همان‌طور که می‌دانید چند روز پیش گزارشی منتشر شد که در آن فیل اسپنسر درباره بازی‌های تک نفره و داستان‌محور و کاهش اثر آن‌ها صحبت کرده بود.

بنابر گفته‌های “فیل اسپنسر” (Phil Spencer)، رئیس بخش Xbox شرکت Microsoft، بازی‌های داستان‌محور دیگر تاثیر سابق خود را ندارند و اکنون بخش عظیمی از بازیکنان وجود دارند که بازی‌های چندنفره را به دلیل پشتیبانی بلندمدت‌ترشان ترجیح می‌دهند.

این سخنان کمی شک در ذهن طرفداران و عاشقان بازی‌های داستان‌محور و تک‌نفره ایجاد کرد که حتی سبب شد بعضی از آن‌ها مخالفت خود را در شبکه‌های مجازی اعلام کنند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameTransfers به تازگی “اسپنسر” برای روشن‌کردن اظهارات پیشین خود، گفته که “اعلام مخالفت کاری خوب و سالم است. من از انجام بازی‌های تک‌نفره لذت می‌برم. نکته اصلی این است که اکثریت بازیکنان امروزه به دنبال بازی‌های تحت سرویس هستند؛ این یک حقیقت است.”

پس براساس نظر “فیل اسپنسر” این بدین معنا نیست که Microsoft از این به بعد تنها برروی بازی‌های چندنفره و آنلاین‌محور تمرکز خواهد کرد. در واقع، او به کمک‌کردن و اختصاص‌دادن تجهیزات به توسعه‌دهندگان عناوین تک‌نفره برای مطمئن‌شدن از اینکه این بازی‌ها نیز می‌توانند به موفقیت خود ادامه دهند، علاقه‌مند است. در ادامه وی اشاره کرد که “تسلیم‌شدن برای همیشه اصلا! باید برای کمک به کار توسعه‌دهندگان، به نظرات آن‌ها درباره چیز‌هایی که پلتفرم‌ها قادر به انجامش هستند، گوش داد.”

“فیل اسپنسر” در ادامه  گفت که حتی رقیبان در این صنعت نیز با یکدیگر روابط خوبی دارند و به این که وی یک نسخه از Horizon: Zero Dawn را پیش از عرضه دریافت کرده بود، اشاره کرد. سپس در یک شوخی گفت که حتی شاید وی با تیشرتی با طرح Horizon در E3 حاضر شود.

در ادامه از وی سوال شد که آیا Microsoft پیش از E3 درباره Xbox Scorpio صحبت خواهد کرد یا نه؟ که وی پاسخ داد احتمالا این اتفاق نخواهد افتاد؛ هم‌چنین وی گفت که Microsoft در حال حاضر در حال آماده‌کردن بازی‌ها برای Scorpio است. در ادامه بعضی از توییت‌های وی را مشاهده می‌کنید.

هیچ دلیلی برای عذرخواهی نیست؛ من به آن اشاره نمی‌کردم. این موضوع تنها یک نکته و حقیقت در صنعت بازی است. چیزی که من برروی پلتفرم‌ها دیده‌ام.

— Phil Spencer (@XboxP3) April 28, 2017

 

 مطمئنا ما موفقیت بازی‌های تک‌نفره را می‌خواهیم. وجود مثال‌های خوب بدین معنی نیست که بازار این‌گونه از بازی‌ها سرحال بوده و در جایگاه درستی قرار دارد. من می‌خواهم که مدل و ابزار‌هایی برای کمک پیدا کنم.

— Phil Spencer (@XboxP3) April 29, 2017

وجود تنوع در بازی‌ها خوب است. ما به دنبال هم‌گرایی و یکی‌بودن ژانرها نیستیم. می‌خواهیم حق انتخاب وجود داشته باشد. من از بازی تک‌نفره و Co-op لذت می‌برم. دیگری از PvP؛ همه این‌ها خوب است.

— Phil Spencer (@XboxP3) April 30, 2017

ما در حال قبرکندن و یا فرار از بازی‌های تک‌نفره و داستانی نیستیم!

— Phil Spencer (@XboxP3) April 30, 2017

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *