یکی از مشکلات پدر و مادرهای امروزی کنترل میزان و نحوه استفاده کودکان و حتی بچه‌های نوپا از وسایل الکترونیکی همچون گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوتر است. کودکان امروزی با این وسایل بزرگ می‌شوند و به مدارس می‌روند. شاید تا ۱۰ سال پیش داشتن گوشی برای کودکان امری غیر ممکن تلقی می‌شد ولی امروزه اکثر کودکان با توجه به یادگیری سریعشان راحت‌تر و سریع‌تر از والدینشان با وسایل الکترونیکی کار می‌کنند. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم ۱۰ مورد از اپلیکیشن‌هایی را که برای کودکان مناسب هستند به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید هم در گوگل پلی و هم در اپ استور تنها با جستجو کردن اسمشان، پیدا کنید. شایان ذکر است که بازی‌ها به سه دسته مناسب برای گروه سنی زیر ۵ سال، ۶ الی ۸ سال و ۹ تا ۱۱ سال تقسیم شده و می‌توانند کودکانتان را برای مدتی طولانی سرگرم نگه کنند.

۱) Kids Learning Puzzles PUZZINGO: مناسب برای کودکان زیر ۵ سال. کودک شما باید پازل‌ها را حل کند که می‌تواند شامل دایره واژگان، ذهنی و هوشی باشد؛ این اپ به ۴ زبان انگلیسی، اسپانیایی، ژاپنی و چینی ماندرین ارائه شده و برای گرفتن ورژن کامل آن ۱۴.۹۹ دلار و برای هر پازل ۲.۹۹ دلار باید پرداخت کنید.

1thappforkids

گوگل پلی


۲) Sesame Street Alphabet Kitchen: دومین اپ مناسب برای کودکان پنج و زیر ۵ سال که به آن‌ها کمک می‌کند تا حروف الفبا را یاد بگیرند. این کار نیز به کمک رنگ‌ها و اسامی اشیا یا حیوانات انجام می‌شود. برای استفاده از ورژن کامل آن باید ۲.۹۹ دلار هزینه بپردازید.

2thappforkids

گوگل پلی


۳) Artie’s World: سومین اپ مناسب برای کودکان زیر ۵ سال که در اصل نقاشی را به کودکتان آموزش می‌دهد و با کشیدن نقطه‌ها باید کودک شما آنها را به هم وصل کرده و نقاشی را کامل کند؛ یکی از مزیت‌های این اپ رایگان بودن آن است.

3thappforkids

گوگل پلی


۴) Storypanda Books: این اپ داستان‌های مصور را برای کودک شما تعریف می‌کند که مناسب برای کودکان زیر ۵ سال است و حتی به کودک اجازه می‌دهد تا خودش داستان بسازد و حتی آن را با دوستان و خانواده‌اش به اشتراک بگذارد؛ برای استفاده از این اپلیکیشن احتیاجی به هزینه کردن ندارید.

4thappforkids

گوگل پلی


۵) .Wuwu & Co: مناسب برای رده سنی ۶ تا ۸ سال که بر پایه داستان‌ خوانی است و والدین می‌توانند داستان‌های آن را برای  کودک خود بخوانند یا اجازه دهند تا خود برنامه این کار را انجام دهد. برای استفاده از آن ۲.۹۹ دلار باید پرداخت کنید.

5thappforkids

گوگل پلی


۶) Toca Lab: این اپ بازی‌های آموزشی مناسب برای رده سنی بالای ۶ سال را فراهم کرده که یکی از جالب‌ترین آنها مربوط به جدول تناوبی ۱۱۸ عنصر شیمی (جدول مندلیف) است. البته انواع و اقسام آموزش‌های جالب دیگر هم در آن وجود دارد. برای نصب این برنامه باید ۲.۹۹ دلار هزینه بپردازید.

6thappforkidsگوگل پلی


۷) TeleStory: همان‌طور که از اسم این اپلیکیشن پیداست به کودکان شما اجازه می‌دهد تا پشت صحنه، لباس‌ها و جزئیات یک داستان یا سریال تلویزیونی را درست کنند و آن را به پدر و مادر و دیگر افراد نشان دهند. این اپ مناسب برای گروه سنی ۶ تا ۸ ساله بوده و یکی از مزیت‌های آن رایگان بودنش است.

7thappforkids

گوگل پلی


۸) Music4Kids: کودکان شما با استفاده از این اپ می‌توانند خلاقیت خود را در موزیک نشان بدهند؛ قیمت نصب آن ۲.۹۹ دلار و مناسب برای رده سنی ۶ تا ۸ سال است.

8thappforkids

گوگل پلی


۹) Weird But True: برنامه آموزشی برای گروه سنی بالای ۹ سال، رایگان و تهیه شده توسط گروه نشنال جئوگرافیک با ۹۰۰ نکته آموزشی که از طریق مولتی مدیا کودکان می‌توانند از آن بهره ببرند.

9thappforkids

گوگل پلی


۱۰) Middle school Confidential Series: مناسب برای گروه سنی ۸ الی ۱۴ سال که برای خرید ۳ کتاب آموزشی باید ۶.۹۹ دلار و برای خرید هر کتاب ۲.۹۹ دلار باید پرداخت کنید؛ این کتاب‌ها شامل آموزش‌هایی همچون چگونه دوست پیدا کنیم، تغییرات بدن انسان در طول دوره‌های مختلف زندگی و داستان‌های جالب و کمدی هستند که می‌توانند سرگرمی مناسبی برای کودکانتان باشند.

10thappforkids

گوگل پلی

منبع دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *