«فیل اسپنسر» (Phil Spencer) رئیس ایکس‌باکس در ارتباط با علت عرضه پروژه اسکورپیو یک سال پس از عرضه نسخه ارتقا یافته پلی‌استیشن 4 توضیحاتی را ارائه کرده است.

اسپنسر در دسترس نبودن سخت افزارهای مورد نیاز را دلیلی بر این اختلاف زمانی دانست؛ او در صحبت با Gamasutra گفت:

ما فکر می‌کردیم که تلویزیون‌های 4k در اواسط این نسل دارای مقیاس توزیع خوبی خواهند بود، در نتیجه ما کنسولی را برای سال 2016 و کنسولی را برای سال 2017 در نظر گرفتیم و به‌صورت همزمان برنامه‌های خود را بر روی آن‌ها پیاده می‌کردیم. در بازه‌ای از زمان ما اجازه و چراغ سبزی را برای کارهایی که در سال 2016 صورت گرفت، دریافت کردیم. در آن زمان من اعلام کردم که ما نیاز داریم تا کارهای بیشتری را با توجه به قطعات در دسترس سال 2016 و قیمت یک کنسول برای بازیکنان انجام دهیم.

digitalfoundry-2017-project-scorpio-revealed-the-full-story-149128751236

شرکت مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفت تا برنامه‌های خود برای کنسول پروژه اسکورپیو را به سال 2017 معطوف کند؛ اسپنسر در این رابطه گفت:

ما کارهای خود را در سال 2016 بر روی این کنسول متوقف کردیم و گفتیم که بسیار خب؛ ما تمام توانایی تیم ساخت سخت افزار خود را بر روی ساخت این کنسول قدرتمند به سال 2017 موکول خواهیم کرد تا ابزار مورد نیاز برای ارائه کیفیت 4k را در اختیار داشته باشیم.

سپس آقای اسپنسر به مقایسه برنامه‎ها‌ی مجزای دو شرکت مایکروسافت و سونی در ارتباط با کنسول‌های بین نسلی پرداخت، او گفت:

بعضی اوقات وقتی در مورد شرکت سونی زیادی صحبت می‌کنم دچار دردسر می‌شوم! اما در ارتباط با کار آن‌ها در مورد پلی‌استیشن 4 پرو باید گفت که من انتخاب آن‌ها را از دید خودشان درک کرده و متوجه کاری که قصد انجام آن را داشتند هستم. این را به‌صورت عامیانه و خصوصی گفته‌ام، فکر می‌کنم که در سال 2016 سونی کنسول خوبی ساخت، با اجزایی که در آن زمان در دسترس بود آن‌ها قطعات مناسبی را انتخاب و به عنوان کنسولی در سال 2016 در کنار یکدیگر قرار دادند. اما کاهش نرخ فریم چیزی نیست که یک سازنده آن را بخواهد، اگر بخواهیم رزولوشن بالایی را ارائه کرده و به بازیکنان خود بگوییم ما قدرتمندترین سخت افزار بازار را در اختیار شما قرار داده‌ایم و اجازه دهید تا بالاترین رزولوشن ممکن را به شما نشان دهیم، در نتیجه شما نباید با کاهش نرخ فریم رو به رو باشید. این موضوع چیزی بود که با توجه به اجزای در دسترس سال 2016 قابلیت ارائه آن را نداشتیم. پس یکی از علت‌های اساسی این تاخیر، نبود قطعات مد نظر ما با قیمت مناسب در سال گذشته بود. برخی از مشکلات ما مربوط به سازگاری سخت افزاری با اجزایی بود که توسط شریکان ما آماده شده بودند و سال 2017 اجازه استفاده از آن‌ها به مایکروسافت داده شده بود.

digitalfoundry-2017-project-scorpio-revealed-the-full-story-149125385752

در قسمت دیگری از این مصاحبه، آقای اسپنسر اولین تصاویر از کیت‌های ساخت کنسول پروژه اسکورپیو را نشان داد. اسپنسر همچنین اعلام کرد که شرکت مایکروسافت ایده‌هایی برای ساخت یک ایکس‌باکس دستی در سر دارد.

پلی‌استیشن 4 پرو در ماه آبان سال 1395 (ماه نوامبر سال 2016) عرضه شد، این در حالیست که زمان عرضه پروژه اسکورپیو، تعطیلات سال 2017 اعلام شده است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *