با وجود اینکه خبرهای قطعی مبنی بر گوشی های جدید پیکسل XL 2 در دست نیست و تا زمان رونمایی از این محصول، با تصاویر رندر شده و شایعات بسیاری سر و کار خواهیم داشت.

با توجه به تصاویر فاش شده (تصاویر رندر شده سه بعدی که در ادامه مشاهده می کنید)، پیش بینی می شود که طراحی و تولید گوشی پیکسل XL را شرکت LG بر عهده گرفته باشد چرا که این دستگاه از لحاظ ظاهری تقریبا شبیه به گوشی LG G6 می باشد.
در ابتدا بدنه و قاب پشتی این دستگاه را مورد بررسی قرار می دهیم. همانطور که می بینید، پنجره شیشه‌ای در در قسمت بالایی این دستگاه مشابه نسخه پیشین، تعبیه شده است؛ با این تفاوت که کمی کوتاه تر از Pixel XL می باشد.
ظاهرا خبری از سنسور اثر انگشت در پشت این گوشی نیست و به نظر می رسد که این شرکت، آن را در اطراف منحنی و یا بالای دستگاه منتقل کرده باشد.

گوشی پیکسل XL 2

قاب جلوی این دستگاه از نمایشگری مسطح، تشکیل شده است که دو سمت چپ و راست آن با شیشه ای مقاوم احاطه شده است.
برخی از کارشناسان عقیده دارند که ساختار این محصول جدید، شبیه به نسخه آخر گوشی G6 LG می باشد. نمایشگر با با اندازه ۶ اینچ، نسبت تصویر ۲:۱ با بهره گیری از تکنولوژی AMOLED و گوشه هایی منحنی شکل، همگی بر زیبایی این گوشی جدید کمک کرده اند.

حاشیه های اطراف پیکسل XL 2 بسیار اندک بوده و بسیار شبیه به طراحی های مینیمال می باشد. بزرگترین ناهمخوانی گوشی Pixel XL که در حاشیه زیاد به کار رفته در بالا و پایین آن بوده است، تا حدودی در این دستگاه بر طرف شده است.

در نسل جدید گوشی های گوگل، خبری از سنسور اثر انگشت نیست؛ چرا که راه یافتن آن به داخل بخش شیشه ای دستگاه، کار دشواری به نظر می رسید. از این رو این سنسور نیز به قسمت فلزی بدنه ی دستگاه منتقل شده است.

دوربین جلو و همچنین خروجی صدای اسپیکر در سمت چپ و بالای نمایشگر واقع شده است. گویا خبری از حضور جک ۳٫۵ میلی متری در این محصول نیست و به نظر می رسد این دستگاه روش دستگاه های جدیدی چون LG G6 و Iphone 7 را پیش گرفته باشد.
همچنین پیکسل XL 2 با طراحی قاب حساس به فشار، شباهت زیادی به گوشی HTC U11 Edge Sense به خود گرفته؛ از طرفی لبه‌هایی حساس به لمس، چیزی شبیه به تکنولوژی Edge Sense است که کمپانی اچ تی سی است، برای اولین بار بر روی گوشی HTC U11 به کار برده است. بنابراین به نظر می‌رسد که اچ تی سی در صدد گسترش تکنولوژی لبه های حساس به فشار در  سایر شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند است.
با بهره گیری از این قابلیت امکان دسترسی به برنامه های میانبر و همچنین Google Assistant تسهیل می یابد.

با توجه به شایعات قبلی، در این دستگاه از اسنپدارگن ۸۳۵ کوالکوم، به همراه ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگا بایت حافظه ذخیره سازی استفاده شده است.
هرچند گوگل در نظر دارد که تمرکز بیشتر خود را بر روی قابلیت نمایشگر همیشه روشن، قرار دهد، اما عرضه این دستگاه با توجه به تصاویر رندر شده، حاکی از محصولی قدرتمند و پرچمدار دارد که می تواند با گوشی هایی چون:Samsung Galaxy S8  و LG G6 رقابت کند.
هم اکنون نامگذاری این محصول، هزینه ی آن و همچنین شکل دقیق ظاهری آن چندان قابل پیش بینی دقیق نیست و احتمال می رود که در ماه اکتبر این کمپانی از گوشی های جدید خود پرده برداری خواهد کند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *