اسمارتفون اندی رابین ترکیبی از تجربیات او در بخش نرم افزاری گوگل و هوش مصنوعی خواهد بود که در فضای پُرخطر سخت افزاری امروز، ساخته خواهد شد.

اندی رابین خالق اندروید در حال ساخت یک گوشی هوشمند رده بالا است که طبق گزارشات، مدعیانی همچون آیفون و پیکسل گوگل را به زیر خواهد کشید!

یک گروه چهل نفره در حال کار بر روی اسمارتفون اندی رابین هستند، اعضا این تیم همگی قبلا در اپل، الفبت و گوگل مشغول به کار بوده‌اند. رابین قصد دارد کمپانی جدیدی به نام Essential را تاسیس کند و سمت مدیر ارشد اجرایی آن را به عهده بگیرد.

اسمارتفون اندی رابین حاصل تلاش گروهی از برترین متخصصان دنیا

اسمارتفون اندی رابین

این کمپانی قصد دارد با تمرکز بر روی پلتفرم‌ها، چندین دیوایس را به هم پیوند بزند و به تولید محصولات سخت افزاری همچون موبایل و تجهیزات خانه‌های هوشمند بپردازد.

نقطه‌ مرکزی این سیستم یک اسمارتفون رده بالا با صفحه نمایش بسیار بزرگ و کاملا بدون لبه خواهد بود. روبین گفتگوهای لازم در مورد اسمارتفون جدید خود را در CES امسال با مسئولان اجرایی کریرهایی همچون اسپرینت انجام داد.

رابین کمپانی Essential را در نوامبر 2015 ثبت کرده است و در اواخر 2016 نیز این کمپانی توسط سازمان پتنت و برندهای آمریکا برای تولید محصولاتی از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لوازم جانبی و نرم افزارهای گوشی‌های هوشمند به ثبت رسید.

ویژگی‌های جالب گوشی هوشمند ساخت کمپانی Essential

هنوز مشخص نیست که از چه سیستم عاملی در اسمارتفون اندی روبین استفاده شود و هیچ اشاره‌ای به اندروید نشده است.

اسمارتفون اندی رابین

اگر چه کمپانی Essential هنوز در آغاز راه است اما رابین قصد دارد این گوشی هوشمند را در کنار نام‌هایی همچون آیفون و پیکسل گوگل قرار دهد.

این گوشی هوشمند از بهترین مواد ساخته خواهد شد و دارای قابلیت ارتقا سخت افزاری در طول زمان خواهد بود.

رابین در سال 2005 اندروید را به گوگل فروخت و بعد از 8 سال در این کمپانی اندروید را از یک پروژه‌ کوچک به یک نرم افزار موبایل قدرتمند تبدیل کرد که به یکی از قطب‌های اصلی بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شد.

تقریبا دو سال از خروج رابین از گوگل می‌گذرد و از آن زمان کار بر روی پروژه‌های مختلف روباتیک، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده دغدغه‌های اصلی او بوده‌اند.

اسمارتفون اندی رابین

رابین باور دارد هوش مصنوعی گام بزرگ بعدی در صنعت تکنولوژی است. به گفته‌ او:

پلتفرم محاسباتی جدید هر 10 تا 12 سال رخ می‌دهد، پلتفرم بعدی داده‌ها هستند، مردم هوش مصنوعی را آموزش خواهند داد تا آنچه را که می‌خواهند برایشان انجام دهد.

گوشی هوشمند رابین دارای صفحه نمایش بزرگتر از 5.5 اینچ خواهد بود و برای حس سطوح مختلف فشار طراحی شده است.

به گفته‌‌ یکی از از افراد آشنا با این پروژه، تیم روبین در حال تست طراحی صنعتی با لبه‌های فلزی و قسمت پُشت سرامیکی هستند که ساخت آن را نسبت به سایر گوشی‌ها موجود در بازار دشوارتر خواهد کرد.

آیا  Essential بازار را متحول خواهد کرد؟

اسمارتفون اندی رابین

مهندسان این کمپانی در حال کار بر روی کانکتورهایی با قابلیت دوگانه‌ شارژ و ارتقا قابلیت‌های گوشی در طول زمان هستند، این کانکتورهای مغناطیسی، امکان اضافه کردن تجهیزات جانبی مختلف توسط خود Essential و سایر تولیدکنندگان شخص ثالث را خواهد داد.

برای مثال Essential در حال کار بر روی یک دوربین کُره‌ای شکل برای ثبت تصاویر 360 درجه با رزولوشن بالا است.

گوشی هوشمند رابین اواسط سال 2017 رونمایی خواهد شد و قیمتی مشابه با آیفون خواهد داشت! با این تفاسیر آیا باید گفت اپل به پایان دوران شکوه و قدرت خود نزدیک می‌شود؟!

منبع هات اب نیوز

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *