از عجایب پیشرفت در تکنولوژی موبایلی، کنار گذاشته شدن کارت های اعتباری برای برداشت پول در ATM ها در آینده ای نزدیک است، بطوریکه در حال حاضر برخی از بانک های بنام و بزرگ ایالات متحده درحال برنامه ریزی برای هرچه ساده تر و موثرتر کردن فرآیند استفاده از عابر بانک ها به کمک گوشی های هوشمند هستند.

مشتریان بانک Wells Fargo آمریکا، اولین افرادی خواهند بود که برداشت پول از طریق اسمارت فون خود را پس از بکارگیریِ تکنولوژی مربوطه در تمام ۱۳ هزار ATM این بانک و به دنبال آن اجرای یک سری طرح های آزمایشی لازم، تجربه می کنند. از روز دوشنبه پیش رو، تمام ۲۰ میلیون نفری که کاربر اپلیکیشن Wells Fargo Mobile هستند، می توانند به سادگی و بواسطه تعریف یک پین کد (PIN Code) که ترکیبی از ۸ رقم تولید شده توسط این اَپ به طور اتوماتیک است، به حساب های خود دسترسی داشته باشند.

نکته مهم در مورد این کدها این است که تنها می توانند یکبار مورد استفاده قرار بگیرند و برای برداشت های پول بعدی حتما باید یک کد جدید دیگر تولید کرد و اینکه همچنان دستگاه های عابر بانک سازگاری خود با کارت های اعتباری مرسوم را حفظ خواهند کرد.

به گفته Jonathan Velline،  مدیر بخش ATM و شعبه های بانکی Wells Fargo، سیستم دو مرحله ای احراز هویت در نظر گرفته شده برای این فرآیند، در مقایسه با سایر روش های امنیتی راحت تر و کارآمدتر بوده و جنبه ایمن بودن این برداشت پول از حساب بدون داشتن کارت بانکی را کاملا پوشش می دهد.

بانک های دیگری از جمله JPMorgan Chase & Co و Bank of America نیز احتمالا بانک های بعدی ای خواهند بود که این تکنولوژی را در دسترس مشتریان خود قرار خواهند داد.

 vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *