شاید بیش از این اگر خودروی چینی جدیدی را مشاهده می‌کردیم، تبلیغات آن را یک دروغ بزرگ در ارتباط با کیفیت می‌دانستیم ولی بایدو سانگ ظاهرا متفاوت است. این خودرو بدون شک باعث می‌شود تفکر شما در ارتباط با محصولات چینی تغییر کند.

رشد کیفیت در خودروهای چینی را به‌طور واضح می‌توان در song مشاهده کرد. شما با مشاهده این محصول، متوجه خواهید شد که چقدر صنعت خودروسازی چین به برندهای جهانی مخصوصا خودروهای کره‌ای که ما با آن‌ها آشنا هستیم، نزدیک شده است. باید اعتراف کنیم که ما با دیدن سانگ غافل‌گیر شدیم و نظرات مثبت مردم نیز پیرامون این خودرو بسیار زیاد بود.

Song-3

متاسفانه زمانی که وارد بخش قیمت‌گذاری در ایران می‌شویم، تمام امید ما ناامید می‌شود چرا که شرکت‌ها با قیمت‌های بسیار بالا باعث می‌شوند مردم از خرید برخی از خودروها صرف‌نظر کنند. سانگ اگر چه محصول بسیار قدرتمند و خوبی برای بازار ایران است اما نباید قیمت یک برند تازه وارد را به‌حدی بالا برد که مردم از خرید خودروهای آن روی برگردانند. بنابر اطلاعات کسب شده از مسئولان کارمانیا خودرو، سانگ قیمتی در حدود ۱۳۰ میلیون تومان خواهد داشت که چندان کم نیست و احتمالا باعث استقبال کم مردم شود.

در ادامه با بررسی بایدو سانگ، در خدمت شما هستیم، با چرخان همراه باشید…

طراحی خارجی

byd-song-2016-001

سانگ در نمای خارجی از طراحی خوبی برخوردار است و بدون شک هر بیننده‌ای به آن جذب می‌شود. کاملا مشخص است که BYD در زمینه عضلانی کردن بدنه این خودرو از خودروسازهای ژاپنی مانند تویوتا و لکسوس الگوبرداری کرده است. طراحی اسپرت و خاص چراغ‌های جلو و ابعاد بزرگ آن‌ها، در کنار جلوپنجره زیبا که با  طیف وسیعی از بخش‌های کرومی پوشیده شده، صحنه‌ای زیبا از یک خودروی اسپرت را ایجاد کرده‌اند. وقتی که با دقت به‌داخل چراغ‌های سانگ نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که طرحی مانند چشم انسان در داخل آن وجود دارد که با نواری از لامپ‌های LED احاطه شده است. خطوط بلند و قوی بر روی کاپوت یک بدنه عضلانی را در کنار سپر جلو ایجاد کرده‌اند که حس قدرت را در این خودرو القاء می‌کند.

byd-song-2016-004

در تصاویر موجود در اینترنت و سایت شرکت کارمانیا، بخشی از سپر این خودرو با پوشش مخصوص پلاستیکی و مشکی رنگ به چراغ‌های مه‌شکن متصل شده است، اما خودروی به‌نمایش گذاشته شده در نمایشگاه تهران، از سپر یک رنگ برخوردار بود، که این نوع سپر زیباتر به‌نظر می‌رسید. در نمای روبرویی خودرو بجر ابعاد کوچک و ساده چراغ‌های مه‌شکن شاید نتوان ایراد دیگری پیدا کرد.

byd-song-2016-003

در نمای جانبی زمانی که به سانگ نگاه می‌کنیم، بدنه ۲ رنگ، واقعا زیبایی خاصی را ایجاد کرده‌ است. در نمای جانبی، مشاهده می‌کنید که خودرو از عقب به سمت جلو شیب‌دار طراحی شده و این به منزله شیب‌دار بودن خودرو نیست. این حس شیبدار بودن را از نحوه قرار گیری خطوط بدنه و دستگیره درب‌ها می‌توان کاملا درک کرد. محل قرارگیری چرخ‌ها نیز شکل دایره‌ای ندارند و این نشان می‌دهد که بایدو به جزئیات این خودرو توجه ویژه‌ای داشته است. ابعاد لاستیک نیز مانند سایر خودروهای چینی نیست، چرا که ما در اکثر محصولات چینی، شاهد چرخ‌هایی کوچک بودیم که شکل جانبی خودرو را زشت می‌کردند اما در سانگ سایز لاستیک کاملا درست انتخاب شده. رینگ‌های سانگ نیز طراحی زیبایی دارند و کاملا اسپورت هستند. ارتفاع کم سانگ از سطح زمین، باعث می‌شود، حس شاسی‌بلند بودن را نداشته باشد و این کاملا طبیعی و یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

byd-song-2016-005

اما قدرت طراحی در بخش عقب سانگ، به اندازه بخش جلویی خودرو نیست. چراغ‌های عقب بیش از حد بزرگ طراحی شده‌اند و فرم آنها چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد و BYD سعی نموده با اعمال انحنا در بخش‌های مختلف و بخش های نوک تیز، از سادگی چراغ‌ها کم کند که چندان موفق نبوده. لوگوی شرکت در این قسمت امکان روشن شدن دارد که در شب باعث زیبایی خودرو می‌شود. سادگی بیش از حد در چراغ‌های ترمز در پایین سپر عقب نیز دیده می‌شود. ابعاد این خودرو نیز به شرح زیر است:

ابعاد و سایز
طول خودرو (میلی‌متر)  4565
عرض خودرو (میلی‌متر)  1830
ارتفاع خودرو (میلی‌متر)  1720
فاصله دو محور (میلی‌متر)  2660

طراحی داخلی

byd-song-2016-048

از لحاظ طراحی داخلی، سانگ یک کابین زیبا را به شما ارائه می‌کند که هرگز از این کابین خسته نخواهید شد. اگر از غربیلک فرمان شروع کنیم، باید بگوییم که سایز، طراحی و دکمه‌های بکار رفته بر روی آن، کاملا نظر ما را جلب کرد.

byd-song-2016-029

در قسمت وسط کنسول یک صفحه‌نمایش با کیفیت تعبیه شده که امکاناتی مانند قابلیت صدای فراگیر، سیستم صوتی سوراند، 9 بلندگو، مسیریاب GPS، سیستم صوتی با قابلیت بلوتوث و درگاه‌های USB و AUX و SD کارت را ارائه می‌کند.

byd-song-2016-035

در قسمت پایینی صفحه نمایش بخش کنترل سیستم تهویه اتوماتیک خودرو وجود دارد که در بین آن‌ها یک صفحه نمایش زیبای دایره‌ای برای نمایش اطلاعات مختلف مانند دما، قرار داده شده است. دریچه‌های هوای دایره‌ای و دریچه‌های هوای تعبیه شده برای سرنشینان عقب نیز، از کیفیت بالای طراحی برخوردار هستند. باید به این نکته اشاره کنیم که در پوشش داخلی سانگ، از پلاستیک ارزان قیمت خبری نیست و بخش اعظمی از داخل این خودرو و حتی روی داشبورد از پوشش نرم و باکیفیت ساخته شده و امیدواریم در نمونه عرضه شده به مشتریان نیز تغییری اعمال نشود. BYD بسیار هوشمندانه از پلاستیک در کابین این خودرو استفاده کرده است.

byd-song-2016-024

پوشش داخلی ۲ رنگ در زیبایی کابین تاثیر فراوانی داشته است و فضای داخلی خودرو به نوعی طراحی شده که سرنشینان حداکثر فضا را در اختیار داشته باشند. باتوجه به اینکه سانگ یک شاسی‌بلند جمع‌و جور است، فضای داخلی کابین بسیار جادار بوده و فضای پاها، اصلا کم نیست و سرنشینان کاملا راحت می‌توانند مسافت‌های طولانی را طی کنند. فضای صندوق عقب نیز جادار است و شما در مسافرت‌های خود می‌توانید چمدان‌های بزرگ خودتان را به راحتی درون این بخش جا دهید.

بخش فنی

byd-song-2016-046

نمونه ارائه شده در ایران خوشبختانه از قدرتمندترین موتوری بهره می‌برد که بایدو برای سانگ در نظر گرفته است. این خودرو مجهز به پیشرانه  4 سیلندر خطی با حجم 2000 سی‌سی و مجهز به توربوشارژر است. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر 203 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور  320 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه را دارد. این قدرت، چیزی‌ست که در رانندگی با یک خودروی اسپرت شما را سورپرایز خواهد کرد و حرف زیادی در جاده برای گفتن خواهد داشت.

گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه DCT با قابلیت تیپ‌ترونیک، توانایی تغییر دنده با ضرایب دقیق را دارد و احتمالا از کیفیت بالایی برخوردار است. تعویض‌دنده این گیربکس به‌حدی خوب بوده که بایدو ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ سانگ، ۴.۹ ثانیه‌ خواهد بود! به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه سیستم تعلیق این خودرو از نوع مک فرسون برای جلو و ثابت با فنر پیچشی برای عقب است، سواری نرم و قابل قبولی داشته باشد ولی باید منتظر بمانیم تا اولین نمونه این خودرو به‌دست ما برسد تا کیفیت سواری آن را از نزدیک آزمایش کنیم.

تجهیزات

byd-song-2016-020

کارمانیا خودرو مدل فول آپشن سانگ را برای رونمایی در ایران آماده کرده که سرشار از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی است. لیست تجهیزات رفاهی این خودرو را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

» شیشه‌های ضد آفتاب سبز رنگ
» برف پاک کن شیشه عقب
» باربند بالای سقف خودرو
» دو لوله اگزوز
» قفل برقی درب صندوق عقب و باز شدن برقی درب صندوق عقب
» لوگوی عقب با قابلیت روشن شدن
» سیستم تصفیه هوای کابین (فیلتر گرد و غبار)
» فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
» تهویه مطبوع اتوماتیک و دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب
» صفحه کیلومتر دیجیتال TFT
» کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان
» مجهز به سیستم آینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه و دوربین پانوراما
» آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور
» روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
» رینگ اسپرت 18 اینچی آلیاژی و لاستیک زاپاس با سایز اصلی
» سیستم کروز کنترل
» سانروف دو حالته، سقف پانورامیک
» دارای حافظه صندلی راننده و آینه بغل
» صندلی سرنشین جلو، با گرمکن و قابل تنظیم در 6 حالت
» صندلی راننده برقی، با گرمکن و قابل تنظیم در 8 حالت
» روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (Automatic Headlight)

تجهیزات ایمنی

» کمربندهای ایمنی سه نقطه ای صندلی‌های عقب
» سیستم ضد سرقت (PIC)
» سیستم کمکی ترمز ناگهانی (BOS)
» سیستم رادار پارک خودرو (جلو دو عدد و عقب خودرو چهار سنسور)
» مجهز به سیستم ایزوفیکس
» نمایشگر وضعیت فشار باد تایر (TPMS)
» سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)
» ترمز پارک برقی (EPB)
» دارای ایربگ‌های راننده و سرنشین و ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای
» سیستم ترمز ضد قفل ABS
چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *