اخیرا توسعه‌دهندگان از ویژگی‌های خاص هولولنز مایکروسافت کمک گرفته‌اند تا کاربران بتوانند به اشتراک گذاری واقعیت مجازی با یکدیگر بپردازند!

غول دنیای نرم‌افزار یعنی مایکروسافت با معرفی هولولنزهای خود با پردازنده‌های خاص، بازار جهانی را به جنب‌وجوش وادار کرد. این هدست‌های فوق‌العاده می‌توانند تعامل کاربران را با دنیای اطرافشان بیشتر کنند.

اشتراک گذاری واقعیت مجازی با هولولنز و اچ تی سی Vive

اشتراک گذاری واقعیت مجازی

واقعیت مجازی واقعا بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است و از هر کاربری دلبری می‌کند، بااین‌حال اگر که شما دوست خود را در حال لذت بردن از تکنولوژی واقعیت مجازی ببینید، هیچ‌چیز عاید شما نمی‌شود، چون‌که فقط دوست شما در حال دیدن نمای شکیل و جذاب واقعیت مجازی است!

ولی شرایط دیگر مثل قبل نیست و توسعه‌دهندگان با پیوند محصولات دو کمپانی مایکروسافت و اچ تی سی به این وضعیت پایان داده‌اند و قابلیت به اشتراک‌گذاری فضای واقعیت مجازی را به کاربران تقدیم کرده‌اند!

این ترکیب بیشتر مدیون هولولنز است که نتیجه رؤیاپردازی‌های ردموندی‌ها برای تکنولوژی واقعیت افزوده می‌باشد.

در HoloLens و Vive با ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار است که تجربه واقعیت مجازی را در بین کاربرانی مثل شما به اشتراک بگذارند.

اشتراک گذاری واقعیت مجازی

Drew Gottlieb، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار است که برای بحث درباره اثباتش توضیحاتی داده است، اثبات وی درباره تنظیمات مفهومی است که به کاربران هولولنز اجازه می‌دهد تا چیزی که کاربران وایو بر روی هوا می‌کشند را ببیند!!!

Gottlieb پس از ساختن یک برنامه نقاشی سه‌بعدی اولیه مثل Tilt Brush، به Vive و هولولنز از طریق یک سرویس شبکه‌ای وصل شد.

هولولنز برای ردیابی Vive کالیبره شده بود، سپس دو جهان مجازی نمایش داده توسط هدست‌ها واقعیت مجازی به‌خوبی همگام‌سازی شدند.

سیستم اشتراک گذاری واقعیت مجازی با هلولنز و Vive خیلی هم بی‌نقص نیست، ولی Gottlieb درباره این حقیقت گفته است که «با اینکه سیستم هنوز هم دارای مشکلاتی هست، ولی کارایی آن از چیزی که انتظار می‌رفت خیلی بیشتر بوده است».

همچنین تماشاگرانی که هولولنز دارند هم می‌توانند به این شبکه وصل شوند و هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهد بود.

اشتراک گذاری واقعیت مجازی

در آخر باید گفت که هدست‌های واقعیت مجازی خیلی هم برای ترکیب با هدست‌های ردموندی‌ها ضروری نخواهند بود و با این هولولنزها هم کاربر می‌تواند به نقاشی اشکال شناور بر روی هوا در دنیای واقعی بپردازد.

این تکنولوژی کاربردهای زیادی دارد، مانند استفاده از واقعیت افزوده در جراحی مغز و اعصاب که قرار است با هولولنزهای مایکروسافت در زمینه‌های دیگر هم وارد شود.

مهندسان هم‌اکنون در حال کار بر روی هولولنزها هستند تا بتوان معماری‌های پیچیده‌تری را با این محصولات تجسم کرد.

هم اکنون هولولنز مایکروسافت وارد میدان جنگ هم شده است، با توجه به این تلاش‌ها، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد کاربرد این گجت در صنایع مختلف هم خواهیم بود.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *