به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، از زمان معرفی اسکورپیو در E3 2016 اطلاعات زیادی راجع به سخت‌افزار و مشخصات آن منتشر نشده اما به لطف کارت گرافیک 6 ترافلاپسی این کنسول، مایکروسافت قول پشتیبانی از رزولوشن 4K را داد و واقعا وعده بسیار بلند پروازانه‌ای بود؛ این تنها تعهدی است که تاکنون از مایکروسافت گرفته‌ایم.

بعد از E3 2016، ما فقط به حدس و گمانه‌زنی راجع به مشخصات و سخت‌افزار اسکورپیو پرداختیم. گزارشات مربوط به اوایل سال جاری حاکی از آن بودند که مایکروسافت احتمالا از یک پردازنده AMD Vega استفاده می‌کند و حدس زده می‌شود حافظه کلی کنسول تا 12GB RAM افزایش یافته باشد.

با این حال، بخش دیجیتال فاندری سایت یوروگیمر سند و مدرک جدیدی را به‌دست آورده که برنامه‌های مایکروسافت را برای ما واضح‌تر می‌سازد. گزارشات ارائه شده توسط دیجیتال فاندری تایید می‌کند که اسکورپیو دارای یک کارت گرافیک 6 ترافلاپسی است و سازندگان می‌توانند هرطور که می‌خواهند از آن استفاده کنند. ظاهرا همچنین ESRAM بحث‌ برانگیز Xbox One در اسکورپیو وجود ندارد. مایکروسافت فکر می‌کند افزایش پهنای باند حافظه 320GB/s باید برای جبران فقدان آن کافی باشد. علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد L2 Cache چهار برابر بزرگ‌تر شده است. دیجیتال فاندری بر اساس سند و مدرکی که به‌دست آورده، حدس می‌زند اسکورپیو 12GB GDDR5 RAM خواهد داشت.

همزمان با این‌ها، خبرهای بدی هم وجود دارند. به‌نظر می‌رسد پردازنده اسکورپیو احتمالا با ارتقاهای کارت گرافیک آن هماهنگ نیست. با توجه به تحلیل‌های دیجیتال فاندری، در این اسناد گفته شده اسکورپیو از یک پردازنده پرسرعت‌تر از مدل فعلی ایکس‌باکس وان استفاده می‌کند البته چنین چیزی به صراحت در این اسناد تایید نشده‌اند و دیجیتال فاندری فقط براساس متن این مدارک حدس زده اما دلایل آن‌ها به اندازه کافی درست و قوی به‌نظر می‌رسند.

دیجیتال فاندری همچنین تایید کرده مایکروسافت ظاهرا سعی بر استفاده از همان رندرینگ شطرنجی 4K و تکنیک Upscale که سونی در PS4 PRO به کار گرفته، دارد. با این حال باید منتظر بود و دید که آیا اسکورپیو واقعا می‌تواند هر عنوانی را با رزولوشن واقعی 4K اجرا کند یا خیر.

حال، نیاز است این نکته گفته شود که تاریخ سند و مدرک به‌دست آمده توسط آن‌ها مربوط به بعد از E3 2016 می‌شود. اظهارات اخیر فیل اسپنسر نشان می‌دهد مایکروسافت احتمالا در حال تکمیل مراحل نهایی مشخصات و سخت‌افزار اسکورپیو بوده که یعنی تغییرات زیادی در مشخصات اسکورپیو از تاریخ به وجود آمدن این سند و مدرک اعمال شده است. برای مثال، شاید یکی از تغییرات مربوط به استفاده از یک چیپست کاملا جدید پردازنده شود. با این حال، برای دیدن نتایج نهایی باید منتظر بود.

مایکروسافت احتمالا در E3 2017 مشخصات دقیق سخت‌افزار اسکورپیو را اعلام می‌کند بنابراین تغییرات اعمال شده در این کنسول نسبت به مدرک به دست آمده توسط دیجیتال فاندری را می‌توان در آن زمان دید.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *