با عدم تمایل شرکت اپل به ارتقای هیچ‌کدام از رایانه‌های رومیزی‌اش، تولیدات رقبا روز به روز جذاب‌تر می‌شود. جدیدترین رایانه‌ی یکپارچه‌ی شرکت دل (Dell)، دل ایکس پی اس 27 (XPS 27)، مشخصاً یک رقیب مستقیم برای آی‌مک (iMac) به حساب می‌آید و در حالی که مشخصات سخت افزاری آن چندان از آی‌مک بهتر نمی‌باشد، اما چند قابلیت تازه‌ی جذاب را به همراه خود دارد.

قابل توجه‌ترین این قابلیت‌های جدید مربوط به بخش صدای رایانه‌ی یکپارچه‌ی دل ایکس پی اس 27 می‌باشد. در این رایانه‌ی رومیزی، 6 بلندگو تعبیه شده است؛ 2 بلندگوی توییتر و 4 بلندگوی صدای میانی و باس. دو بلندگو نیز در گوشه‌ها و دو بلندگوی رو به پایین دیگر (که به صورت جدا فروخته می‌شوند)، برای تولید صدایی باکیفیت‌تر وجود دارند.شرکت دل برای تولید بلندگوهای رایانه‌ی یکپارچه‌ی ایکس پی اس 27 با آقای جک جوزف پیگ (Jack Joseph Puig)، موسیقی‌دان برنده‌ی جایزه‌ی گرمی (Grammy) کار کرده است و وعده‌ی بهترین تجربه‌ی ممکن صدا با رایانه‌های یکپارچه را به کاربران می‌دهد.

dells-new-27-inch-all-in-one-is-great-for-music-lovers-1

در حالی که رزولوشن تصویر صفحه‌ی نمایش آن کمی از صفحه‌ی نمایش با رزولوشن تصویر 5K آی‌مک 27 اینچی کم‌تر است و 3840 در 2160 پیکسل می‌باشد، اما قابلیت لمسی دارد و تا 60 درجه مانند سرفیس استودیو (Surface Studio) شرکت مایکروسافت، قابل خم شدن است.

مشخصات سخت افزاری نیز به قدری قدرتمند هستند که دل ایکس پی اس 27 را تبدیل به رایانه‌ی رومیزی همه کاره کنند. البته بنا به دلایلی خبری از پردازنده‌ی نسل هفتم شرکت اینتل نیست و به پردازنده‌ی نسل ششم اکتفا شده است. حافظه‌ی رم از 8 تا 32 گیگابایت متغیر است و ظرفیت هارد نیز میان 1 تا 2 ترابایت تا 512 گیگابایت تا 1 ترابایت می‌باشد. مدل پایه دارای گرافیک اچ دی 530 اینتل است و بالاترین نسخه از R9 M485X ای ام دی قدرت می‌گیرد.

سرتاسر دستگاه با پوشش آلومینیوم پوشانده شده است و طیف وسیعی از درگاه‌های مختلف در کناره‌ها و پشت به چشم می‌خورد. 5 درگاه USB 3.0، خروجی HDMI، دو درگاه رابط، یک درگاه اترنت، جک صدا و یک کارت خوان SD Card.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *