شایعه‌های جدیدی به گوش می‌رسند مبنی بر اینکه استودیوی راک‌استار قصد دارد بازی Red Dead Redemption 2 را به همراه قابلیت کراس‌پلی بر روی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر کند.

هرچند تا به این لحظه به غیر از یک تریلر کوتاه و چندین تصویر، جزییات دیگر از بازی Red Dead Redemption 2 منتشر نشده است، اما به دلیل وجود نام راک‌استار، بسیاری از بازیکنان چشم بسته این عنوان جهان باز غرب وحشی را در صدر لیست مورد انتظارترین بازی‌های سال 2018 خود یادداشت کرده‌اند!

اگر به خاطر داشته باشید در ماه گذشته میلادی خبر ناراحت کننده‌ای منتشر شد که نشان می‌داد تاریخ انتشار این عنوان محبوب با تاخیری چند ماهه، از پاییز سال 2017، به بهار سال 2018 میلادی موکول شده است.

طبق گفته‌های آقای «لیام رابرتسون» (Liam Robertson)، منبع موثقی که بسیاری از شایعه‌های او (مانند ساخته شدن بازی Mario/Rabbids) به واقعیت تبدیل شده‌اند، استودیوی راک‌استار در حال مذاکره با شرکت‌های سونی و مایکروسافت است تا قابلیت کراس‌پلی را به بخش چند نفره بازی Red Dead Redemption 2 اضافه کند. این قابلیت قبلا در بازی‌هایی مانند Minecraft و Rocket League وجود داشته است، اما برای اضافه شدن این قابلیت به یک عنوان، باید هر دو شرکت سونی و مایکرسافت موافقت خود را اعلام کنند.

لازم به ذکر بوده که کراس‌پلی قابلیتی است که بازیکنان می‌توانند در بخش چند نفره بازی خود، با بازیکنان کنسول‌های دیگر به صورت آنلاین به رقابت بپردازند. شرکت مایکروسافت در اوایل همین هفته اعلام کرد که بازیکنان می‌توانند قابلیت کراس‌پلی بازی Minecraft را تقریبا بر روی تمامی پلتفرم‌ها، به غیر از کنسول‌های پلی استیشن، تجربه کنند. شرکت سونی نیز اعلام کرده است که به دلیل مسائل امنیتی قصد ندارد این قابلیت را به بازی‌های خود اضافه کند. جالب است بدانید که این یک قابلیت تحت کنترل بوده و بازیکنان می‌توانند برای هر عنوان خاص، آن را از منوی تنظیمات فعال/ غیر فعال کنند؛ اما باز هم سونی اجازه استقاده از این قابلیت را در کنسول‌های خود نمی‌دهد.

البته باید خاطر نشان کرد که بازی Red Dead Redemption 2 مخصوص بزگسالان بوده و احتمالا رده بندی سنی 17 سال به بالا (M) را دریافت خواهد کرد. با توجه به اهمیتی که بازی‌های راک‌استار دارند و همچنین روابط خوبی که این استودیو با شرکت سونی دارد، به نظر می‌رسد که به غیر از راک‌استار، هیچ شرکت و یا استودیوی دیگری نمی‌تواند سونی را قانع کند که از سیاست‌های خود دست بکشد. شرکت مایکرسافت نیز اعلام کرد که در صورت موافقت طرف مقابل، آماده‌ است این قابلیت را بر روی بازی‌های بیشتری اجرا کند.

باز هم تاکید می‌کنیم که این مطلب صرفا یک شایعه بوده و نباید چندان جدی گرفته شود، اما امیدوار هستیم که این قابلیت به بازی‌های بیشتری راه پیدا کند و بازیکنان بتوانند با دوستان خود در پلتفرم‌های مختلف به رقابت بپردازند.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *