خانه ورزش اخبار ورزش تیم ملی فوتبال ایران، رکورددار تاریخ انتخابی جام جهانی؛ ۱۲ بازی بدون گل خورده!

تیم ملی فوتبال ایران، رکورددار تاریخ انتخابی جام جهانی؛ ۱۲ بازی بدون گل خورده!

0

قاره آسیا در طول تاریخ برگزاری مقدماتی جام جهانی، تیمی نتوانسته بدون گل خورده از این مرحله عبور کند و حالا تیم ملی ایران در آستانه تاریخ سازی است.

هر چند دروازه ایران در این مرحله باز نشده است ولی در مرحله اول انتخابی سه بار تیمهای ترکمنستان و عمان موفق به گلزنی برابر تیم ملی ایران شدند و نمی توان گفت که ایران بدون گل خورده به جام جهانی صعود خواهد کرد چون به هر حال مرحله اول انتخابی جزیی از فرایند انتخابی جام جهانی محسوب می شود.

در قاره هایی مثل اروپا و آمریکای شمالی تیمها با یک مرحله بازی به جام جهانی صعود می کنند. اما با توجه به اهمیت مرحله دوم انتخابی آسیا نسبت به مرحله قبلی و پوشش گسترده رسانه ای این مرحله، با صرف نظر از مرحله اول،ایران می تواند خود را به جمع  تیمهایی که در تاریخ جام جهانی ، بدون گل خورده به جام جهانی راه یافته اند و اتفاقا انگشت شمار هم هستند، اضافه کند.

 

تاکنون تنها ۷ تیم در تاریخ مرحله انتخابی جام جهانی موفق به ثبت چنین آماری شدند و اکثر این موارد در ادوار ابتدایی جام جهانی و زمانی که مرحله انتخابی سر و شکل کنونی را نداشت اتفاق افتاد و آخرین بار تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۱۹۹۰ توانست با ۶ بازی بدون گل خورده به جام جهانی راه یابد و در ۶ دوره اخیر و از زمان افزایش تعداد تیمهای حاضر در جام جهانی به ۳۲ تیم هیچ تیمی در دنیا چنین آماری از خود بر جای نگذاشته است.

تیم ملی در مسیر این تاریخ سازی موفق شد رکورد تاریخ مقدماتی جام جهانی را هم بشکند. دیدار با کره جنوبی دوازدهمین دیدار پیاپی بود که ایران در چارچوب رقابتهای انتخابی جام جهانی کلین شیت کرد. آخرین مسابقه ای که دروازه ایران در چارچوب این رقابتها باز شد در دیدار با ترکمنستان بود  و از آن زمان تاکنون ایران ۱۱۰۸ دقیقه است که گل نخورده که به تایید فدراسیون جهانی فوتبال رکورد تاریخ این مسابقات است و ایران این فرصت را دارد که در بازی با سوریه این رکورد شگفت انگیز را بهبود بخشد.

 

برنامه نود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *