دوازده سال پیش فیسبوک کار خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی مخصوص دانشجویان دانشگاه هاروارد شروع کرد، اما امروز با رشد سریعی که داشته به سومین وبسایت پر بیننده و محبوب ترین شبکه اجتماعی دنیا تبدیل شده و سود آن هر روز در حال افزایش است. در طی این سالها شبکه های اجتماعی مختلفی مثل توییتر و گوگل پلاس به رقابت با فیسبوک پرداختند اما هیچ کدام به اندازه این سایت فراگیر نشدند. اینستاگرام، واتس اپ و اوکولوس متعلق به فیسبوک هستند. در ادامه 10 حقیقت جالب در مورد این وبسایت را گردآوری کرده‌ایم، با دیجی رو همراه باشید.

 

کریستیانو رونالدو محبوب ترین شخصیت در فیسبوک است. تاکنون 119 میلیون نفر صفحه شخصی وی در این شبکه اجتماعی را لایک کرده‌اند. صفحه شخصی مسی 87 میلیون بار لایک شده است.

صفحه کریس رونالدو در فیسبوک

بنابر آخرین گزارش های منتشر شده از سوی فیسبوک، این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد و هفتصد و ده میلیون نفر کاربر فعال دارد. به عبارتی یک چهارم از جمعیت کره زمین در این سایت حساب کاربری دارند.


به دلیل کوررنگی، مارک زاکربرگ توانایی تشخیص طیف های رنگی قرمز و سبز را ندارد، به همین دلیل رنگ اصلی فیسبوک آبی است.


به طور متوسط هر کاربر در فیسبوک با 155 نفر “دوست” است. 15 درصد از کاربران فیسبوک بیش از 500 دوست دارند.


هفتاد درصد از کاربران فیسبوک هر روز هفته حداقل یک بار به این سایت مراجعه می کنند. به طور میانگین هر کاربر فیسبوک روزانه 14 بار وارد سایت می شود.


کاربران این شبکه اجتماعی، روزانه مجموعا 4.5 میلیارد بار از دکمه لایک استفاده می کنند.


در هر دقیقه 31 میلیون و 250 هزار پیغام در پیام رسان فیسبوک رد و بدل می شود.


در هر ثانیه بیش از 41 هزار پست جدید در این شبکه اجتماعی ارسال می شود. در حقیقت روزانه بیش از 3.5 میلیارد پست جدید در فیسبوک ثبت می شود که 10% از این پست ها دارای عکس هستند.


طبق آخرین آمار فیسبوک، 8.7 درصد از حساب های کاربری این سایت جعلی است.


تخمین زده می شود که هزینه های نگهداری سایت فیسبوک، بیش از 30 میلیون دلار در ماه باشد. به ازای هر دقیقه ای که این سایت در دسترس نباشد، فیسبوک 24420 دلار از دست می دهد.

سرورهای فیسبوک در آمریکا
digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *