باز هم با یک قسمت دیگر از خلاقیت کده در خدمت شما عزیزان هستیم و امروز قصد معرفی ترفندی برای دوست‌داران هنر عکاسی هستیم.

اگر شما نیز از علاقه‌مندان عکاسی باشید حتماً متوجه نورپردازی نامناسب فلش گوشی‌های هوشمند و یا حتی دوربین‌های حرفه‌ای در هنگام شب و فضاهای تاریک شده‌اید. استفاده از فلش موجود بر روی دوربین‌ها معمولاً باعث ایجاد سایه‌هایی بسیار تیره در عکس شده و نتیجه چندان مطلوبی را به همراه ندارد. با وجود اینکه در آتلیه‌‌های حرفه‌ای و به کمک تجهیزات مخصوص نورپردازی این مشکل قابل رفع است، اما اگر بخواهید در منزل خود عکاسی کنید چه؟ آیا روشی برای بهبود نورپردازی فلش دوربین وجود دارد؟

خوشبختانه باید بگوییم پاسخ سؤال فوق مثبت است و برای این کار حتی نیاز به ابزارهای پیشرفته‌ای نیز نخواهید داشت؛ یک بادکنک می‌تواند آن چیزی را که می‌خواهید برآورده کند! حتماً می‌پرسید چگونه. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شوید.

بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک!

اگر در هنگام شب و یا در فضایی تاریک قصد عکاسی و به ویژه ثبت عکس‌های پرتره دارید، استفاده از فلش دوربین به تنهایی ممکن است نتیجه چندان جالبی نداشته باشد.

بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 1)بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 2)

برای حل مشکل سایه‌های تیره تصویر، کافیست تا یک بادکنک سفید رنگ (حتماً باید سفید باشد تا تغییری در نور محیط ایجاد نکند) را باد کرده و جلوی فلش دوربین بگیرید.

بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 3)

به همین راحتی می‌توانید نورپردازی فلش را به شکل بسیار چشمگیری بهبود داده و تصویری بسیار زیبا و حرفه‌ای ثبت نمایید. در تصاویر زیر تفاوت بین دو حالت کاملاً مشهود است.

بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 4)بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 5)بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 6)

از تکنیک بادکنک می‌توانید هم در حالت عمودی و هم در حالت افقی بهره بگیرید و محدودیتی از این بابت نخواهید داشت.

بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 7)بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 8)بهبود نورپردازی فلش دوربین، به کمک بادکنک (تصویر 9)

خوب، خلاقیت کده امروز هم به پایان رسید و با این ترفند بسیار ساده از این به بعد می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای‌تری ثبت کنید. در پایان از شما تقاضا داریم حتماً نظرات خود را در مورد این بخش با ما در دیجی رو در میان بگذارید.

منبع دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *