پروژه بطری های قابل خوردن آب به تازگی موفق به جذب سرمایه ای ۷۰۰ هزار پوند در یک کمپین کراودفاندینگ (جمع سپاری) شده است. پروژه ای که امیدوار است تا بتواند بطری های آب به شکل حباب و خوراکی خود را جایگزین میلیون ها بطری پلاستیکی ای کند که هر ساله دور ریخته شده و منجر به آلودگی محیط زیست می شوند.

توپک های قابل خوردن آب؛ جایگزینی برای بطری های پلاستیکی

توپک های قابل خوردن آب؛ جایگزینی برای بطری های پلاستیکی

این توپک های آبی که «Ooho!» نامیده شده اند، از یک غشاء و پوسته زیست تجزیه پذیر و طبیعی تشکیل شده که می توانند توسط انسان بلعیده شده، به طور کامل در دستگاه گوارش هضم شده و او را سیراب کنند، درست همانند وقتی که آب معمولی نوشیده می شود.

این محصول از عصاره یک نوع جلبک دریایی ساخته شده و بدون مزه است که البته می توان در نمونه های بعدی به آن طعم های مختلفی اضافه کرد.

کمپانی Skipping Rocks Lab که مالک این پروژه محسوب می شود، توسط سه دانشجو در لندن تاسیس شده که هدف شان تعریف کردن یک سری پروژه های با ویژگی پایدار (sustainable) است که توپک های آبی Ooho اولین پروژه آنها محسوب می شود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است تا استفاده از این توپک ها در سال جاری به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار گیرد و در رویدادهای بزرگی مثل ماراتن ها و فستیوال های موسیقی نیز به مردم معرفی شوند.

به گفته کمپانی سازنده، ماده تشکیل دهنده این توپک ها ارزان تر از تولید بطری های پلاستیکی آب است. برای ساخت این توپک ها، یه قطعه یخ در محلولی از کلسیم کلراید و جلبک قهوه ای غوطه ور شده و سپس غشاء شرح داده شده اطراف آن را احاطه خواهد کرد. به منظور تمیز نگه داشتن قسمت خارجی این غشاء برای مصرف نیز می توان از پوشش یک لایه استفاده کرد.

این پروژه در کمپینی در وبسایت جمع سپاری crowdcube توانسته تا به این لحظه ۹۵۶ حامی و مبلغ ۸۰۰ پوند سرمایه جذب کند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *