درد یا شاید بهتر باشد بگوییم عادتی گریبان‌گیر رانندگان شده تا در هر زمان حتی پشت فرمان به جای راننده، “کاربر موبایل” بمانند!! سامسونگ هم که از این عادت عجیب مردم به خوبی آگاهی دارد اپلیکیشن In-Traffic Reply را برای این دسته از رانندگان تولید کرده است.

اصولا هر چیزی هم که در جوامع امروزی اصلاح شود و با پیشرفت فرهنگ، آگاهی و میزان درک مردم بهبود یابد، مشکل تخلفات رانندگی علی‌الخصوص صحبت با موبایل پشت فرمان، درست شدنی نیست.

تاسف‌بار است اما میزان تلفات رانندگی در سال‌های مختلف ارتباط مستقیمی با استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را نشان می‌دهد.

اپلیکیشن In-Traffic Reply

با وجود جریمه‌های سنگین و قوانین بازدارنده سخت در آمریکا و سایر کشورها که برای این تخلف در نظر گرفته شده، باز هم رانندگان، گرفتن فرمان با یک دست، گرفتن گوشی در دست دیگر، نگاه همزمان به جلو، شماره گرفتن، پیام دادن و فکر کردن درباره چند موضوع بصورت همزمان را به آرامش خاطر پشت فرمان ترجیح‌ می‌دهند و این موضوع تبدیل به دردی بزرگ برای رانندگان شده است.

In-Traffic Reply گزینه مناسبی می‌باشد تا هیچ راننده‌ای چشم از جاده بر‌ندارد. از آنجایی که سامسونگ(سازنده این اپلیکیشن) همواره دغدغه سلامت رانندگان را داشته، با این اپلیکیشن آمده است تا از این پس هیچ راننده‌ای برای جواب دادن به پیام‌ها مجبور نباشد به صفحه گوشی خود نگاه کند.

اپلیکیشن In-Traffic Reply

مطلب امروز در مورد آشنایی بیش‌تر با این اپلیکیشن کاربردی در هات اپ نیوز است. آشنایی مختصری که هم باعث نجات جان شما می‌باشد و هم سلامت و ایمنی سایر رانندگان را تضمین می‌کند!

معرفی اپلیکیشن In-Traffic Reply

In-Traffic Reply App

فرض کنید پُشت فرمان هستید و باید به یک پیام فوری پاسخ دهید. تماس‌های پی‌درپی به کلی حواس شما را پرت کرده‌اند و احساس می‌کنید بالاخره باید جواب یکی از این تماس یا پیام‌ها را بدهید تا ذهنتان از این موضوع خلاص شود.

جاده خطرناک است و دید خوبی هم ندارید. شاید گوشی به دست گرفتن، معادل با یک حادثه ناگوار باشد. در چنین مواقعی واقعا کمبود یک برنامه، مثل اپلیکیشن In-Traffic Reply حس می‌شود؛ کمبودی که تا یک الی دو ماه آینده، دیگر کمبود نخواهد بود!

اپلیکیشن In-Traffic Reply

اپلیکیشن In-Traffic Reply بصورت خودکار حضور کاربر را در خودرو، حین رانندگی یا دوچرخه و موتور سواری تشخیص می‌دهد. از این رو به تمام فرستندگان بصورت خودکار پاسخ‌های منطقی و مناسبی نظیر “I’m sitting in traffic, so I can not answer at this time” می‌فرستد. این پاسخ براحتی قابل شخصی‌سازی است و نیازی نیست بابت تکراری یا خسته‌کننده بودن متن پیام‌ها نگران باشید.

اپلیکیشن In-Traffic Reply

دانلود و دریافت اپلیکیشن In-Traffic Reply

در حال حاضر این برنامه در مرحله تست بتا قرار دارد و نسخه آزمایشی آن در پلی استور عرضه شده است. ماه آینده، این محصول بصورت رسمی توسط سامسونگ در کشور هلند عرضه می‌شود و اگر استقبال از آن در این کشور قابل قبول بود، در مقیاس وسیع‌تری نیز در جهان منتشر می‌گردد.

اهمیت استفاده از In-Traffic Reply

طی تحقیقات انجام شده پیرامون معضل استفاده از موبایل در کشور هلند مشخص شده است که حداقل یک سوم رانندگان، از گوشی حین رانندگی استفاده می‌کنند و این آمار نگران کننده می‌باشد.

علت این موضوع هم فشار اجتماعی بیان شده، کاربران خودشان اعتراف کردند که مجبور هستند تماس‌ها یا پیام‌ها را بلافاصله بعد از ظاهر شدن روی گوشی جواب دهند. این عمل چیزی مثل یک بی‌قراری یا بی‌تابی، میان مردم کشور هلند رواج پیدا کرده است!

اپلیکیشن In-Traffic Reply

سایر محصولات موجود

به جز سامسونگ کمپانی‌های صاحب‌نامِ زیادی وجود دارند که بر روی مشکل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی کار کرده‌اند. گوگل یکی از کمپانی‌های معروفی است که تاکنون محصولات زیادی را معرفی کرده است.

یکی از این نوآوری‌ها اپلیکیشن Android Auto بود، Android Auto نسخه ساده شده اندروید می‌باشد که به کاربران امکان مشاهده و استفاده از آیکن‌های بزرگ‌تر گوشی اندرویدی را حین رانندگی می‌داد.

اپلیکیشن In-Traffic Reply

البته این برنامه که نصب آن روی هر خودرویی ممکن نیست، قابلیت‌های مختلف دیگری هم دارد و دقیقا مثل یک ابزار سرگرمی همه‌کاره در خودرو عمل می‌کند تا سایر سرنشینان هم بتوانند با استفاده از گوشی خود موزیک در حال پخش را کنترل کنند، به تماس‌های راننده پاسخ دهند و…

شما چه فکر می‌کنید؟

به نظر شما اپلیکیشن In-Traffic Reply می‌تواند جایگزین ارزان قیمتی برای رقبای خود باشد؟ ایده شما برای برطرف کردن مشکل صحبت کردن با گوشی حین رانندگی بوسیله یک اپلیکیشن چیست؟!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *