Magic Leap و Oculus Rift یکی از دو پیشگامان اصلی واقعیت مجازی هستند که تقریبا می‌توان گفت با وجود سونی و سایر کمپانی‌های دهان پُرکن، چنان پیشتازی می‌کنند که فرصتی برای ابراز هیچ ایده خلاقانه واقعیت مجازی دیگری نگذاشته‎اند!

شاید زمانی که مارتون هیلینگ مشغول ساخت فیلمبردار شبیه سازی شده تلفیقی با صوت و تصویر بود؛ فکرش را هم نمی‌کرد زمانی از تغییر الگو‌های ذهنی او، فناوری شگرفی به نام واقعیت مجازی متولد شود.

واقعیت مجازی همان نظریه دیروز یا واقعیت علمی امروز است که همه دید و توجه کُل‎نگر و خُردنگر انسان‌ها را به خود جلب کرده است؛ خصوصا در حوزه کسب وکار.

از همان بدو واقعیت مجازی این گمان وجود داشت که این بازار پیشرفتی نامحدود خواهد داشت و درآمدزایی آن، همه را به سمت خود متمایل می‌کند.

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

بازار ایده‌ها اغلب اقتدار خود را از تغییر و تکرار به دست می‌آورد؛ اما واقعیت مجازی نیاز به ایده‌های خاص دارد؛ نه ایده‌هایی که اغلب از بیخ و بُن غلط هستند و مدت زیادی طول نمی‌کشد تا از حیات ساقط شوند. در واقع این ایده‌ها را نمی‌توان کاری کرد؛ باید به دست زمان سپرد تا خودشان بپوسند و بمیرند!

در دنیای واقعیت مجازی برای ایستادن در مقابل انقلابی که هدست‌های Samsung Gear VR به پا کرد یا رقابت شانه به شانه با بازی‌های تولید شده از جانب کمپانی‌های بزرگ چینی، باید به دنبال ایده‌هایی بود که چابک و سروحال بدوند؛ نه ایده‌هایی که مثل یک مُرده متحرک از یک سو به سویی دیگر لنگان لنگان پرسه می‌زنند!

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

اگر واقعیت مجازی هدف اصلی شما است و می‌خواهید اولین کسی باشید که مستقل در ایران به VR و تجهیزات آن پرداخته است؛ باید تغییر کنید.

این تغییر از همان ایده‌هایی شروع می‌شود که امروز آن‌ها را دنبال می‌کنید. شما هم می‌‌توانید بعد از مطالعه راهنمای امروز هات اپ نیوز و 55 ایده خلاقانه واقعیت مجازی که معرفی می‌کنیم، معمار صعود کسب وکار خود باشید!

معرفی 5 ایده خلاقانه واقعیت مجازی برای کسب وکار

Startup Ideas For Virtual Reality

سوالی که بسیاری از علاقه‌مندان به واقعیت مجازی برای شروع فعالیت در این حوزه می‌پرسند این است که چطور باید شروع کنم؟ چطور باید با بودجه کم وارد دنیا ساخت بازی‌های واقعیت مجازی شد؟

آیا ورود به این حیطه آنهم به شکل استارتاپ کم بودجه‌ای که هیچ تجربه‌ای ندارد، امکانپذیر است؟ ما کار را شروع می‌کنیم؛ اصلا می‌شود به آینده کمپانی ما با وجود این رقبای سرسخت امیدوار بود؟

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

ذهن شما را هم همین سوالات به خود مشغول کرده است؟ امیدوار باشید که با تمام این محدودیت‌های گفته شده، راه‌های هرچند اندک اما نتیجه بخشی وجود دارد که بتوان با تکیه بر آن وارد مسیر واقعیت مجازی شد.

مسیری که آینده آن هم چون آینده واقعیت مجازی در سال 2017 روشن و پُر رونق است!

اجاره هدست‌های واقعیت مجازی

اغلب استارتاپ‌های واقعیت مجازی که شکل می‌گیرند کار خود را با تولید هدست شروع می‌کنند؛ اما این هدست‌ها هم‌اکنون جز اقلام گران قیمت بازار هستند.

هر هدست Oculus Rift به صورت میانگین 600 دلار و بالاتر و هر هدست HTC Vive بیش از 800 دلار هزینه در پی دارد. هزینه‌های مربوط به خرید کامپیوتر و سیستم‌های جانبی آن نیز بماند!

تمام این واقعیت‌ها نشان می‌دهند که هدست‌های واقعیت مجازی در حال حاضر از لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین تجهیزات تکنولوژی روز هستند که دست هر کسی دیده نمی‌شوند. همین هدست‌ها می‌توانند یکی از آن 5 ایده خلاقانه واقعیت مجازی باشند.

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

این گران بودن هدست‌ها را یک مزیت برشمارید. قیمتی تقریبا بالا نسبت به سایر اجناس! اما دقت کنید این دقیقا همان روندی است که کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمند از بدو ورود خود به دنیای بشر طی کردند. بازاری که ابتدا هم تعدد طرفدارانش قابل توجه هستند و هم قیمت آن‌ها.

از آنجایی که تقریبا امروزه همه شناختی نسبی از واقعیت مجازی دارند و دوست دارند یکبار این تکنولوژی را خودشان از نزدیک لمس کنند؛ شروع استارتاپ با اجاره PC و هدست‌های واقعیت مجازی شروعی منطقی و خوب است.

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

به پشتوانه این ایده خلاقانه واقعیت مجازی شما در آینده صاحب استارتاپی هستید متمایز؛ استارتاپی که آن دسته از مشتریانی که هنوز مطمئن نیستند می‌خواهند روی واقعیت مجازی سرمایه گذاری کنند یا نه، همان مشتریان هدف شما خواهند بود!

راه‎اندازی تئاتر و سینما‌های واقعیت مجازی

تئاتر و نمایش‌های واقعیت مجازی مشابه با همان سینما‌های چندبُعدی معروف در گوشه گوشه اماکن تفریحی خیلی وقت است که توجه مشتریان را به خود جلب کرده است.

البته راه‌اندازی چنین سینمایی با سالنی برای نمایش محتوا با تکنولوژی واقعیت مجازی نیاز به سرمایه بیشتری دارد. بخش زیادی از سرمایه شما صرف تهیه مکانی برای برگزاری تئاتر یا فیلم واقعیت مجازی می‌شود.

بخش دیگری هم مربوط به خرید تجهیزات داخل سالن، هدست یا عینک‌های واقعیت مجازی و سایر موارد مرتبط می‌باشد.

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

اگر بتوانید این سرمایه را تامین کنید همه چیز برای شروع یک فرآیند مفرح با سود‌های کلان آماده است. تماشاچی‌ها وارد سالن می‌شوند و هدست‌های VR را دریافت می‌کنند، فیلم‌های 360 درجه می‌بینند، تصاویر را با این تکنولوژی نگاه می‌کنند و حتی در مراحل بالاتر می‌توانند بازی کنند.

با وجود تکنولوژی واقعیت مجازی و تجهیزاتی که خیلی سریع وارد بازار می‌شوند زمینه برای رشد چنین کسب وکاری همیشه فراهم است.

فروش مقوای VR مثل مقوا گوگل

احتمالا نام مقوای گوگل را شنیده‌اید. جایگزین خلاقانه هدست‌های واقعیت مجازی که توسط گوگل طراحی شده‎‎اند تا همه بتوانند با قیمت پایین، دنیا را از دریچه واقعیت مجازی نظاره کنند. به علاوه این مقوا نسبت به برخی از مدل‌ها، خیلی پیشرفته‌تر عمل می‌کند.

البته مقوای گوگل محدودیت‌هایی هم دارد. یکی از نقد‌هایی که به این ابزار تمام شمول وارد می‌شود، احساس ناراحتی کاربر حین استفاده از آن برای مدت طولانی می‌باشد.

به علاوه چون جنس این هدست دست‌ساز چندان مقاوم نیست در صورتی که به کرات از آن استفاده می‌کنید، باید بعد از مدتی به فکر خرید نمونه مشابه جدید باشید.

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

کمپانی‌های چینی مدت‌ها است که این ایده خلاقانه واقعیت مجازی را قاپیدند و الان از آن کسب درآمد می‌کنند. فروش این مقوا‌ها هم می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا از طریق آن مشتریان بیشتری و نه فقط یک گروه خاص را جذب کنید.

بعد از تولید این مقوا‌های جایگزینِ هدست واقعیت مجازی می‌توانید برای عرضه آن از خرده فروشان مجازی و فیزیکی کمک بگیرید و با نسل جدید هدست‎های واقعیت مجازی Oculus رقابت نمایید!

تشکیل جامعه واقعیت مجازی

راه‌اندازی شرکت مدیریت و سامان‌دهی وقایع مهم با VR یک ایده خلاقانه واقعیت مجازی است که به کسب وکار شما جهت می‌دهد. با این ایده شما آجر به آجر کسب وکار خود را معماری می‌کنید.

از این پس مسئولیت برگزاری مجامع، دیدار‌ها، جلسات و اتفاقات اجتماعی با شما خواهد بود تا تمام افراد را از دور و نزدیک به هم متصل کنید.

به علاوه شما در نقش یک واسطه خواهید بود که می‌تواند محصولات کمپانی‌های واقعیت مجازی را تبلیغ کند و یک بازاریاب موفق برای سایر برند‌ها باشد.

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

تولید محتوا مرتبط با واقعیت مجازی و اخبار آن

کاربران علاقه زیادی به VR پیدا کرده‌اند و محتوای مرتبط با آن را خیلی خوب پیگیری می‌کنند. شما می‌توانید رسانه‌ای باشید که این اخبار را پوشش می‌دهد.

کانال‌های یوتیوب، تلگرام، صفحات اینستاگرامی، فیسبوکی و حتی یک وبلاگ ساده مرتبط با واقعیت مجازی کافی است تا بتوانید این کاربران مشتاق را به خود جذب کنید.

مهم‎ترین اخبار واقعیت مجازی مثل انتشار یک بازی، تولید اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی موفق و یا یک سخت افزار متفاوت، می‌تواند بخشی از اخباری باشند که شما اطلاع رسانی می‌کنید.

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

همانطور که می‌دانید ما هم در هات اپ نیوز مدت زیادی است که اخبار لحظه‌ای واقعیت مجازی را در سایت و صفحات مجازی خود پوشش می‌دهیم.

سخن آخر:

در حالی که بزرگترین کمپانی و استارتاپ‌های واقعیت مجازی با سرمایه‌های عظیم سعی دارند تکنولوژی‌های جدیدی را به جهان معرفی کنند، یک کارآفرین سازگار هم خیلی خوب می‌تواند با کمترین سرمایه وارد این بازار شود.

آی تی رسان

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *