خانه تکنولوژی اخبار رباتی کردن تولید آیفون و برنامه‌ جدید فاکسکان برای اخراج 60000 کارگر!

رباتی کردن تولید آیفون و برنامه‌ جدید فاکسکان برای اخراج 60000 کارگر!

0

فاکسکان یکی از تامین کنندگان اصلی اپل قصد دارد با سرعت بخشیدن به فرآیند اتوماسیزاسیون خود ربات‌ها را جایگزین 60000 کارگر کند. فاکسکان قصد دارد فرآیند رباتی کردن تولید آیفون را در سه فاز اجرا کند!

رباتی کردن تولید آیفون

به گفته‌ کمیته‌ توسعه‌ تکنولوژی اتوماسیون فاکسکان، فاز 1 اتوماسیون کارخانه‌های این کمپانی در بخش‌هایی انجام خواهد گرفت که کار کردن انسان در آن قسمت‌ها خطرناک است یا کارگران هیچ تمایلی به کار در آن بخش‌ها ندارند.

فاکسکان در فاز 2 تمام خطوط تولید را به دست ربات‌ها خواهد سپرد تا حضور انسان در فرآیند تولید تا جای ممکن کاهش یابد.

در فاز 3 کل کارخانه‌ها اتوماسیزاسیون خواهند شد. فاکسکان قصد دارد با استفاده از ربات‌ها تنها تعداد محدودی کارگر انسان در بخش‌های تدارکات، تولید، آزمایش و بازرسی داشته باشد.

رباتی کردن تولید آیفون

برنامه‌ رباتی کردن تولید آیفون در فاکسکان هنوز شروع نشده است اما مراحل لازم برای شروع این تغییرات آماده است.

به گفته‌ Dai مدیر این پروژه، کارخانه‌های چینی فاکسکان در Chengdu ،Shenzhen و Zhengzhou در فاز دوم یا سوم این طرح قرار دارند.

در بعضی از کارخانه‌ها تا 10 خط تولید نیز کاملا اتوماتیک شده‌اند. فاکسکان قادر به تولید سالیانه 10000 ربات Foxbot برای پشتیبانی از فرآیند تولید آیفون است. این کمپانی در حال ساخت ربات‌هایی برای استفاده در مراقبت‌های پزشکی نیز است.

جوانب مثبت و منفی رباتی کردن تولید آیفون

برنامه‌ی اتوماسیزاسیون فاکسکان یکی از نمونه‌های کامل جایگزین کردن انسان با ربات در صنعت تولید تکنولوژی برای بهره‌وری و کارآیی بیشتر است.

جایگزین کردن انسان با ربات پس از سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای توسعه و پیاده سازی فناوری، در دراز مدت به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد. 

تلاش‌های فاکسکان برای رباتی کردن تولید آیفون نشانه‌‌ای از برنامه‌های این کمپانی برای حضور در آمریکا است که بروز این اتفاق باعث افزایش قیمت آیفون به دلیل هزینه‌ بالای نیروی کار در آمریکا خواهد شد.

رباتی کردن تولید آیفون

به هر حال با ورود ربات‌ها، کارگران زیادی شغل خود را از دست خواهند داد، اقتصاد جوامع مختلفی تحت تاثیر جایگزینی انسان با ربات قرار خواهد گرفت.

حرکت به سمت اتوماسیون یک موضوع بسیار مهم مخصوصا برای فاکسکان است که طبق گزارشات اخیر کارگرانش در شرایط بسیار دشوار مشغول به کار هستند.

فاکسکان با اجرای این پروژه از فراهم کردن شرایط رفاهی برای نیروی انسانی خواهد گریخت که هم می‌تواند خوب و هم بد باشد.

منبع هاتب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *