به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، طی آپدیت جدید سیستم‌عامل  Xbox One، اکنون قابلیتی همانند SharePlay کنسول PS4 به کنسول Xbox One‌ اضافه شده است. این قابلیت Copilot‌ نام دارد و  به کاربران این اجازه را می‌دهد که کنترلر خود را رها کرده و کار با کنسول را به دوست خود بسپارند. بوسیله این قابلیت کسانی که برای رد کردن مراحلی خاص مشکل دارند می‌توانند از دوستان خود کمک بخواهند.

به علاوه اینکه این آپدیت که اولین موج آپدیت Creator Update می‌باشد که قابلیت های دیگری اضافه کرده و رابط کاربری را ساده‌تر می‌کند.

در ادامه با لیست کامل تغییرات همراه باشید:

  • شکل و شمایل بروز شده‌ی Home: یکی از اولین چیزهایی که بعد از نصب این آپدیت متوجه آن خواهید شد شکل و شمایل جدید Home می‌باشد. بوسیله‌ی Insider Program ما باتوجه به بازخورد کاربران متوجه شدیم که رابط کاربری Xbox برای برخی از کارها کمی پیچیده است و به دکمه‌زنی‌های زیادی نیاز دارد. هدف ما این است که رابط‌کاربری را ساده تر کرده و عملکرد کلی سیستم را افزایش دهیم و این با بروزرسانی Home شروع می‌شود. بروزرسانی Home براساس چیزهایی است که در مورد بازی ها بیشترین اهمیت را به آن می‌دهید. برای انجام این کار ما سرعت را بروزرسانی کردیم و باارزش‌ترین محتوای بازی‌های موردنظرتان در صفحه‌ی اصلی حضور دارند. شما متوجه خواهید شد که شکل کاشی که مربوط به بازی در حال انجام شما می‌باشد عوض شده است. اکنون از یک آیکن کوچک‌تر استفاده شده‌است و همچنین در پایین آن انتخاب هایی وجود دارند که بوسیله آنها می‌توانید به Game Hub بروید، با Club خود تعامل کنید و اچیومنت‌های خود را مشاهده کنید. به علاوه اینکه تصویر پس‌زمینه شما در هنگام انجام یک بازی، تصویری از همان بازی می‌باشد.
  • Gudieئی سریع‌ و با درک‌تر: همچنین در این آپدیت Guide هم بروزرسانی شده است. با تنها فشار دادن یک دکمه شما می‌توانید Guide بهبود یافته را در سمت چپ صفحه‌ی خود بیاورید، هر زمان که بخواهید. بوسیله Guide، ما چندین ویژگی جدید را اضافه کردیم. در ابتدا باید گفت که صفحه‌ی آغازین تغییر کرده است. این صفحه برای این طراحی شده است که به محتوایی که بیشترین اهمیت را به آن می‌دهید دسترسی داشته باشید که شامل، بازی ها و برنامه های شما، Home، فروشگاه، بازی هایی که چندی پیش آنها را اجرا کردید و Pin های شما. همچنین ویژگی برای دسترسی به تنظیمات اجرای موسیقی نیز وجود دارد.
  • روش جدیدی برای Multitasking: علاوه بر صفحه‌ی آغازین جدیدی برای Guide، ما در حال تکامل سیستم مالتی تسکینگ هستیم. برای ساده‌سازی آن و بخوبی کار کردن‌ آن با چیز هایی که بیشترین اهمیت را به آن می‌دهید، ویژگی های مالتی‌تسکینگ ما با Guide جدید نیز بخوبی کار می‌کنند. علاوه بر دسترسی سریع به موسیقی، اسکرین‌شات گرفتن و GameDVR نیز تنها یک دکمه با شما فاصله دارند. شما می‌توانید بعد از اجرای Guide تنها با فشار دادن دکمه‌ی X و یا Y برروی کنترلر خود تصاویر و ویدیوی هایی از بهترین لحظات بازی های خود را ضبط کنید. Guide جدید مکانی خواهد بود که به شما این اجازه را می‌دهد که یک راست به استریم کردن برروی Beam مشغول شوید.
  • بهبود های مربوط به گیمینگ Cortana:یک سری از بروزرسانی هایی مربوط به کورتانا وجود دارند که Xbox One شما را باهوش‌تر می‌کند. در این آپدیت، شما می‌توانید یادآور ها و اعلان هایی را مشخص کنید تا هیچ چیز یادتان نرود. در هفته های آینده، ما بهبود های دیگری را برروی Cortana‌ اعمال خواهیم کرد تا تجربه‌ی گیمینگ شما بهبود یابد.
  • بهبود آپدیت های سیستم‌عامل: هدف ما با آپدیت های سیستم‌عامل کنسول این است که دیگر نگران آنها نباشد و همچنین هنگام انتشار آنها بطور واضح متوجه شوید. برای رسیدن به این هدف ما رابط کاربری را بروزرسانی کردیم تا قدم های مربوط به انجام کار ها ساده باشند. همچنین ما قصد داریم که علیرغم هرگونه حالت Powerئی که کاربر انتخاب کرده است، بازی های او به یک شکل آپدیت شوند.
  • قابل دسترس کردن Xbox One برای همگان: یک هدف مهم برای ما با عرضه‌ی این آپدیت این است که به Xbox One‌ این اجازه را بدیهم تا برای همگان قابل استفاده باشد. برای مثال قابلیت Copilot را درنظر بگیرید که به دو عدد کنترلر این قابلیت را می‌دهد که همانند یک کنترلر عمل کنند. این در مواقع نیاز به کمک برای رد کردن مرحله‌ای از بازی بسیار به درد می‌خورد. همچنین برای کابرانی که برای بازی کردن به روش های نوین نیاز دارند نیز بسیار خوب می‌باشد. همینطور به Magnifier‌ و Narrator هم بهبود هایی اعمال شده است. این قابلیت های دسترسی ویژه در بخش Ease of Access در Settings قابل پیدا کردن است.
  • تنظیمات اصوات فضایی جدید برای توسعه‌دهندگان: برای قادر ساختن Xbox One به خلق تجربه‌ هایی همه جانبه، ما چندین تنظیمات مختلف را به بخش صدای خروجی اضافه کردیم. اگر شما یک توسعه‌دهنده برروی Xbox One هستید، این قابلیت ها به شما این اجازه را می‌دهند که حالت Dolby Atmos برای چینش های سینما های خانگی استفاده کنید.
  • پخش Blu-Ray: پخش‌کننده دیسک بلوری برروی Xbox One‌ اکنون از حالت بتای Bitsream Passthrough‌ پشتیبانی می‌کند که به دستگاه گیرنده‌ی صدا این اجازه را می‌دهد تا اصوات را به همان حالت اصلی دیکود کند. تمامی فرمت های bitsream پشتیبانی می‌شوند.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *