دفتر مرکزی شرکت Vaqso در سانفرانسیسکو قرار دارد اما در اصل یک شرکت ژاپنی است که پیشگام ساخت دستگاه واقعیت مجازی بویایی شده است.

می‌توان گفت ژاپن در خط مقدم توسعه دستگاه‌های واقعیت مجازی قرار دارد.

حس بویایی حسی است که می‌تواند لذت بازی کردن را برای گیمرها چند برابر کند اما مدت‌هاست توسط توسعه دهندگان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

دستگاه واقعیت مجازی بویایی Vaqso VR و آغاز ورود بو به بازی‌ها

دستگاه واقعیت مجازی بویایی

دستگاه واقعیت مجازی بویایی Vaqso VR با دارا بودن اندازه‌ای در حدود یک بسته شکلات به کمک آهنربا به انتهای هدست واقعیت مجازی متصل می‌شود.

این دستگاه به بازی‌های مختلف واکنش نشان می‌دهد و بر پایه شرایط بازی، بوهای مختلفی را فراهم می‌کند. در یک بازی نمایشی، بازیکن قادر به استشمام بوی گلوله به هنگام هدف‌گیری و عطر هلو به هنگام شلیک کردن به اشخاص مختلف بود!

با ظاهر شدن افراد مختلف در صحنه بازی، شخص قادر به استشمام بوهای مختلف خواهد بود مثلا با حضور یک جنگنده زن بوی شامپو حس می‌شود!!

دستگاه واقعیت مجازی بویایی

اما توسعه دهندگان به دنبال فراهم کردن دامنه گسترده‌تری از بوها هستند، مرغ سرخ شده، کاری، سرو و یا حتی بوهای زننده‌ای مثل بوی فاضلاب، گوشت فاسد شده برای بازی‌هایی مثل Resident Evil که بوها با نزدیک شدن به منبع تقویت و با دور شدن ضعیف‌تر می‌شوند.

این دستگاه‌های دیجیتال با کارتریج عمل خواهند کرد، هر کدام از آنها دربرگیرنده بوهای مختلفی خواهند بود. نمونه اصلی، فضایی برای سه بو دارد که توسعه دهندگان امیدوارند در محصول نهایی تا پنج بو را هم پشتیبانی کند.

شاترهایی در جلوی دستگاه قرار گرفته‌اند که با سیگنال‌های بازی بو را به سمت بازیکن پرتاب می‌کنند. این دستگاه از باتری استفاده می‌کند و هر کارتریج تا یک ماه و تا ده‌ها ساعت بازی دوام خواهد آورد.

دستگاه واقعیت مجازی بویایی

Kentarō Kawaguchi مدیر عامل Vaqso مدیریت ZaaZ کمپانی تولید دستگاه‌های تولید کننده بو برای افزایش فروش را نیز بر عهده دارد.

مشاور اصلی او Fumio Kurokawa نویسنده حوزه بازی‌های ویدئویی و صنعت سرگرمی است و قبلا مسئول ارشد Bushiroad تولیدکننده بازی Cardfight!! Vanguard بوده است.

به زودی شاهد در نظر گرفتن بوها در ساخت محتوای بازی‌های مختلف توسط توسعه دهندگان خواهیم بود. دستگاه واقعیت مجازی بویایی Vaqso VR در زمستان 2017 عرضه خواهد شد.

منبع هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *