شرکت تگ هویر (TAG Heuer) با همکاری اینتل از اولین ساعت هوشمند ماژولار و لاکچری خود با نام اختصاصی “Connected Modular 45” رونمایی کرد. این اسمارت‌واچ زیبا از سیستم عامل اندروید ویر 2.0 (Android Wear 2.0) بهره می‌برد و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی را به همراه دارد. با سایت شبکه همراه باشید.

در حالی که ایده مربوط به ساخت اسمارتفون‌های ماژولار چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت، شرکت تگ هویر و اینتل این ایده را به دنیای گجت‌های پوشیدنی و اسمارت‌واچ‌ها منتقل کرده‌اند! تگ هویر و اینتل که پیش از این و در سال 2015 از ساعت هوشمند TAH Heuer Connected به عنوان یکی از لاکچری‌ترین و گران قیمت‌ترین اسمارت‌واچ‌های مجهز به سیستم عامل اندروید ویر پرده‌برداری کرده بودند، حال یک قدم رو به جلوی دیگر برداشته و نسخه دوم این اسمارت‌واچ را با نام اختصاصی “Connected Modular 45” و بدنه‌ای ماژولار معرفی کرده‌اند!

ساعت هوشمند Connected Modular 45 از هر نظر امکان شخصی‌سازی بدنه و قطعات مختلف خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بنابراین می‌توانیم مدعی شویم که ظاهر این ساعت هیچ‌وقت حس تکراری بودن را به شما منتقل نمی‌کند. این اسمارت‌واچ مبتنی بر سیستم عامل اندروید ویر 2.0 گوگل است و قرار شده با قیمتی در حدود 1600 دلار روانه بازار شود. شرکت تگ هویر اشاره داشته که ساعت هوشمند Connected Modular 45 به طور عادی در 11 مدل استاندارد و از جنس ساتن و تیتانیومی روانه بازار می‌شود و 45 نسخه از این محصول برای درخواست‌های ویژه طراحی خواهد شد.

تک هویر اشاره می‌کند که نسخه‌های خاص و ویژه اسمارت‌واچ Connected Modular 45 امکان شخصی‌سازی در بخش‌های متعددی از قبیل دکمه، صفحه، دستبند، سگک، بدنه و غیره را ارائه می‌کند. این موضوع سبب می‌شود که اسمارت‌واچ ماژولار تگ هویر و اینتل حداقل از نظر قابلیت شخصی‌سازی ظاهری محصولی فراتر از ساعت‌های هوشمندی و مبتنی بر اندروید ویر فعلی موجود در بازار باشد. چرا که در ساعت‌های فعلی شما نهایتا قادر به تغییر واچ فیس (Watch Face) ساعت از طریق سیستم عامل یا تغیر دستبند آن هستید.

شرکت تگ هویر اشاره‌ای نکرده که چه تعداد از اعضای ساعت هوشمند Connected Modular 45 در نسخه استاندارد و پایه‌ای آن قابل شخصی‌سازی هستند. پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت پایه‌ای این ساعت معادل با 1600 دلار در نظر گرفته شده باشد و با اعمال شخصی‌سازی‌های مختلف بر روی این اسمارت‌واچ قیمت آن به مراتب افزایش یابد. تک هویر نسخه پایه‌ای ساعت هوشمند Connected Modular 45 را به صفحه نمایشی 1.39 اینچی و از نوع آمولد (AMOLED) مجهز کرده است که توسط کریستال سافایر (Sapphire) از آن محافظت می‌شود. جنس بدنه اصلی نسخه پایه‌ای اسمارت‌واچ مذکور هم تیتانیومی است.

ساعت هوشمند Connected Modular 45 تا عمق 45 متری آب دوام کامل دارد، بنابراین احتمالا مشکلی در ازای استفاده از این ساعت در حین شنا کردن، حمام و غیره نخواهید داشت. اینتل هم تراشه مرکزی این اسمارت‌واچ را تامین می‌کند. ساعت هوشمند Connected Modular 45 به تراشه Atom Z34XX اینتل مجهز است و حافظه داخلی 4 گیگابایتی دارد. این اسمارت‌واچ از اتصال بلوتوث، وای‌فای، جی‌پی‌اس و NFC پشتیبانی می‌کند و به قابلیت کنترل صوتی گوگل (Google Voice Control) هم مجهز است. ساعت هوشمند مذکور برای ورزشکاران هم گزینه خرید مناسبی به شمار می‌روند چرا که امکان ردیابی فعالیت‌های کاربر را به همراه دارد.

ساعت هوشمند Connected Modular 45 همچنین بدون نیاز به ارتباط با اسمارتفون و به صورت مستقبل قادر به نمایش مسیرهای مختلف و تکمیل پروسه خرید از طریق سرویس‌های پرداخت الکترونیکی خواهد بود. شرکت تگ هویر اشاره‌ دقیقی به ظرفیت باتری اسمارت‌واچ Connected Modular 45 نداشته است، اما ادعا کرده که باتری آن کمی بیشتر از یک روز دوام دارد. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید ویر 2.0 هستید که از نظر شخصی‌سازی یک محصول منحصر به فرد باشد، اسمارت‌واچ Connected Modular 45 یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان محسوب می‌شود. البته فراموش نکنید که این اسمارت‌واچ 1600 دلار قیمت دارد!

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *