مطلب امروز هات اپ نیوز که می‌خوانید معرفی برخی از ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ در آمریکا هستند که ارزش سرمایه گذاری دارند و قطعا نمی‌توانید به سادگی از آن‌ها بگذرید!

بهتر است سری به کتابخانه‌ها و پژوهشکده‌ها بزنید تا ببینید بیشمار ایده‌ای که در قاب زیبا صحافی شده در قفسه‌های مختلف، نگهداری می‌شوند؛ به امید این که روزی چرخ اقتصاد، بودجه و چندین و چند چیز دیگری که مانع رشد استارتاپ‌ها شده است، رونق بگیرد و از نو بچرخد!

البته که ما بستر‌های استارتاپی برای اپلیکیشن و هر کسب وکار دیگری را می‌شناسیم و گوشمان هم از مشکلاتی که مانع عملی شدن این ایده‌ها شده‌اند، پُر است؛ اما اینبار حرف ما از مشکلات نیست؛ بلکه از  اراده‌هایی است که مغز‌های خلاق آمریکایی دارند و ما جرات ابرازش را هم نداریم!

در پسِ روندی که امروز ما در ارتباط با برپایی استارتاپ‌ها و جشنواره‌های معرفی ایده‌های تازه پیش گرفته‌ایم، دیم‌کاری است! می‌کاریم و به انتظار برداشت رها می‌کنیم.

در حالی که برای برداشت محصول ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ نیاز است که چیزی اراده کارآفرین را تحریک کند.

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

اگرچه تغییر و تحولات سیاسی، راه اندازی کسب وکار جدید را حتی با وجود ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ در آمریکا دشوار کرده است، اما هنوز هم در آمریکا امیدی هست!

آمریکا مهد ایده‌هایی است که برای عملی شدن سرشان به تنشان می‌ارزد. به علاوه، این ایده‌ها آنقدر جذاب هستند که اگر کسی ظرفیت کافی را برای سرمایه گذاری داشته باشد قادر خواهد بود از آن‌ها به بهترین شکل استفاده نماید.

موفق ترین ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ در آمریکا

Most successful startup ideas to adopt from America

استراتژی استارتاپ‌های مختلف دنیا با هم متمایز هستند؛ اما قطعا برخی از استارتاپ‌هایی که در قطب اقتصادی جهان بعد از چین یعنی آمریکا قرار گرفته‌اند، قابل اعتمادتر هستند.

اپلیکیشن Overnight

اپلیکیشنی که محصول استارتاپ Overnight است، یک برنامه مخصوص سفردوستان می‌باشد. کسانی که به سفر علاقه‌مند بوده و شیفته گشت و گذار در جهان هستند، این برنامه را باید حتما دانلود کنند.

مسلما این افراد نیاز به مکانی برای اقامت در طول سفر دارند و این مکان بر اساس نیاز‌های آن‌ها فقط هتل نیست!

به نظر می‌رسد این اپلیکیشن بیشتر مناسب کسانی است که که بی‌برنامه سفر می‌کنند یا مسافرت‌های ناگهانی، فرصت رزرو هتل را از آن‌ها می‌گیرد.

در این برنامه کاربران قادر خواهند بود بر اساس زمان مدنظرشان، خانه، اتاق و…را اجاره کنند. به این ترتیب دیگر جای نگرانی برای اقامت در سفر نمی‌ماند.

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

مزایا و برتری این اپلیکیشن نسبت به سایرین:

اولین قدم بعد از ورد به این اپلیکیشن انتخاب محل اقامت مهمان است. بعد از این که گزینه مناسب توسط مهمان انتخاب شد، میزبانانی که اتاق خود را برای اجاره عرضه کرده‌اند، به مدت 10 دقیقه فرصت دارند پاسخگویی کنند؛ در غیر این صورت گزینه بعدی به مشتری یا مهمان عرضه خواهد شد.

مهم‌ترین مزیت این اپلیکیشن فرازمانی آن است. هیچ چیز با رسیدن ساعات شب محدود نمی‌شود و حتی در اوقاتی که همه خدمات شهری متوقف می‌شود، می‌توان از این اپلیکیشن 24 ساعته استفاده کرد.

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

درگاه پرداخت برای تمام مهمانان به صورت آنلاین آماده شده است و هزینه اجاره اتاق‌های شخصی چیزی ما بین 70 تا 80 دلار است. کل یک خانه را هم می‌توان با روزی 150 دلار اجاره کرد.

این اپلیکیشن متفاوت به خوبی در نیویورک و سان فرانسیسکو مورد استقبال قرار گرفته است.

اپلیکیشن Carvana

به جز اجاره واحد اقامتی، بازار خرید و فروش خودرو هم در آمریکا داغ است و یک اپلیکیشن مثل Carvana خیلی زود می‌تواند در از بین بردن واسطه‌ها و تسهیل معاملات ماشین کمک کننده باشد.

مزایا و برتری این اپلیکیشن نسبت به سایرین:

مدیریت اپلیکیشن برای خودرو شاید راحت‌تر باشد و یکی از همان ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ در آمریکا به شمار می‌رود. اگر سرمایه کافی دارید، این ایده می‌تواند در شرایط شما هم، کسب وکار خوبی باشد.

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

با این اپلیکیشن شیوه خرید و فروش خودرو 360 درجه تغییر کرده است. هر کاربر باید نرخ مورد نظر خود را انتخاب کند تا اپلیکیشن بتواند پیشنهادات متناسب را نمایش دهد. قابلیت‌های این اپلیکیشن نسبت به سایر برنامه‌ها متفاوت است!

مثلا کاربر می‌تواند سفارش دهد، معامله توسط خود توسعه دهنده اپلیکیشن صورت گیرد و خودرو درب منزل تحویل داده شود. این وسط هم مبلغی به عنوان واسطه به Carvana تعلق می‌گیرد.

حتی Carvana می‌تواند بلیت رفت و برگشت بازدید از محصول را برای شما تا مقصد تهیه کند تا بتوانید در چند ساعت به محل مربوط بروید، از محصول بازدید کنید و اگر مطلوب شما بود، خرید را انجام دهید.

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

اپلیکیشن RadPad

طراحی این برنامه به منزله عملی شدن یکی از همان ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ در آمریکا بود. این برنامه مختص اجاره نشین‌ها است تا بتوانند در موعد مقرر با استفاده از این اپلیکیشن، مورد مناسب خود را جهت اجاره یا رهن را پیدا و به موقع محل را تخلیه کنند.

jonathan Eppers طراح این اپلیکیشن، آنرا به این شکل معرفی کرده است:

اپلیکیشن فوق حرفه‌ای برای اجاره نشین‌ها بسازید؛ شاید روزی برسد اجاره نشین‌ها از این جابه‌جایی و خانه به دوشی لذت بردند!

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

مزایا و برتری این اپلیکیشن نسبت به سایرین:

در این برنامه باید حداقل سه عکس از نمای داخلی خانه قرار گیرد تا مشتری برداشت کاملی از محیط خانه داشته باشد.

درباره فرآیند عقد قرارداد اجاره هم در این برنامه به نکته خاصی اشاره نشده است؛ اما اجاره نشین‌ها می‌توانند از این اپلیکیشن به عنوان یک درگاه پرداخت استفاده کنند و اجاره ماهانه را به موقع پرداخت نمایند.

چنین اپلیکیشنی در ایران می‌تواند مکمل خوبی برای وب سایت‌های خرید و فروش یا اجاره خانه باشد.

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

اپلیکیشن Mark43

این برنامه یک اپلیکیشن کمکی اجتماعی در جهت کمک به قانون و کاهش جرم جنایت است. اپلیکیشنی که به مدیریت زمانِ رسیدگی به واقعه یا حادثه کمک خواهد کرد.

مزایا و برتری این اپلیکیشن نسبت به سایرین:

نمونه چنین طرحی در میان ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ در آمریکا تقریبا کمیاب است. این برنامه خاصِ افسران جنگ، پلیس آگاهی، پلیس جنایی و…است و فرآیند برقراری عدالت را در اجتماع ساده‌تر می‌کند.

جالب است بدانید مرد آهنی معروف سینمای هالیوود، الهام بخش تولید این برنامه بوده است!

با این اپلیکیشن ردیابی و زیرنظر گرفتن تصادفات و جنایات ساده‌تر خواهد شد. حتی گروه ضربت در پلیس لس آنجلس توانستند موقعیت‌هایی که ظرفیت ارتکاب جرم و جنایت در آن‌ها بیشتر است را به وسیله این برنامه آنالیز کنند.

ایده‌ای متفاوت و کاملا عام‌المنفعه پشت تولید این اپلیکیشن قرار گرفته است و شاید به کارگیری آن، اجرا قوانین کشوری را ساده‌تر کند.

ایده‌های ناب راه اندازی استارتاپ

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *