میلیاردر شدن آن هم از طریق یک اپلیکیشن موضوع جذابی است که بصورت ویژه در این مطلب با اپلیکیشن OfferUp و داستان موفقیتش آشنا خواهیم شد!

مالکیت یک جزیره اختصاصی در نقطه‌ای ناشناخته در دنیا، دست‎ساز‌های شخصی و سفارشی که اصلا قابل قیمت‎گذاری نیستند و خوش گذرانی‌های رویایی که حتی فکر کردن بدان آرامش خاطر را سلب می‌کند، تصوراتی هستند که از زندگی کاملا لوکس و متفاوت میلیاردر‌های دنیا داریم!

اما راستش را بخواهید میلیاردر بودن و میلیاردر زیستن همیشه تابع قانون خاصی نیست. با وجود 9 میلیون نفر میلیاردر در ایران شانس این که همسایه شما هم میلیاردر باشد به بالای 60 درصد رسیده است؛ حتی اگر ظاهرش با تصورات همیشگی شما از یک انسان میلیاردر فرق داشته باشد!!

با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت هر انسانی ژن میلیاردر شدن را در وجود خود دارد؛ فقط باید جستجو کند ببیند این ژن تا کی قرار است خفته بماند و چطور باید فعال شود.

البته استثنا‌هایی هم وجود دارد. اپلیکیشن OfferUp این بار بر خلاف تصورات و باور‌هایتان، دو کارآفرین جوان را میلیاردر کرده است که هیچگاه از ظاهرشان نمی‌توانید میلیارد و سرشناس بودنشان را حدس بزنید!

Nick Huzar و Arean van Veelen همان دو کارآفرینی هستند که هم ورشکست شدند، هم  ایده‌هایشان از دید صاحب نظران، مردود شده و هم بار‌ها، ناامید!

اما Craigslist، وب سایت تبلیغات اینترنتی با بیش از 50 میلیون بار بازدید در ماه، با وجود تغییر شرایط رونق به رکود و رکود به رونق در سال 1995 و زمانی که هنوز اپلیکیشن‌های اندروید و iOS روی کار نیامده بودند، روی پای خودش ایستاد.

حال کمپانی OfferUp همان وب سایت Craigslist قدیمی است که رویکرد خود را در فروش خدمات تغییر داده و به یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های خرید و فروش اقلام و وسایل ایالات متحده آمریکا، تبدیل شده است.

شما چه قدر به میلیاردر شدن نزدیک هستید؟ پاسخ به این سوال بعد از کشف چگونگی میلیاردر شدن دو کارآفرین جوان در اپلیکیشن OfferUp در مطلب امروز هات اپ نیوز ساده‎‎تر می‌شود.

اپلیکیشن OfferUp با 221 میلیون دلار ارزش

OfferUp app raised $221 million

اپلیکیشن OfferUp با بیش از 33 میلیون دانلود و 14 میلیارد دلار معامله به دنبال آن، در حال حاضر بزرگ ترین بازار خرید و فروش اقلام نو و دست دوم در آمریکا است.

این کمپانی اولین‌بار به صورت رسمی در سال 2011 شروع به کار کرد و در یک تجارت تن به تن با EBay در آمریکای شمالی، سودی را در عرض 5 سال به دست آورد که EBay در ده سال بدان رسیده بود.

اپلیکیشن OfferUp

مختصری درباره OfferUp

دفتر مرکزی این اپلیکیشن یا بازار بزرگ در Bellevue واشنگتن قرار دارد. OfferUp تمام اقلام کاربرانی که قصد فروش دارند از قبیل حمل و نقل، لوازم منزل، وسایل الکتریکی و …را از طریق اپلیکیشن خود به فروش می‌رساند.

تمام معاملات عمده و تکی از طریق همین برنامه و یک فرآیند ساده صورت می‌گیرد: افزودن عکس، اضافه کردن محتوا یا توضیحات (این بخش با همان کیفیتی که در بازاریابی محتوای اپلیکیشن اشاره شد، توسط کاربر فروشنده انجام می‌گیرد) و نهایتا خرید و بخشی برای درج بازخورد.

اپلیکیشن OfferUp

OfferUp بومی است. کاملا بومی برای شهروندان آمریکایی که می‌خواهند از یک درگاه مطمئن و یک جامعه محلی، خرید خود را از راه دور انجام دهند.

این اپلیکیشن یک فروشنده واحد ندارد و ابدا یک فروشگاه اینترنتی نیست. نمونه‌های ایرانی OfferUp را هم حتما باید دیده باشید. این اپلیکیشن دقیقا مثل همان نمونه‌ها فقط یک مجرای اتصالی موقتی برای به هم رساندن خریدار و فروشنده است.

اهداف راه اندازی اپلیکیشن OfferUp

Arean van Veelen می‌گوید: از آن جایی که گوشی‌های هوشمند در عمق زندگی ما نفوذ کرده است به دنبال موقعیتی بدون چون و چرا بودیم تا کاربران بتوانند اقلام دلخواه و موردنیازشان  را به صورت محلی، از طریق تلفن همراه و راحت‎تر از همیشه خریداری کنند.

اپلیکیشن OfferUp نسخه به روزی از Craigslist است که یک جریان یا ترند را در بازار آمریکا جاری ساخته است.

اپلیکیشن OfferUp

Huzar  سی و نه ساله، مدیر اجرایی کمپانی و Veelen چهل و سه ساله، مدیر تکنولوژی در OfferUp پیش از راه‎اندازی این کمپانی، سابقه درخشانی داشتند.

Huzar به تنهایی چندین استارتاپ را تاسیس کرده است و سابقه کار در کمپانی مایکروسافت را دارد. Van Veelen نیز در کمپانی‌های مختلفی که Huzar حضور داشته است کار کرده و به خوبی با پلتفرم‌های این چنینی و طراحی اپلیکیشن‌های خرید و فروش آشنایی دارد.

جالب است بدانید در حال حاضر OfferUp بیش از 100 کارمند دارد.

شیوه خرید و فروش در اپلیکیشن OfferUp

در OfferUp امکان گفتگو برای مبادله کالا فراهم شده است. پرداخت هم چه به صورت حضوری و چه از طریق درگاه‌های موجود در این اپلیکیشن ممکن شده است.

برخلاف EBay کاربران در OfferUp مجبور به پرداخت هزینه استفاده از این پلتفرم برای برقراری معامله نیستند.

سیستم پرداخت وجه به نحوی طراحی شده است که هر دو طرف خریدار و فروشنده از طریق اطلاعات کاملی که در پروفایل این اپلیکیشن و پروفایل فیس بوک درج شده است، اطمینانشان جلب می‌شود. در نتیجه امنیت خرید اینترنتی حداقل برای خریدار، تثبیت می‌شود.

OfferUp

OfferUp؛ کمپانی رو به آینده

کارشناسان بازاریابی اعلام کردند مدت زمان آنلاین بودن و استفاده مداوم کاربران از اپلیکیشن OfferUp نزدیک به 25 دقیقه است. یعنی هر کاربر تقریبا نیم ساعت از روز خود را به صورت میانگین صرف خرید و فروش می‌کند.

رقمی مشابه با اینستاگرام و اسنپ چت و مدت زمانی بیشتر از کاربران توییتر و پینترست!

اپلیکیشن OfferUp

Huzar میزان تعامل بالای کاربران را ناشی از توجه به تجربه کاربری آن‌ها در اپلیکیشن OfferUp و جوامع ارتباطی کوچکی می‌داند که هر کاربر می‌تواند در این اپلیکیشن تشکیل دهد.

منبع هات اب نیوز

یک دیدگاه

  1. sydneyKa

    ژانویه 16, 2017 در 9:39 ب.ظ

    These are actually great ideas in regarding blogging. You have touched some good things here. Any way keep up wrinting.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *