سایت های کیک استارتر (Kickstarter) و ایندیگوگو (Indiegogo) با داشتن پلتفرم کراودفاندینگ (جمع سپاری) خود با هدف کمک به عملیاتی ساختن پروژه های خلاقانه و نوآور ایده پردازان مختلف اقدام به جذب سرمایه جمعی برای آنها می کنند. در چنین سایت هایی، پس از ثبت شدن پروژه های با ایده های جدید، جذاب، خلاق و کاربردی که در اغلب موارد موجب بهبود و افزایش رفاه اجتماعی، اقتصادی، هنری، فرهنگی و غیره خواهند شد، با اعلام آمادگی افراد علاقمند به عنوان حامیان مالی این پروژه ها، سرمایه لازم برای اجرایی شدن پروژه ها تامین شده و در ازای این تامین سرمایه، حامیان پروژه از امتیازات ویژه ای برخوردار خواهند شد که به فراخور نوع پروژه متفاوت خواهد بود؛ برای مثال در خصوص پروژه های فناوری و تکنولوژی، حامیان پروژه ها شانس این را خواهند داشت که پس از به نتیجه رسیدن پروژه و تولید محصول مرتبط با آن، با قیمت کمتری آن را خریداری کرده و یا لایسنس آن را با تخفیفی مناسب تهیه کنند.

برترین پروژه جمع سپاری هفته: شارژر LookOut، دوربینی امنیتی به شکل یک باتری پک

برترین پروژه جمع سپاری هفته: شارژر LookOut، دوربینی امنیتی به شکل یک باتری پک

یکی از پروژه های جالبی که اخیرا در وب سایت Indiegogo موفقیت چشمگیری را کسب کرده مربوط به دوربینی امنیتی است که در نگاه اول شبیه به یک شارژر یا باتری پک به نظر می رسد. این دوربین که شارژر  LookOut نام دارد، به سادگی و با وصل شدن به پریز برق روی دیوار، قابلیت فیلمبرداری از محیط داخلی خانه را برای تامین هرچه بهتر امنیت داشته و البته باید این نکته جالب را در مورد آن در نظر گرفت که به هیچ عنوان توسط افراد دیگر قابل شناسایی نبوده و هیچ سوء ظنی را سبب نمی شود. از این دوربین همچنین می توان به عنوان یک شارژ گوشی استفاده کرد که دارای قدرت خروجی ۵V و ۱۰۰۰MAH است.

البته باید گفت که شارژ کردن گوشی توسط این گجت، بیشتر به عنوان یک استفاده جانبی برای آن محسوب می شود. این شارژر مجهز به یک دوربین کوچک است که قابلیت ضبط تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰p داشته و همچنین دارای یک میکروفون برای ضبط صداهای محیطی است. این دوربین امنیتی به هیچ نوع اپلیکیشن یا ست آپ پیچیده ای نیاز نداشته و تنها باید آن را پریز برق وصل کرده تا شروع به کار خود و فیلمبرداری بکند.

برای این گجت دو نوع حافظه ذخیره سازی در نظر گرفته شده:  ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی. نسخه کم حجم تر می تواند بین ۳ تا ۴ ساعت فیلم ضبط کند و نسخه ی با حجم ذخیره سازی بیشتر قادر به ضبط ۶ الی ۷ ساعت فیلم است، و البته به هیچ عنوان نباید درخصوص کم آمدن حافظه در این دوربین نگران بود چراکه برای این آن ویژگی video looping در نظر گرفته شده، به این معنا که هرزمان LookOut در حین فیلمبرداری با کمبود حافظه مواجه شود، شروع به ذخیره فیلم ضبط شده بر روی فیلم های قدیمی خواهد کرد.

همچنین آپشن های مختلفی برای اتصال آن به پریزهای مختلف برق در مناطق مختلف در نظر گرفته شده و بدین ترتیب ساکنان اروپا، آسیا و آمریکای شمالی می توانند از نوع C/E/F و ساکنان ایالات متحده، کانادا و ژاپن نیز می توانند از نوع A/B آن استفاده کنند.

در حال حاضر با پرداخت تنها ۴۵ دلار و پشتیبانی از این پروژه در سایت Indiegogo می توان حدود ماه ژوئن سال جاری یکی از این دوربین های کاربردی را در اختیار داشت.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *