشی و اپلیکیشن‌های مختلف

استفاده از ضربان قلب برای ورود به گوشی

بیشتر دستگاه‌های پوشیدنی در حال حاضر ضربان قلب را ردیابی می‌کنند، بنابراین برای استفاده از ضربان قلب برای ورود به گوشی و سایر دستگاه‌های مشابه، کافی است ضربان قلب به یک کلید منحصر فرد بیومتریک تبدیل شود.

ضربان قلب در افراد مختلف منحصربه‌فرد است، اندازه و شکل قلب و همچنین جهت دریچه‌ها در هر فردی متفاوت هستند و به هیچ وجه تغییر نمی‌کنند مگر اینکه دچار یک حمله قلبی شوید!

سرعت ضربان قلب در احراز هویت مورد بررسی قرار نمی‌گیرد بلکه این شکل امواج هستند که هویت فرد را مشخص می‌کنند.

این کلید را می ‌توان برای باز کردن قفل گوشی،  ورود به شبکه‌های اجتماعی و حتی باز کردن قفل‌‌ها در مکان‌های فوق امنیتی استفاده کرد.

استفاده از ضربان قلب برای ورود به گوشی

استفاده از ضربان قلب به عنوان یک کلید بیومتریک جدید واقعا امن خواهد بود و استقبال کمپانی‌های مختلف این موضوع را اثبات کرده است.

Zhanpeng Jin یکی از محققان همکار این تحقیق، معتقد است استفاده از احراز هویت توسط ضربان قلب نسبت به استفاده از اثر انگشت امن‌تر خواهد بود.

اگر چه خسته یا عصبی بودن انسان در احراز هویت اختلال ایجاد خواهد کرد اما مزیت بالقوه دیگر دوام بیشتر باتری است چرا که پردازش ضربان قلب در یک پوشیدنی نسبت به عبور از رمزهای چند لایه، به انرژی کمتری نیاز دارد.

ضربان قلب، اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه یا احراز هویت چند فاکتوری؟

دستگاه پوشیدنی به نام Nymi Band اخیرا در کنار تاچ آی دی اپل، احراز هویت به کمک ضربان قلب را نیز مورد استفاده قرار داد. این پوشیدنی کلیدهای بیومتریک را از طریق بلوتوث و NFC منتقل می‌کند که در هزاران دستگاه و اپلیکیشن مختلف قابل استفاده است.

استفاده از ضربان قلب برای ورود به گوشی

با افزایش تمایل کاربران به استفاده از احراز هویت‌های چند فاکتوری، چندان واقعی به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نزدیک فقط با استفاده از ضربان قلب به گوشی یا حساب‌های مختلف خود وارد شویم، حداقل نه تا زمانی که این تکنولوژی به بلوغ برسد.

اسکنر اثر انگشت و اسکنرهای عنبیه‌ چشم به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از ویژگی‌های معمول گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و پوشیدنی‌ها هستند؛ بنابراین احراز هویت توسط ضربان قلب باید قبل از تبدیل شدن این بیومتریک‌ها به استاندارهای این صنعت، هر چه زودتر مزایای خود را به نمایش بگذارد.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *