بنابر گزارشات، اپل شرکت Lattice Data فعال در زمینه هوش مصنوعی را خریداری کرده است. گزارش منتشر شده به خرید این شرکت به مبلغ 200 میلیون دلار اشاره کرده است. اپل 200 نفر از مهندسان خود را روانه این شرکت می‌کند. این کمپانی اطلاعات “تاریک” را شامل متون و تصاویر را تبدیل به اطلاعات ساختار یافته می‌کند. به‌عبارت دیگر، این شرکت تمامی اطلاعاتی که دارای برچسب نیستند را طبقه‌بندی و قابل استفاده می‌کند.

ما حجم زیادی از اطلاعات تاریک ایجاد می‌کنیم، برای مثال در سال 2013 به‌میزان 4.4 زتابایت اطلاعات تاریک تولید کرده‌ایم. براساس گفته‌های آی‌بی‌ام، تا سال 2020 این میزان اطلاعات به 44 زتابایت می‌رسد. براساس گزارشات 90 درصد از اطلاعات موجود در 2 سال اخیر ایجاد شده که 80 درصد آن تاریک هستند. هر ترابایت برابر با 1 تریلیون گیگابایت است.

به احتمال زیاد خریداری Lattice Data به سیری در پاسخ به سوالات پیچیده کمک خواهد کرد. دستیارهای مجازی شخصی شامل گوگل اسیستنت، کورتانا، سیری و الکسا در بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها یافت می‌شوند. علاوه‌بر این دستگاه‌ها، می‌توان آن‌ها را در اسپیکرهایی همانند آمازون اکو، گوگل هوم و هارمن کاردن Invoke و اسپیکر جدید اپل که احتمالا در کنفرانس WWDC 20177 معرفی خواهد شد، یافت.

آی تی رسان

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *