برنامه ها و طرح های توسعه ایِ بزرگترین خرده فروش آنلاین دنیا یعنی آمازون، را می توان همواره موفقیت آمیز خواند، فروشگاه آنلاینی که از فروش کتاب شروع کرده و حالا تقریبا هر نوع وسیله ای را می توان در آن یافت. بنا به گزارش رسیده از روزنامه New York Times، این غول دنیای تکنولوژی به تازگی در حال بررسی امکان راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی و مبلمانی با جنبه تکنولوژیک پررنگ است. به ترتیبی که در این فروشگاه، مشتریان می توان با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، نحوه چیدمان و قرارگیری آیتم ها و وسایل مختلف را در خانه شخصی خود مشاهده کرده و به این ترتیب انتخاب های سنجیده تر و دقیق تری را برای خرید پیش روی خود خواهند داشت. از طرفی، طرح احداث فروشگاه مبلمانی مجهز به تکنولوژی های VR و AR، سایر رقبای آمازون را نیز در این حوزه به چالش خواهد کشید.

بنا به این گزارش، آمازون در حال انجام پژوهش هایی دقیق در خصوص ایجاد فروشگاهی الکترونیکی است که از نظر مفهومی شبیه به فروشگاه های اپل (Apple’s shops) است. از آنجایی که در حال حاضر کتابفروشی های آمازون، تا حدودی از دیوایس های الکترونیکی این کمپانی بهره می برند، در ایده فروشگاه جدید ذکر شده، بر استفاده از سخت افزار ها و سرویس هایی چون اسپیکرهای  Echo و  Prime Videoتاکید بیشتری خواهد داشت.

آمازون در حال بررسی برای بازگشایی فروشگاه مبلمانی با تکنولوژی واقعیت افزوده است

آمازون در حال بررسی برای بازگشایی فروشگاه مبلمانی با تکنولوژی واقعیت افزوده است

البته در گزارش Times همچنین آمده است که شاید پس از تشخیص ناکارآمدی و نشدنی بودن این ایده از طرف آمازون، طرح مذکور کنار گذاشته شود و بنابراین نمی توان آن را جزو برنامه های قطعی آینده این کمپانی دانست. البته باید اذعان داشت که حتی اگر این ایده عملی هم نشود، باز با این حال مطرح شدن چنین کانسپتی خود بیانگر تغییرات گسترده ی مثبت و پیشرفت آمازون در طی سالهاست.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *