اخیرا شایعات و حرف و حدیث های بسیاری پیرامون مدل آیفون های جدیدی که در سال جاری به بازار عرضه خواهند شد، وجود داشته که در نتیجه تمام آنها می توان گفت که امسال شاهد عرضه سه مدل جدید به نام های آیفون ۷s، ۷s Plus و مدل آیفون ۸ که عنوان مدل خاص دهمین سالگرد تولید آیفون را داراست. از بین این سه مدل، انتظار می رود که آیفون ۸ رده-بالاترین دستگاهی باشد که بنا به گزارشات رسیده تنها مدلی نیز خواهد بود که مجهز به نمایشگر OLED است. البته لازم به ذکر است که با توجه به اخباری که از طرف منابع زنجیره تامین آیفون ها به گوش رسیده،  روند مجهز بودن تنها یکی از مدل آیفون های امسال به این نوع پنل موقتی بوده و اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه تمامیِ مدل آیفون های خود با پنل OLED در سال ۲۰۱۹ است.

در گزارشی از انتشارات کره ای The Bell، به جزئیات مربوط به برنامه های Interflex – تامین کننده جدید کمپانی اپل – برای ساخت یک واحد جدید با هدف تولید برد مدار چاپی انعطاف پذیر (FPCBs) پرداخته شده که معادل ۸۶۶ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. طبق این گزارش، اپل انتظار فروش ۶۰ میلیون دستگاه آیفون ۸ مجهز به پنل OLED را دارد که حدودا معادل ۴۰ درصد از کل فروش آیفون های جدید است. انتظار می رود که در سال آینده شاهد افزایش دو برابریِ استفاده از این نوع پنل در آیفون ها باشیم و در نهایت در سال ۲۰۱۹، پنل OLED به یکی از استاندارهای آیفون اپل درخواهد آمد.

این گزارش با شایعات قبلی نیز همخوانی دارد، شایعاتی که پیش از این تحلیلگر معروف، Ming-Chi Kuo منتشر کرده و عنوان داشته بود که تولید تمام آیفون های سال آینده اپل (سال ۲۰۱۸) با نمایشگرهای OLED، نگاهی بیش از اندازه خوشبینانه است. استفاده از چنین پنلی در آیفون ۸ منجر به افزایش چشمگیر قیمت آن خواهد شد که طبق گزارشات، بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری خواهد شد، والبته باید گفت که این افزایش قیمت تنها به دلیل نمایشگر خاص آیفون ۸ نخواهد بود و تجهیز این دستگاه به ویژگی های جدیدی از جمله شارژ وایرلس، اسکنر عنبیه چشم و غیره نیز بر این افزایش قیمت تاثیرگذار هستند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *