خانه تکنولوژی اخبار داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل در میان هزاران کمپانی مستقر در دره سیلیکون

داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل در میان هزاران کمپانی مستقر در دره سیلیکون

0

چیتا موبایل (Cheetah Mobile) یک کمپانی نام آشنای چینی مستقر در پکن می باشد. البته ممکن است تا به حال نام این کمپانی را نشنیده باشید، اما قطعا محصولات مشهور و کاربردی آن را در دستگاه های هوشمند خود یا دوستانتان دیده و نصب کرده اید. به راستی داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل یک کمپانی چینی که محصولات آن برخلاف سایر محصولات چینی کاربردی و مفید هستند چیست؟

چیتا موبایل بیشتر با برنامه هایی نظیر Battery Doctor ،Clean Master و Duba Anti-virus شناخته می شود و به واسطه ی همین برنامه ها در نوامبر 2015، حدود 5688 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه برای این کمپانی ثبت شد.

داستان راه اندازی، پیشرفت و کسب شهرت به واسطه کارآفرینی این کمپانی شنیدنی است.

داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل

حدود 8 سال پیش بود که برای اولین بار چیتا موبایل به عنوان یک کمپانی غول پیکر در جهان شناخته شد و در حال حاضر بیش از 6233 میلیون کاربر فعال دارد که نشانگر پیشرفت قابل قبول آن در طول این 8 سال بوده است.

در حال حاضر چیتا دفتر مرکزی خود را در دره ی سیلیکون راه اندازی کرده است و روند رو به رشد خود را همچنان ادامه می دهد.

آن چه باعث شد در مطلب امروز هات اپ نیوز به بررسی داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل بپردازیم روند پرچالش رشد این کسب وکار چینی و شهرتی که در طول مدت زمان کوتاهی در یک بازار بزرگ و پررقابت شکل گرفته است. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل

The story of the company’s revenue Cheetah Mobile

قبل از شروع بهتر است مختصری درباره ی کمپانی های دره ی سیلیکون بدانید. احتمالا نام دره ی سیلیکون را در دنیای فناوری شنیده اید. این دره در ایالت متحده ی آمریکا و در مجاورت دانشگاه محبوب استنفورد قرار دارد.

شرکت های مشهوری در این دره فعالیت دارند. به عنوان مثال سیلیکون مرکز فعالیت های پشت پرده ی تحقیقات مایکروسافت است.

در حال حاضر کمپانی ایسوس، اپل، اینتل و…در این دره مشغول به فعالیت هستند و سیلیکون را به قطب کمپانی های جهانی تبدیل کرده اند.

معرفی مختصر کمپانی چیتا

چیتا اولین بار کمپانی خود را در پالو آلتوی کالیفرنیا افتتاح کرد. در این دفتر 60 کارمند از 100 کارمند فعال چیتا مشغول به فعالیت هستند.

اما به صورت کلی 2700 کارمند در کمپانی چیتا کار می کنند که حضور آن ها سبب شد تا چیتا وارد عرصه ی برند سازی آنلاین شود و به سرعت کسب وکار خود را بسط دهد.

چیتا در حال حاضر به دنبال متخصصان هوش مصنوعی برای تولید ربات های مختلف نظیر ربات هوشمند Cozmo است که به عنوان دستیار شخصی فعالیت کنند.

داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل

گسترش کمپانی چیتا

چیتا به همین سادگی مشهور نشده است. اولین بار محصولات این کمپانی در چین عرضه شد. اما در حال حاضر بیش از 80 درصد از تجارت هایی که چیتا انجام می دهد خارج از چین انجام می شود.

چیتا میان کمپانی های تکنولوژی چینی بی نظیر بوده و بنابراین جایگاه خود را در میان رقبای چینی به دست آورده است. توسعه دهندگان این کسب وکار قصد دارند مقر دوگانه برای خود ایجاد کنند تا بهتر مبادلاتشان را کنترل نمایند.

چیتا سریع تر از همه می دود!

سرعتی که چیتا در رشد و گسترش داشته است عجیب است! در سال 2014 سرمایه گذاری این کمپانی چینی در ایالات متحده بالای 193 درصد در ماه های ژانویه تا آگوست بوده است.

داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل

تغییر استراتژی کسب و کار چیتا

استراتژی های موفقیت افراد با توجه به وضعیت و محیط تغییر می کنند. چیتا نیز با تاسیس یک دفتر جدید بعد از این که به عنوان یک شرکت توسعه دهنده ی اپلیکیشن موبایل فعالیت کرده بود تمرکز خود را روی تولید محتوای موبایلی قرار داد.

در حال حاضر چیتا روی تولید سه محصول کلیدی متمرکز شده است: برنامه های اخبار موبایلی، پخش ویدیوی زنده از طریق موبایل و بازی های موبایلی که با توجه به نواقص و انتقادهای مرتبط با نسخه بازی موبایل ها جای پیشرفت زیادی دارد.

معرفی برخی از برنامه های کمپانی چیتا

چیتا بعد از تغییر رویکرد خود برنامه های جذابی نیز منتشر کرده است. به عنوان مثال Live.me نمونه ای از برنامه های خبررسانی زنده است که توانست با توجه به سرگرمی و تعامل با کابر به عنوان راز جذب مخاطب درآمد زیادی به دست آورد.

News Republic نیز یکی دیگر از همین برنامه ها بود که سرمایه گذاری های خارجی روی آن صورت گرفته بود.

قابلیت های برنامه ی News Republic

News Republic برای انتشار خبر ها یکی از بهترین ابزارهای موجود می باشد. هرچند که امروزه خبررسانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به سادگی امکان پذیر است اما این اپلیکیشن مرجع کاملی از تمام خبرگزاری های ممکن در جهان است.

در این برنامه محتوای نامناسب برای کاربران حذف و محتوایی که محبوبیت بیش تری دارد نمایش داده می شود. کاربر می تواند اخبار دلخواه خود را گلچین کند. در این بین نیز با تبلیغات می توان از دانلود هر برنامه توسط کاربران درآمدزایی کرد.

داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل

سرمایه گذاری های چیتا روی بازی ها

بخشی از داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل به شیوه های سرمایه گذاری آن باز می گردد.

این کمپانی به خوبی فهمید که باید تمرکز خود را روی چه چیز هایی قرار دهد. مورد توجه قرار گرفتن بازی های موبایل نظیر Piano Tiles 2 که توسط چیتا تولید شده بودند نشان داد که این کمپانی سرمایه گذاری صحیحی داشته است.

تا جایی که تصمیم گرفت برای رفاه کاربران نسخه های اندروید را نیز منتشر نماید.

رمز موفقیت کمپانی چیتا

داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل جالب است. در حالی که چینی ها علاقه ی زیادی به کپی برداری و تقلید دارند و معمولا نوآوری در محصولات آن ها مشاهده نمی شود چیتا تصمیم گرفت برای جهانی شدن مسیر خود را جدا کند.

به عنوان مثال نسخه چینی گوگل توسط یکی از کمپانی های چینی زبان تولید شد و چیتا نیز می توانست بخشی از این کپی برداری ها را انجام دهد.

اما همان طور که می بینید چیتا بزرگ تر از آن است که محصولات کپی شده را عرضه نماید. البته محل سرمایه گذاری چیتا نیز موثر بوده است.

محل سرمایه گذاری چیتا

توسعه دهندگان چیتا معتقدند بهترین مکان را برای گسترش فعالیت های خود انتخاب کردند. ایالات متحده آمریکا در تمام بازارهای جهان پیشرو است. به خصوص در تولید اپلیکیشن های موبایل!

اگر یک کمپانی بتواند در آمریکا موفق شود مسیر رشد و پیشرفت آن در سایر کشورها هموار خواهد شد. همان طور که می دانید یکی از دلایل موفقیت برترین توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل انتخاب صحیح بازار هدف بود.

داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل

سخن آخر:

اگرچه چیتا بهترین و موفق ترین کمپانی در میان سایر رقبای چینی در ایالت متحده نیست اما توانسته است توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.

اینترنت به صورت فرهنگی جهانی توانسته است موانع دور بودن انسان ها را از هم بردارد و بنابراین فرصت خوبی فراهم شده تا بتوان به صورت بین المللی فعالیت کرد.

اگر شما نیز به دنبال کسب وکار های مشابه هستید سعی کنید به نحوی فعالیت خود را آغاز کنید تا مشابه با داستان درآمدزایی کمپانی چیتا موبایل، جهانی شوید.

شما چه فکر می کنید؟

تا به حال از نرم افزارهای چیتا استفاده کرده اید؟ درباره شیوه فعالیت و گسترش محصولات آن در بازار چه فکر می کنید؟

منبع هاتب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *