اپلیکیشن Dressing Rooms در راه است و همین روز‌ها منتشر می‌شود. بد نیست شما هم در مطلب امروز هات اپ نیوز با جزئیات تولید این برنامه خلاقانه آشنا و دست به کار شوید.

نحوه پوشش هر فرد نشانگر درون‌مایه و افکاری است که در وجودش موج ‌می‌زند. با این که می‌گویند از روی ظاهر نمی‌توان قضاوت کرد اما خودتان کلاهتان را قاضی کنید؛ تا چه حد توانستید از ظاهر دیگران در قضاوت درباره شخصیت و حالاتشان فاکتور بگیرید؟

شاید به همین دلیل است که مردم حین خرید پوشاک حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و وقت زیادی را نه برای خرید یا انتخاب لباس؛ بلکه برای پرو لباس صرف می‌کنند!

بانوان خیلی بهتر متوجه حرف امروز ما می‌شوند؛ خرید لباس در میان انواع و اقسام مدل موجود در یک فروشگاه مثل عبور از هفت خوانِ رستم است!

اپلیکیشن Dressing Rooms

نشستن لباس بر تن، مدل پُشت لباس که هرگز در آینه اتاق پرو بدون حضور یک همراه قابل دیدن نیست و حتی نور اتاق پرو روی این موضوع اثرگذار است که آیا این لباس به شما می‌آید یا باید به دنبال مدل دیگری باشید!

چه فرآیند سخت و طاقت‌فرسایی آنهم در یک جعبه مستطیلی که جز درب، راهی به بیرون ندارد. البته تکنولوژی واقعیت افزوده حتی از خانم‌ها هم این مسئله را بهتر درک کرده و با اپلیکیشن Dressing Rooms به دادمان رسیده است!

برند‌های مد و لباس دیگر به خوبی ‌می‌دانند حضور تکنولوژی حداقل برای افزایش خرده فروشی در فروشگاه‌های لباس ضروری است.

اپلیکیشن Dressing Rooms

کمپانی Gap به عنوان یکی از برند‌های مطرح در صنعت مُد(فشن) خیلی به موقع به این ضرورت پی برده است و مدتی است از اپلیکیشن Dressing Rooms به عنوان مکمل کسب وکار خود استفاده می‌کند.

Dressing Rooms برنامه‌ای خلاقانه است که Gap برای جلوگیری از کاهش فروش خود طراحی نموده و به این وسیله دردسر پرو کردن لباس را با کمک واقعیت افزوده کمتر کرده است.

پرو لباس‌ها با واقعیت افزوده در اپلیکیشن Dressing Rooms

How to Try Out Clothes with AR in Dressing Rooms App

اپلیکیشن Dressing Rooms محصول استارتاپ Avametric واقع در سان فرانسیسکو است که پرو کردن لباس را بدون پا گذاشتن در فروشگاه‌ها فراهم کرده است.

قبلا هم شاهد نوآوری‌های شگفت‌انگیزی مثل این اپلیکیشن بوده‌ایم که واقعیت افزوده در آن نقش داشته است. مثلا پیش از این واقعیت افزوده با ویژگی Word Lens در گوگل ترنسلیت ظاهر شد تا ترجمه متن‌ها بدون تایپ کردن صورت گیرد.

واقعیت افزوده حتی حال و هوای بازی‌های موبایلی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

اپلیکیشن Dressing Rooms

معرفی اجمالی اپلیکیشن Dressing Rooms

فرض کنید قرار است یک لباس اختصاصی و خاص شما در کوتاهترین زمان ممکن طراحی و تولید شود. اولین گام وارد کردن اطلاعات نظیر قد، دور سینه، دور کمر و سایر بخش‌های بدن است که برای اندازه‌گیری آن‌ها حضور خودتان ضروری خواهد بود.

اما از وقتی Dressing Rooms بر پایه واقعیت افزوده تولید شده است نه خود شما بلکه مدلی سه بُعدی و مجازی از شما بر اساس اطلاعاتی که داخل این اپلیکیشن وارد می‌کنید، ساخته می‌شود.

حال شما یک نمونه شبیه سازی شده از خودتان دقیقا با قد و وزن مشابه می‌بینید که قصد دارد برای خود واقعیتان لباس پرو کند!

اپلیکیشن Dressing Rooms

لباس‌ها تک به تک روی این مدل تست می‌شوند و وقتی همه چیز به ایده‌آل شما نزدیکتر شد؛ خرید خود را انجام خواهید داد. مهم‌ترین مزیت این اپلیکیشن اطمینان بیشتری است که نسبت به گذشته از خرید لباس به صورت آنلاین به دست می‌آورید.

چون قطعا یک لباس با سایزی مشخص به دلیل تفاوت در دوخت و جزئیات طراحی، مناسب شما نخواهد بود؛ اما با Dressing Rooms این خود شما هستید که از راه دور لباس را پرو می‌کند و فقط در صورتی که مطلوب شما بود، خرید خود را نهایی می‌کنید.

اپلیکیشن Dressing Rooms

اگرچه ایده اتاق پرو مجازی ایده تازه‌ای نیست و تاکنون برنامه‌های مشابه زیادی در این زمینه تولید شده است اما برند Gap تنها کمپانی سرشناس پوشاک است که در این مسیر از واقعیت افزوده یا AR استفاده کرده است.

اپلیکیشن Dressing Rooms و محدودیت‌های آن

ایده ساخت این اپلیکیشن محدودیت‌های خود را دارد. مثلا تا این لحظه امتیاز انحصاری استفاده از این اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند حاوی ملزومات یا سخت افزار پروژه تانگو گوگل مقدور است.

به سختی می‌توان نمونه‌های مشابه این اپلیکیشن را در دستگاه‌های دیگری که از آن پشتیبانی کنند پیدا کرد. شاید Lenovo’s Phab2 Pro تنها نمونه نادر سایر اسمارت فون‌ها باشد و حتی ASUSS هم اعلام کرده است تا پایان سال جاری خبری از به کارگیری تکنولوژی ARR در تولید قطعات گوشی‌هایش نیست.

اپلیکیشن Dressing Rooms

کمپانی Gap نیز اعلام کرده است قصد دارد به صورت انحصاری این اپلیکیشن را روی پلتفرم واقعیت افزوده گوگل پیاده کند. Gap می‌داند وسعت این کمپانی برای عرضه و کسب درآمد از این اپلیکیشن کافی است و پروژه تانگو، نقطه موفقیت آن در آینده خواهد بود.

دغدغه‌های کاربران در استفاده از Dressing Rooms تمامی ندارد

شاید شما هم مثل بسیاری از کسانی که روی خرید لباس حساس هستند یا خیلی دچار تردید می‌شوند؛ دوست داشته باشید با وجود این اپلیکیشن، امکان پرو فیزیکی و واقعی لباس‌ها وجود داشته باشد.

در حال حاضر استارتاپ Avametric روی این مسئله مشغول تحقیق و بررسی است تا بتواند خرده فروشان را برای برقراری امکان پرو فیزیکی در محل قانع کند؛ اما هنوز پاسخ قطعی از این استارتاپ منتشر نشده است.

اپلیکیشن Dressing Rooms

تکنولوژی Dressing Rooms: واقعیت افزوده یا مجازی؟

البته که در پروژه‌هایی نظیر اپلیکیشن Dressing Rooms تکنولوژی واقعیت افزوده کاربردی‌تر از واقعیت مجازی است.

درباره علت این موضوع Ari Bloom بنیانگذار استارتاپ Avametric می‌گوید: فرآیند یادگیری و تطابق با واقعیت افزوده خیلی راحت‌تر از واقعیت مجازی است.

واضح است که سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز واقعیت مجازی موانع خاص خود را دارند و استفاده از آن‌ها نیازمند تعامل با تمام محیط اطراف است.

البته واقعیت به کار رفته در Dressing Rooms فقط به AR محدود نمی‌‌شود. در این برنامه واقعیت ترکیبی به کار برده شده است و نظیر بازی Pokémon Goo از تمام امکانات این دو تکنولوژی به نحوی بهره برده‌ایم.

چالش‌های تولید اپلیکیشن Dressing Rooms

کمپانی Gap در طول سال‌های اخیر هفت بار کاهش قابل توجهی در فروش را تجربه کرد. حتی با نزدیک شدن به تعطیلات زمستانی سال نو، فروش این کمپانی جالب نبود و باعث شد 175 نمایندگی برند در بخش‌های مختلف به تعطیلی کشیده شوند.

اپلیکیشن Dressing Rooms بهترین ابتکار این کمپانی در جذب دوباره مشتریانی است که به صورت آنلاین خرید می‌کنند و به دنبال تجربه بهتری در خرید غیرحضوری هستند.

اپلیکیشن Dressing Rooms

همه کسب وکار‌ها به واقعیت افزوده نیازمندند

Gap تنها برند سرشناس آمریکا نیست که با رکورد بازار و کاهش سود سالانه مواجه شده است. Macy برند مطرح دیگری است که بخش قابل توجهی از فروش خود را بابت حضور غول آمازون از دست داده و به دنبال آن 10 هزار نفر از کار، بی‌کار شده اند.

حمل و نقل سریع، سفارش‌گیری دقیق و محصولات باکیفیت به همراه قیمت‌های مناسب و حتی ارزانِ آمازون، کسب وکار برند‌های زیادی را کساد کرده است.

تاکنون 100 فروشگاه برند Macy بسته شده‌اند و این کمپانی اعلام کرده است قصد دارد تمرکز خود را روی تجارت دیجیتال بگذارد. این اخبار اهمیت استفاده از اپلیکیشن در فروش، تجارت و بازاریابی دیجیتال و استفاده از تکنولوژی‌های مدرنی نظیر ARR را نشان می‌دهد.

مخالفان به کارگیری واقعیت افزوده در فروش

با وجود مزایای کسب وکار الکترونیک که تقریبا همه ما نسبت بدان آگاه هستیم هنوز هم مخالفان زیادی وجود دارند که شیوه سنتی را برای برخی از فعالیت‌ها ترجیح می‌دهد. برند سواراسکی اقدام کمپانی Gap برای جذب مشتری با واقعیت افزوده را بیهوده دانسته است!

سخنگوی این برند معتقد است لباس مهم‌ترین خریدی است که هر فرد در طول هفته یا یک ماه انجام می‌دهد و هیچ چیز در پرو لباس قطعی نیست.

هیچ تصمینی وجود ندارد که با این اپلیکیشن، لباس انتخاب شده همانی باشد که انتظارش را داریم. سواراسکی معتقد است فعلا خیلی زود است بخواهیم درباره تاثیرات مثبت مالی این اپلیکیشن روی تجارت Gap نظر دهیم. به هر حال زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *